נטפליקס שלט צפייה בטלוויזיה
צילום: Istock

FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?

חברה חדשה נכנסה לשוק הטלוויזיה והיא מנסה לאיים על הנוכחות של החברות הגדולות ועל פרטנר וסלקום שנכנסו לשוק. היא מבטיחה שתחסכו "עד 2,000 שקל בחודש", אבל המתחרות טוענות: יש לה תוכן רזה, היא לא זולה בהרבה. הנה המספרים
איציק יצחקי | (4)

אחרי שהחברות YES והוט שלטו כאן במשך שנים על שוק הטלוויזיה, התחרות נפתחה בשנים האחרונות לחברות נוספות. זה שכלל את התחרות, למרות שהמחירים לא ירדו בצורה משמעותית. עכשיו, התחרות הזאת עולה שלב. חברת FreeTV, שבבעלות משותפת של קשת וחברת RGE (מפעילה בין היתר את ערוץ הספורט, ערוץ הילדים ולוגי וגם את ערוץ הכנסת), השיקה קמפיין שהמסר בו הוא ברור: באים להתחרות בגדולות.

בדומה למתחרות, החברה מציעה חבילת צפייה לכל המשפחה, עם ערוצי בידור, ספורט, סרטים ועוד. המטרה היא לנגוס בנתח של יס, הוט, סלקום ופרטנר - ואולי גם להוריד משמעותית את המחירים בישראל.

freeTV רוצה להביא לכאן בשורה חדשה. בפרסומת, היא מציעה להיפטר מהממיר של פעם ולחסוך עד 2,000 שקל בשנה. נשאלת השאלה - אם מנוי רחב ממוצע בחברת YES עולה 200-250 שקל (מנוי הבסיס עולה 159 שקל), האם היא מציעה מנוי במחיר כל כך אטרקטיבי?

החברות המתחרות טוענות כי freeTV לא הביאה כל בשורה. היא בסך הכל מציעה מנוי עם תוכן רזה במחיר מופחת, אבל לא בהרבה. היום מאפשרת חברת יס, למשל, לקבל מנוי רזה (STINGTV) של 40 ערוצים ותכני VOD במחיר מופחת של 79 שקל ויש מאות אלפי לקוחות שמסתפקות במנוי כזה. הוט קוראת למותג שלה NEXT והוא עולה 59 שקל (אפשר להגיע גם ביס למחיר הזה, תלוי בגודל החבילה). מחיר חבילת הבסיס שלה עולה 149 שקל, עם מעל 200 ערוצים לעומת 14 בחבילה הרזה.

בהוט לא עברו לסדר היום. הם פנו לרשות השניה והתלוננו כי מדובר בפרסום שקרי. את הטענה שלה הזכרנו קודם - הנחה של 2,000 שקל בחודש תניב מחיר אפסי. לטענתה, המנוי החליפי שלה נמוך יותר.

בפרטנר וסלקום המצב לא שונה בהרבה. המחירים של החבילות הרזות נעים בין 69-99 שקל. ברף הגבוה, תקבלו גם נטפליקס. כמובן, גם אצלן יש אפשרות לחבילה גדולה יותר.

כעת, נשאלת השאלה מה תועיל כניסה freeTV, שלה הסכם עם פרטנר, להשקת שירותי הסטרימינג יחד תשתית הסיבים של פרטנר? בעיקר לפרטנר, כנראה, שעכשיו יכולה למכור את הסיבים שלה גם דרך ספק חיצוני שעושה בשבילה את העבודה. כרגע, freeTV עלתה בגרסה חינמית, אך בהמשך תגבה תשלום, משהו כמו 40 שקל לחודש. ​נכון, זו אופציה זולה, אבל היא מביאה תוכן רזה יחסית שחלקו, כך מתברר, זמין באפליקציות השונות. מעבר לכך, היא כוללת את הערוצים המובילים של הספורט, אבל ללא ערוצי צ'רלטון בתשלום - ערוצים שישראלים רבים אוהבים.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

החברה מציעה שירות מבוסס אינטרנט. הלקוחות הישראלים לא אוהבים תקלות והשאלה היא מה יקרה בעת תקלה ברשת האינטרנט והאם התלות בטלוויזיה חכמה תשחק תפקיד. כלומר, אם יש לכם טלוויזיה אחת חכמה בסלון, אבל בחדרים לא - מה תעשו?

לסיכום, נראה כי freeTV עלתה כאן על משהו: היא מציעה מחיר נמוך. באמת נמוך. השאלה היא האם המחיר הוא חזות הכל. האם הישראלים מסוגלים לוותר על תוכן תמורת כסף. או במילים אחרות - לוותר על הנוחות בשביל משהו חדש ולא מוכר ולהתגאות בכך ש"דפקנו את המתחרות"?

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    בידור נטו, ללא ערוצי מדע, טבע ואחרים. 40 שח ל-VOD??? (ל"ת)
    משלמים מעט על כלום 08/05/2023 08:38
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    2000 שקל בחודש או בשנה? (ל"ת)
    בר 03/05/2023 13:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בדקת כמה לקוחות כבלים מחוברים דרך אינטרנט? (ל"ת)
    03/05/2023 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מסיבה פשוטה . התוכן לא מעניין כמו ערוצי החדשות, ספ 03/05/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
    מסיבה פשוטה . התוכן לא מעניין כמו ערוצי החדשות, ספורט, ילדים. בעידן דיסני פלוס נטפליקס ועוד מתחרות בעתיד ליס ושות אין מה להציע מבחינת תוכן אלא רק ערוצי לייב כמו שאמרתי . פשוט שאר האפקלציןת לא מספיק טובות עד כה ואין להן איכות מספקת, השאלה אם פרי טיוי כן
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.