ישיבת ממשלה בנימין נתניהו
צילום: קובי גדעון / לעמ

מנכ"לי חברות ציבוריות גלובליות בקריאה לממשלה לבצע שינויים רק בהסכמה רחבה

מנכ"לי חברות ציבוריות גלובליות הפעילות בישראל ובעולם ותומכות בכלכלה הישראלית יוצאים בקריאה לראש הממשלה נתניהו לבצע שינויים חוקתיים משמעותיים רק על בסיס הסכמה רחבה 
נחמן שפירא | (4)

 לאור המשך קידום הליך החקיקה של צמצום עילת הסבירות יצאו היום מנכ"לי חברות ציבוריות גלובליות בקריאה לממשלה לבצע שינויים רק בהסכמה רחבה.

המנכ"לים כתבו "אנו, מנכ"לי חברות ציבוריות גלובליות הפעילות בישראל ובעולם ותומכות בכלכלה הישראלית, רואים בדאגה את האירועים העכשוויים בישראל וקוראים לראש הממשלה נתניהו לבצע שינויים חוקתיים משמעותיים רק על בסיס הסכמה רחבה כדי לאפשר המשך צמיחה של המשק הישראלי בכלל ותעשיית ההיי-טק בפרט".

 

על המכתב חתומים(לפי סדר הא׳-ב׳):

אודי מוקדי, מייסד ויו״ר פעיל סייברארק

אור עופר, מייסד ומנכ"ל סימילר ווב

ברק עילם, מנכ"ל נייס

גבי ויסמן, מנכ"ל נובה

דורון בלשר, מנכ"ל אורמת

טוביה ברלב, מייסד-שותף ומנכ"ל אקטליס

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס

מיכה קאופמן, מייסד-שותף ומנכ"ל פייבר

ניר זוהר, נשיא וויקס

ערן זינמן, מייסד ומנכ"ל משותף מאנדיי

צבי לנדו, מנכ"ל סולאראדג'

ראסל אלוונגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור

רוברט אנטוקול, מייסד ומנכ"ל פלייטיקה

רון יקותיאל, מייסד-שותף ומנכ"ל קלטורה

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל

רועי מן, מייסד ומנכ"ל משותף מאנדיי

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    דב 20/07/2023 19:46
    הגב לתגובה זו
    בהסכמה? הם הפורעים המורדים בסיוע ובמימון שלכם לא מסכימים על דבר וחצי דבר, אלא רק בהפלת השלטון. אתם חלק מניסיון פוטש פוליטי וצבאי. נמאסתם. נמאסה הצביעות המנוולת שלכם. צברתם עושר אדיר על חשבון עושק הציבור. לפחות תסתמו.
  • 2.
    מבין2 20/07/2023 16:50
    הגב לתגובה זו
    והם מלמדים מוסר
  • 1.
    שלמה 20/07/2023 15:42
    הגב לתגובה זו
    ולא הכסף העם הסכים לרפורמה 64 מנדטים ובאכולסיה היהודית רוב מוחלט תצטרכו לקבל את הכרעת הרוב
  • לעם לא היה מושג וחצי מושג על הרפורמה!אף אחד לא דיב 20/07/2023 17:12
    הגב לתגובה זו
    לעם לא היה מושג וחצי מושג על הרפורמה!אף אחד לא דיבר עליה.אתם פשוט ממשיכים לשקר!העובדה היא שגם בקרב אלו שהביאו את ה 64 מנדטים, אין הסכמה לרפורמה.תעשו משאל עם ותבדקו חבורת ליצנים שכמוכם!
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.