נמל חיפה
צילום: אתר נמל חיפה

בית הדין לעבודה נגד ההסתדרות: הורה לעובדי הגוררות בנמל אשדוד לחזור לעבוד, לפחות עד יום חמישי - בינתיים הפקקים חזרו לנמל הממשלתי

ההסתדרות מריצה קמפיין על "עושק המחיה" ומארגנת הפגנות, אבל הנה עוד הוכחה שלא באמת אכפת לה מהציבור הישראלי, אלא מהמקורבים עם השכר הגבוה במשק. מנכ״ל חברת תעבורה ימית אשדוד אביחי חתוכה: "העובדים נהנים מתנאים ושכר מהטובים במשק הישראלי. מצופה מוועד העובדים וההסתדרות לנהוג באחריות כלפי עוגן כלכלי ומרכזי למדינה"
נתנאל אריאל | (13)

הנה עוד הוכחה לכך שאסור לקנות את השקר שההסתדרות מנסה להעביר לציבור במסגרת קמפיין "עושק המחיה" שלה. ההסתדרות מנסה להציג את עצמה כאילו שאכפת לה מהציבור בישראל - אבל האמת היא שההסתדרות לא באמת פועלת לטובת העובדים החלשים בישראל. למעשה היא בכלל אחת האחראיות ליוקר המחיה, בהתנגדותה לכל רפורמה שתטיב עם הציבור. הנה עוד הוכחה - במקום לדאוג לחלשים בישראל, ההסתדרות (שוב) מובילה ותומכת במאבק של עובדים מהחזקים בישראל: עובדי הנמלים. אלה שובתים (סליחה - רבים שם הפכו פתאום ל'חולים' ביחד, והחברים שלהם לעבודה לא הסכימו להחליף אותם, ואלה למה? כי הם תמיד אוהבים לשבות. כי השכר שלהם כביכול לא מספיק גבוה. אבל האמת היא שהתנאים והשכר שלהם הם מהטובים בישראל. חברת תעבורה ימית אשדוד מעניקה שירותי ים (ניתוב ספינות לתוך הנמל ומחוצה לו, עגינה ושירותי תצפית) לנמל אשדוד, לנמל הדרום, לרציף 30 ולחברת כיל - כך שלמעשה כאשר העובדים שובתים הם פוגעים בכל אזרחי ישראל: ספינות לא יכולות להיכנס לנמל, לא ניתן לפרוק אותן וממילא נוצר פקק גדול, שמעלה את יוקר המחיה לציבור הישראלי. בינתיים, הפקקים חזרו לנמל הממשלתי. באמת תודה לעובדים החרוצים האלה.

אז היום בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בראשות השופטת רחל גרוס, קיבל את עתירת הנהלת חברת תעבורה ימית אשדוד, הוציא צו מניעה לשביתה ולמעשה הורה לסקטור עובדי הדירוגים בגוררות להפסיק לשבות ולחזור לעבודה, לפחות בינתיים. ״על מנת למנוע נזקים אפשריים המפורטים בבקשה, ניתן בזה צו אירעי במעמד צו אחד, על פיו, עד להחלטה אחרת, המשיבה תמנע מלנקוט כל צעד ארגוני״. ביום חמישי בשעה 10:00 יתקיים דיון נוסף בנושא.

איך העובדים בנמל אשדוד פוגעים בכל הציבור הישראלי? 

בפניה לבית הדין שהוגשה על ידי עו״ד יעקב מלישקביץ נכתב: ״כפועל יוצא של העיצומים הקשים והפרועים של העובדים, בהוראת נציגותם (כלומר ההסתדרות והוועד), נגרמים נזקים קשים ביותר למשק, למבקשת וללקוחותיה, ונפגעים השירותים שהמבקשת מחוייבת לתת. פגיעה זו במשק מתעצמת שעה שמחוץ לנמל עוגנות עשרות אוניות הממתינות לתורן להיכנס לנמל. מאז פרוץ העיצומים פועלת בנמל גוררת אחת בלבד במשמרת או שתיים לכל היותר במקום שלוש גוררות כנדרש, זאת לנוכח גל ההיעדרויות הנרחב של המלחים והסירוב להחליפם. חלק ניכר מהאוניות הפוקדות את נמל אשדוד מצריכות לפחות שתי גוררות (ולעיתים אף שלוש או ארבע) לצורך תימרונן אל הנמל וממנו, וכאשר יש גוררת אחת בלבד במשמרת לא ניתן להכניס או להוציא אוניות אלה מהנמל, דבר המגדיל את התור של אוניות בכניסה לנמל ומעכב את הטיפול בכל האוניות. למותר לציין כי לא נמסרה למבקשת הודעה על שביתה כמתחייב בחוק, והמדובר בשביתה פרועה, בלתי חוקית, אלימה ונטולת רסן".

מנכ״ל חברת תעבורה ימית אשדוד אביחי חתוכה: "עובדי החברה נהנים מתנאי עבודה, מנוחה ושכר מהטובים במשק הישראלי. מצופה מוועד העובדים וההסתדרות לנהוג באחריות כלפי עוגן כלכלי ומרכזי למדינה. הפרת החלטת בית הדין והעיצומים הם פגיעה בכלכלת ישראל, פגיעה בעובדים עצמם ובלקוחות החברה. אנו רואים בשיבוש פעילות החברה והשירות ללקוחות כאירוע בלתי נסבל".

למי באמת דואגת ההסתדרות?

ההסתדרות לא באמת דואגת לעובדים בישראל, בטח לא לעובדים החלשים. היא בעיקר דואגת לעובדים העשירים, לוועדים החזקים. היא לא דואגת לא לעובדים בחברות קטנות, וגם לא לאלה שבכלל נמצאים מחוץ למעגל העבודה ונפגעים מהמהלכים שלה. ההסתדרות ובראשה ארנון בר דוד הם מהגורמים שאחראיים ליוקר המחיה בישראל. הם לא אלה שיכולים לבוא ולהטיף מוסר על הצורך בהורדת יוקר המחיה. הם אלה ששומרים על השמנת קרוב אליהם. הם מסכלים כל ניסיון לפתיחה של השוק הישראלי לייבוא מחו"ל ובכך להוריד את המחירים. תמצאו את ההסתדרות בכל צומת קבלת החלטות בישראל חשובה - אבל בדרך כלל היא תהיה בצד הלא נכון של המשוואה - בצד של אלה שפוגעים בציבור הישראלי כולו, תוך העדפת מקורבים. היא תומכת בבריונות של עובדי הנמלים (שגם כך השכר שלכם מאוד גבוה), היא תומכת בהסתדרות המורים שפוגעת במורים הצעירים, היא תומכת בוועד עובדי הרכבות, תומכת בחסימת ייבוא חופשי ומה לא - וכל המהלכים האלה פוגעים בציבור הרחב בישראל. אז כאשר ארנון בר דוד מדבר על מאבק ביוקר המחיה - הוא בעיקר משקר לכם. אל תקנו את זה.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    בינתיים כל מה שהפריטו עלה לעם יותר (ל"ת)
    גל 19/08/2022 04:20
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בר מילר 18/08/2022 08:20
    הגב לתגובה זו
    לא יוצאים לקשור אוניות בזמן כל אחד חושב שם שהוא אדמירל נלסון , בושה וחרפה, ימאים של חצי שקל , עושים יותר נזקים מאשר עבודה , יש שם מעטים שהם ממש ימאים בחסד …השאר…צריכים את חסדי השם כדאי להיקראות ימאים /מלחים שלא הפליגו יום אחד בים
  • 6.
    משה 17/08/2022 10:25
    הגב לתגובה זו
    זה שההנהלה מפרה הסכם חתום, המנכ"ל הוא מנכ"ל כושל, חסר כול ניסיון ניהולי, הוא לא מנהל את החברה אלה איציק בלומנטל שסולק בבושת פנים מנמל אשדוד לאחר ששם עשה אינספור נזקים. לכן אל תאמינו למה שכתוב, זו לא האמת.
  • דן 17/08/2022 12:59
    הגב לתגובה זו
    אז עכשיו המנכ"ל אשם? מאיפה אתה מכיר אותו בכלל? האיש עושה הכל למען העובדים, בעל רקע ניהולי בכיר של שנים כי במקרה אני מכיר אותו, ההתנהלות של הועדים היתה פרועה עוד כשעבדו בנמל, ומנסים גם עכשיו לחלוב מהקופה הציבורית עוד ועוד כסף ,אז לפני שאתה מאשים את המנכ"ל תלמד את העובדות.
  • 5.
    אבי חלימי 17/08/2022 08:43
    הגב לתגובה זו
    אולי פעם אחת במקום שהעיתונות תתקוף את עובדי הנמל שתתקוף את רשת הקבלנים הארצית שנוצרה פה ב 20 שנה האחרונות והפכה יותר ממליון פועלים ישראלים לתאילנדים בארצם
  • 4.
    הרצל 17/08/2022 07:36
    הגב לתגובה זו
    העיקר לגרום לאנשים לשנוא, כל הטקסט מדבר על "חברת התעבורה הימית" שכבר מספר שנים שייכת לחברת נמלי ישראל ולא באחריות נמל אשדוד, אבל העיקר לכתוב על נמל אשדוד וללכלך. זה נהיה טרנד. כשצריך להיכנס בעובדי הנמל אני איתכם אבל "איך העובדים בנמל אשדוד פוגעים בכל הציבור הישראלי?" דיי ליצור פילוג והסתה כלפי ציבור עובדים שלם, זה שקר, הכותרת מדברת על משהו אחד הטקסט מדבר על משהו אחר.
  • זה אשכרה כתוב בכותרת. קראת בכלל את האייטם? (ל"ת)
    שמעון לביא 17/08/2022 09:57
    הגב לתגובה זו
  • אמנון 17/08/2022 11:14
    חברת נמלי ישראל לא מוזכרת אפילו פעם אחת. מה בדיוק כתוב בכותרת מלבד ניסיון זול להסתה? כתוב "הפקקים חזרו לנמל הממשלתי". כולם מבינים כלפי מי מופנית האצבע אז אל תיתמם כנראה שגם אתה מאלה ששומעים נמל וישר מתחילים להשמיץ מבלי לדעת חצי עובדה נכונה.
  • 3.
    עניים עצומות לרווחה. 17/08/2022 07:18
    הגב לתגובה זו
    ליברמן שותק וצוחק על כולם מלמעלה חחחחחחחחחח תמיד ימצאו אשמים אחרים אני לא ידעתי לא שמעתי יש לנו אחד כזה באפוזיציה .
  • 2.
    יוסי מ. 17/08/2022 04:49
    הגב לתגובה זו
    מדוע להשחיר את נמל אשדוד ועובדיו? הרי משתמע מן הכתבה כי עיצומים של מפעילי גוררות אשר מכניסות/מוציאות אוניות הם אלה שפוגעים בעבודה. מה לעשות שעובדי הגוררות הם תחת חברת נמלי ישראל (חנ"י) ואין להם שום קשר לנמל אשדוד. אולי הם מאוגדים תחת ההסתדרות אך לא מדובר פה בעיצומים של עובדי הנמל על רקע דרישה להעלאת שכר. חבל שכך מנסים לסכסך בין אזרחים במדינה ולהכפיש ציבור של אנשים שומרי חוק, משלמי מיסים ומשרתי מילואים. פשוט חבל.
  • זה אשכרה כתב בכותרת... ביזפורטל צודקים (ל"ת)
    שמעון לביא 17/08/2022 09:57
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יוני 16/08/2022 19:21
    הגב לתגובה זו
    חצי מדינה תעמוד בתור לעבוד שם עם כל התנאים והמשכורות הגדולות
  • חזי 16/08/2022 22:26
    הגב לתגובה זו
    זה בדיוק הבעיה שזה לוקח הכי מהר 3 שנים ובינתיים אין לך נמל הם מחזיקים את המדינה בגרון
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

בני זוג מתכננים פנסיה, קרדיט: גרוקבני זוג מתכננים פנסיה, קרדיט: גרוק

פנסיה או נכסים: על מה הישראלים מסתמכים יותר בפרישה שלהם?

גברים בטוחים יותר מנשים בתכנון הפנסיוני שלהם, יהודים בטוחים יותר מערבים ורוב הציבור מתכנן להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפרישה: סקר הלמ"ס חושף מה הישראלים חושבים על הפרישה שלהם


הדס ברטל |


פחות ממחצית מהישראלים בטוחים שתכננו היטב את פרישתם מבחינה כספית, כך עולה מנתוני הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2024. על פי הממצאים, 46% מהמועסקים ובני הגיל המתקרבים לפרישה סבורים שהם ערוכים כלכלית לשנים שלאחר סיום העבודה. עם זאת, הנתונים מצביעים על פערים בולטים בין גברים לנשים, יהודים לערבים ובין צעירים בתחילת הדרך למבוגרים המתקרבים לפרישה כאשר הנשים והצעירים פחות בטוחים בעצמם.

בקרב הגברים, 49% סבורים שתכננו היטב את פרישתם, לעומת 42% בלבד מהנשים. מנגד, כשליש מהנשים השיבו שהן כלל אינן בטוחות בתכנון הכלכלי שלהן לעתיד, לעומת 30% מהגברים. נראה כי הפער הזה משקף את פערי ההכנסה, ההעסקה והחיסכון הפנסיוני שנצברו לאורך שנות העבודה.

כאשר מבחינים בין צעירים למבוגרים, עולה כי ככל שעולה הגיל ומתקרבים לגיל פרישה, ככה הישראלים יותר בטוחים בתכנון שלהם לפנסיה: בקרב בני 20 עד 44, רק 41% מרגישים שתכננו היטב את פרישתם, בעוד שבקבוצת הגיל 45 עד 64, שיעור זה מטפס ל-51%. גם בקרב בני 65 ומעלה, כמחצית חושבים שתכננו היטב את עתידם הכלכלי.


בני 20 ומעלה לפי מקורות מימון מחיה מתוכננים לאחר פרישה וגיל, אחוזים, סקר חברתי 2024 קרדיט: הלמ


בפילוח לפי קבוצת אוכלוסייה, ההבדלים חדים אף יותר: 50% מהיהודים מרגישים בטוחים בתכנון הפיננסי שלהם לעומת 30% בלבד מהערבים. בנוסף, 48% מהנשאלים הערבים השיבו שאינם בטוחים כלל בתכנון, לעומת 27% מהיהודים בלבד.