שיפוץ
צילום: Pixbay
דוחות

הום דיפו קופצת ב-4%; ההכנסות והרווחים הרבעוניים בשיא כל הזמנים

על רקע חששות מהתקררות בשוק הדיור, קמעונאית כלי הבית וחומרי הבניין מכה תחזיות, המכירות בחנויות צמחו ב-5.8%, החברה אישררה את התחזית השנתית
עומר רוסו |

הום דיפו HOME DEPOT רשמה הכנסות ברבעון השני שהסתכמו ב-43.8 מיליארד דולר, עלייה של 6.5% לעומת שנה קודם לכן ומעל תחזיות האנליסטים שצפו הכנסות של 43.3 מיליארד דולר. הרווח למניה גם היה מעל הצפי כשעמד על 5.05 דולר למניה, בעוד שהאנליסטים צפו רווח למניה של 4.95 דולר. נתון המשקף רווח נקי של 5.1 מיליארד דולר.

הרווח הגולמי עמד על 14.48 מיליארד דולר, מעל תחזיות האנליסטים שצפו 14.46 מיליארד דולר, המשקפים שולי רווח גולמי של כ-33.1%, מעט מתחת לצפי האנליסטים, לאחר ההוצאות התפעוליות, הרווח התפעולי נרשם מעל תחזיות האנליסטים ועמד על 7.2 מיליארד דולר, אנליסטים צפו 7.1 מיליארד דולר, עם שוליים תפעוליים של 16.5%.

המכירות בחנויות הפיזיות עלו ב-5.8%, בעוד שההערכות האנליסטים צפו צמיחה של 4.6%, המלאי גדל ל-26 מיליארד דולר, בעוד שאנליסטים צפו למלאי בשווי של 20 מיליארד דולר, סכום הקניות הממוצע פר קונה עמד על 90 דולר, מעל תחזיות האנליסטים ל״חשבונית״ ממוצעת של 82 דולר ובצמיחה של 9% מהרבעון המקביל.

מספר העסקאות ברבעון השני בחנויות הסתכם בכ-467 מיליון עסקאות, בעוד שאנליסטים צפו כמות עסקאות של כ-481 מיליון, כאן הום דיפו פספסו את התחזיות וגרמה קצת פאניקה בקרב המשקיעים, שמיד לאחר יציאת הדוח ירדה ב-3%, אך התמתנה ועברה לעליות לאחר מכן.

תחזיות להמשך - הום דיפו צופה בשנת 2022 לצמיחה של 3% בהכנסות, בעוד שאנליסטים צפו תצמיחה של 3.6%, שולי הרווח התפעולי צפויים לעמוד על 15.4%, מעל בעשירית לתחזיות האנליסטים, הרווח למניה צפוי על פי החברה לעמוד על 16.3 דולר, בעוד שאנליסטים צופים רווח למניה שנתי של 16.47 דולר.

"ברבעון השני, סיפקנו את ההנכסות והרווחים הרבעוניים הגבוהים ביותר בתולדות החברה", אמר טד דקר, מנכ"ל ונשיא, "הביצועים שלנו משקפים את החוזק המתמשך בביקוש לפרויקטים לשיפור הבית."

על רקע הדוחות, אנליסט של וולס פארגו, זכרי פאדם, אמר כי הום דיפו "סיפקה תוצאות חזקות מאוד בכל הסגמנטים. הוא מדרג את המניה ב-״תשואה עודפת״ עם מחיר יעד של 350 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

הרבעון של הום דיפו משקף איך ענקית הקמעונאות בתחום כלי הבית וחומרי הבניין התמודדה על רקע החששות של התקררות בשור הדיור ומגיפת הקורונה שדועכת. מלבד הירידה במספר העסקאות והתחזיות הפושרות, הדוח היה טוב ועמד בציפיות המשקיעים שכעת מביעים את שביעות רצונם בעליה של 3% במחיר המניה היום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AI

טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי

בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה טראמפ

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.

"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.

טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.

דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.

לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.


הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת  Truth Social