גיליאד זינקה בשבועיים האחרונים ב-20%, הזדמנות?
במקביל לחששות מהתפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם, נמשך המירוץ אחר מציאת התרופה לנגיף. נכון להיום, נראה כי חברת הביוטק גיליאד (סימול:GILD) נמצאת בפוזיציה הטובה ביותר להשגת המטרה עם תרופת ה-Remdesivir. עובדה זו באה לידי ביטוי גם במניית החברה, שזינקה בשבועיים האחרונים ביותר מ-20%, בניגוד למגמה הכללית בשווקים.
Remdesivir היא תרופה אנטי-ויראלית נחקרת שטרם אושרה לשימוש כלשהו עד כה. עם זאת, גילאד עבדה על 2 ניסויים בתקופה האחרונה עם גורמי הבריאות העולמיים בתגובה להתפרצות הנגיף. אחד המחקרים בוחן את ה-Remdesivir בחולים עם מחלה מאושרת שפיתחו סיבוכים קליניים חמורים יותר כמו דרישה לחמצן. המחקר האחר בוחן את התרופה בקרב חולי נגיף קורונה שאושפזו אך אינם מראים ביטויים משמעותיים למחלה.
למרות שהתרופה לא קיבלה עדיין אישור סופי, הבוקר מדווח כי הרשויות בדרום קוריאה אישרו לבצע שימוש בתרופה לנפגעי הנגיף, "לפעמים תרופות ניסיוניות שנמצאות תחת ניסוי קליני מקבלות אישור לשימוש במקרים בהם מחלות מסכנות חיים ואין אפשרות טיפול אחרת", נטען היום בעיתונות במדינה.
"יש רק תרופה אחת שכרגע אנו חושבים שעשויה להיות יעילה, וזאת remdesivir" טען בשבוע שעבר ברוס איילוורד, עוזר מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, במהלך מסיבת העיתונאים של ארגון הבריאות העולמית והרשויות בסין.
- מגזר הביוטק מתעורר - האם הפעם זה אמיתי?
- חברת הביו שמזנקת פי 3 ברקע תוצאות חיוביות מניסוי שלב 3
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, החברה פרסמה אמש הודעה לפיה היא רוכשת את חברת Forty Seven (סימול:FTSV) תמורת 95.5 דולר למניה במזומן. השווי הכולל של העסקה עומדת על 4.9 מיליארד דולר והיא צפויה להיסגר במהלך הרבעון השני של 2020, בכפוף לאישורים רגולטוריים.
בעקבות העסקה, גיליאד צפויה לחזק את פרוטפוליו המחקר והפיתוח החיסוני-אונקולוגי. התרופה העיקרית של Forty Seven היא magrolimab - נוגדן בפיתוח קליני לטיפול בכמה סוגי סרטן שעבורם יש צורך בדחיפות תרופות טרנספורמטיביות חדשות. הטיפול המחקרי מכוון ל- CD47, המאפשר לתאי סרטן להימנע מהרס ובכך מאפשר למערכת החיסון המולדת של המטופל לחסל ולמגר את תאי הסרטן הללו. החברה הציגה תוצאות טובות של הניסוי של 1 בתרופה.
גרף מניית החברה בשנים האחרונות
- 2.מישהו יודע עך קרן נאמנות ביומד אמריקאי, שמכילה גם את גל (ל"ת)עמיחי 03/03/2020 18:11הגב לתגובה זו
- 1.רועי לוי 03/03/2020 14:28הגב לתגובה זויש מלא חברות ממש ממש טובות שירדו בצורה מטורפת ולא פרופורציונאלית לאחרונה בגלל החששות מהקורונה.. אני חושב שהן הזדמנות יותר טובה מחברת תרופות שככל הנראה לא תעשה המון כסף מתרופה לנגיף
- למה לא לקרוא המאמר עד הסוף?...זה מאד פשוט (ל"ת)ד"ר ואן דאם 03/03/2020 20:12הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת?
החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל.
שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.
ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.
מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?
השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.
השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.
