רשות המסים
צילום: רשות המסים

סופר סת"ם העלים הכנסות בסך 110 א' ש' מכתיבת ספרי תורה

הסופר נעצר לאחר פעילות שבוצעה ע"י מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה ירושלים, שערכה באחרונה מבצע לבחינת רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות ולחוק לצמצום השימוש במזומן 
תומר אמן | (5)

ביקורת שנערכה אצל סופר סת"ם העלתה כי הוא אינו מנהל ספרים, לא מדווח לרשויות המס וכלל לא רשום במערכי המס. לעוסק נערכה חקירה במהלכה הודה כי לא רשם הכנסות של 110 אלף שקל משתי עסקאות של כתיבת ספרי תורה.

פעילות זו בוצעה על ידי מחלקת ניהול ספרים בפקיד שומה ירושלים, שערכה באחרונה מבצע לבחינת רמת הציות להוראות ניהול ספרים ורישום הכנסות ולחוק לצמצום השימוש במזומן. המבצע נערך בשכונות תלפיות, רוממה, מרכז העיר, בית וגן, מבשרת ציון, ו"בשוק רמלה לוד" שמתקיים מידי יום שני באזור מלחה. במהלך המבצע התגלו מספר מקרים של בעלי עסקים שלא רשמו הכנסות או לא דיווחו כלל לרשות המסים על פעילותם.

בביקורת שנערכה במשפחתון נמצא כי לא נרשמו הכנסות של 60 אלף שקל שהתקבלו בחודש האחרון בצ'קים ובהעברות בנקאיות מהורים. בעלת העסק טענה כי היא לא הספיקה לרשום את ההכנסות. בביקורת בחנות למכירה ותיקון אופנים, נמצא שתשלומים בסך 3,000 שקל שהתקבלו בביט לא נרשמו בספרי העסק משנת 2021. בעל העסק אמר בתגובה כי לא ידע שיש לרשום הכנסות בביט וחשב כי "מספיק שזה נכנס לחשבון".

במסגרת הביקורת בשוק רמלה לוד נרשם מקרה חריג כאשר בעל דוכן נמלט בריצה לאחר שהבין כי המבקרים בדרך אליו. פרטיו אותרו לאחר מכן במאגרי המידע של רשות המסים והוא זומן להמשך חקירה במשרדי פקיד השומה.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    יש עוד כמויות של הון שחור צריך לבדוק כל עצמאי במדינה שלנו.יש לתגבר באלפי חוקרים את מס הכנסה הם יביאו הרבה מליארדים. (ל"ת)
    הון שחור 07/06/2022 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מוסה 07/06/2022 16:02
    הגב לתגובה זו
    סתם כך התחשק לו...
  • 3.
    זה תופס כותרת בביזפורטל??? אין לכם מה לעשות (ל"ת)
    מתעסקים בשיט 07/06/2022 15:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עידן עופר 07/06/2022 15:01
    הגב לתגובה זו
    אתם מבזבזים זמן יקר על 100אלף שח מסופר יוצר כותב ..בזמן שיש לכם 2.5 מילארד שקל לגבות ממפעלי ים המלח ומכיל שלא משלמות מיסים משנת 2016 ... השתגעתם?
  • 1.
    הכותרת הנדסת תודעה (ל"ת)
    דב 07/06/2022 14:07
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

תיירות במרוקו קרדיט: גרוקתיירות במרוקו קרדיט: גרוק

בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות

התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב


הדס ברטל |

ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.

אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.

במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air),  אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

מטוס
 וויזאייר קרדיט: מתוך אתר החברה
מטוס וויזאייר - קרדיט: מתוך אתר החברה


אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.