הלו הארט
צילום: הלו הארט

הלו הארט מגייסת 70 מיליון דולר בסבב D

את סבב הגיוס הובילה קרן Stripes האמריקאית שהשקיעה במאנדיי; יאפשר ל- Hello Heart להרחיב את יכולות המוצר לטובת חיזוי התקפי לב
נתן טגי |

הלו הארט (Hello Heart), סטארטאפ הבריאות הדיגיטלית הישראלי, הודיע כי גייס 70 מיליון דולר בסבב D. הגיוס מגיע בעקבות צמיחת משתמשים מהירה ופרסום של מחקר קליני בכתב העת המדעי המוביל JAMA, שהוכיח שהמוצר של Hello Heart מצליח להשיג את התוצאות הקליניות הטובות ביותר להורדת לחץ דם.

פתרון הדגל של החברה הוא מוניטור לחץ דם בשילוב עם אפליקציה, שמאפשרת לאנשים לנהל מעקב אחר כל המדדים הרפואיים שלהם. האפליקציה מאפשרת למשתמשים לעקוב בצורה נוחה אחר לחץ הדם שלהם, המשקל, הדופק, התרופות שנלקחות, בדיקות המעבדה שלהם, והפעילות הספורטיבית היומית שלהם באמצעות טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית.

המערכת מאפשרת למשתמשים להבין את בריאות הלב שלהם ומפשטת עבורם מידע רפואי מורכב באמצעות הסברים פשוטים וידידותיים. המוצר מספק התראות בזמן אמת כשהמדדים של המשתמשים מגיעים לרמות שעלולות לסכן חיים, ומפנות את המשתמשים לרופא בזמן במטרה למנוע התקפי לב. 

בצוות המוצר של החברה עובדים אנליסטים, מומחים להתנהגות משתמשים ואנשי מוצר, המשתמשים בשיטות לאופטימיזציית חווית שימוש מעולמות הגיימינג והמדיה החברתית - ומביאים אותם לראשונה לתחום בריאות הלב הדיגיטלית. צוות העיצוב מפשט ומנגיש לאנשים את עולם הבריאות המורכב, ושם דגש רב על המימד הרגשי שחשוב במיוחד למי שנמצא במצב רגשי מורכב - כמו למשל בסיטואציות בהן צריך להתריע על התקף לב מתקרב. 

החברה ציינה אבן דרך משמעותית לפני מספר חודשים כאשר במחקר הגדול ביותר שנערך בתחומו, הוכיחה כי יותר מ-84% ממשתתפי המחקר הורידו את לחץ הדם שלהם והצליחו לשמר את הירידה במשך 3 שנים. התוצאות הקליניות הן פי 2 יותר אפקטיביות בהשוואה לכל מחקר אחר שנעשה בתחום. התוצאות של המחקר, שעבר ביקורת עמיתים ובו השתתפו יותר מ-28,000 משתמשים, פורסמו בכתב העת המדעי JAMA.

פרופסור אלקסיס ביטי, הקרדיולוגית שהובילה את המחקר הקליני וערכה את מחקר בריאות הלב של השעון הדיגיטלי של אפל, ציינה עם פרסום המחקר כי ״רמת השימוש באפליקציה של Hello Heart לאורך זמן היא חריגה, והגבוהה ביותר שנתקלתי בה בשוק״.

מי שהובילה את הסבב היא קרן Stripes הניו יורקית, שהשקיעה בשלבים דומים בחברות כמו מאנדיי, סניק ואורקה. סבב הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה להשקיע בהרחבת המוצר בתחום בריאות הלב, עם כניסתה לתחומים נוספים של ניהול בריאות הלב - ביניהם מעקב ושיפור רמות כולסטרול. החברה מרחיבה בימים אלה את צוות הפיתוח, המוצר והעיצוב שלה בתל אביב.

קיראו עוד ב"BizTech"

המודל העסקי של הלו הארט ייחודי ומאפשר למשתמשים לקבל אותו בחינם. החברה מוכרת את הפתרון לחברות ביטוח ומעסיקים גדולים בארה״ב שמספקים אותו לעובדים והמבוטחים שלהם. באופן הזה, המוצר הופך נגיש לכל שכבות האוכלוסייה ואילו המעסיקים, שמשפרים את בריאות העובדים שלהם בזכות מניעת התקפי לב, חוסכים כסף.

"בריאות הלב נוגעת לכולנו. כל אחד מכיר מישהו שמתמודד עם בעיות לב״, אומרת מעין כהן, מייסדת שותפה ומנכ"לית הלו הארט. ״אנחנו רוצים לאפשר לכולם לקבל החלטות חכמות על הבריאות שלהם וכיום אנחנו מאפשרים לאנשים להבין את בריאות הלב שלהם ולשפר אותה בעצמם. ההקפדה על חווית משתמש ברמה גבוהה מאוד מאפשרת גם ליוזרים שאינם טכנולוגיים להשתמש באפליקציה בקלות, ואין דבר יותר מרגש לצוות שלנו מלשמוע על יוזר שאינו טכנולוגי שהצליח לתפוס התקף לב בזמן באמצעות הפיתרון של הלו הארט." הוסיפה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיותמשקפיים חכמות של מטא וריי באן. קרדיט: רשתות חברתיות

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם

משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון? 

רן קידר |

מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב. 

ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.

המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.

המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים

המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.

בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.