גן עדן עכשיו? זינוק בחשיפה לעיתונים, מעריב והארץ מתאוששים
אחרי המפלה הבלתי-נשכחת בסקר שפורסם לפני חצי שנה, והתייחס לתקופה שבין יולי לדצמבר 2018, קבוצת הארץ מתאוששת יחסית בסקר הנוכחי: העיתון היומי שירד ל-4%, עלה בחצי השנה האחרונה ל-4.7%, גיליון יום שישי נשאר על 4.1%, ו-TheMarker התחזק מ-4.5% ל-4.9%. שנה וחצי לפני כן, החשיפה ליומון הכלכלי עמדה על 6.4% (!!!). מגזין TheMarker זינק מ-1.6% ל-2%.
גם המתחרים של המרקר התחזקו: כלכליסט ממשיך להוביל עם חשיפה הגדולה מ-2 מתחריו יחדיו – 10.4% בחצי הראשון של 2019, מול 9.1% חצי שנה לפני כן. העיתון היומי של גלובס התחזק קלות מ-4% ל-4.1%, וגיליון סוף השבוע התחזק ביותר מ-20% מ-2.2% ל-2.7%.
זינוק מדהים למעריב, שחווה גם הוא סקר רע מאד לפני חצי שנה: החשיפה של כל עיתוניו – היומי, החינמון וסוף השבוע, התחזקה משמעותית. החשיפה לחינמון מעריב הבוקר זינקה מ-3.3% ל-4.7%, היומון בתשלום מעריב השבוע עף מעלה מ-2.3% ל-3.8%, וגיליון מעריב סופהשבוע עלה מ-4.9% ל-5.3%. בקרב השבועונים הדתיים – בשבע ממשיך להתחזק מ-6.1% לפני שנה, 6.2% לפני חצי שנה, וכעת 6.4%. מקור ראשון, שחווה נפילה של 25% לפני חצי שנה ל-3.1%, עלה כעת ל-3.4%. דודו סעדה, יו"ר קבוצת בשבע, מסר: "משמח אותנו מאוד לגלות שבגזרת העיתון לציבור הדתי, בשבע, הוא העיתון המוביל ובגדול, ושבחצי שנה האחרונה אף צמחנו. יש משמעות להתעקשות שלנו לומר אמת לקוראינו. אני בטוח שהקוראים בוחרים בעיתון בשבע בזכות המאמרים והתוכן המשובח. אני מודה לצוות הכותבים, בראשות העורך עמנואל שילה. אנו חיים את הציבור הדתי לאומי, מקיימים מערכת שיווק משומנת שכוללת פעילויות, אירועי קיץ, פעילים בפעילויות חסד, מקיימים כנסים שונים שבראשם כנס ירושלים. יותר מכל אני רוצה להודות לקוראים האדוקים של העיתון שמרגשים אותנו כל פעם מחדש". בגזרת מגזיני הנשים, לאשה של קבוצת ידיעות אחרונות שובר מעלה עם 5.7% מול 5.5 לפני חצי שנה. מגזין את של המו"ל יובל סיגלר, התחזק אף הוא מ-2.9% ל-3.3%, ליידי גלובס עלה מ-1.2% ל-1.6%, ומגזין נשים עם זינוק מ-1.8% ל-2.2%. ועוד בגזרת המגזינים: פנאי פלוס של קבוצת ידיעות זינק מ-2.3% ל-3.4%, מנטה עם אותה חשיפה מלפני חצי שנה -3.2%, בלייזר נחלש קלות ל-2.3%, אוטו התחזק ל-1.9%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל עם זינוק מ-1% ל-1.8%.החגיגות התחילו כבר בחלק מהמערכות. הנה מייל שעבר בשעה האחרונה לעובדי @calcalist pic.twitter.com/jkTydUpXMA
— אייס - www.ice.co.il (@icecoil1) 31 ביולי 2019
- 10.ישראלי 23/10/2019 23:09הגב לתגובה זולא ברור 30% ממה? מסך כלל האולוסיה? מסך מי קורא עיתונים 2 וחצי אנשים? מסך מי שקנה?
- 9.דני פריאל 03/08/2019 09:24הגב לתגובה זונתונים מפוברקים החשיפה אולי במהדורות דיגיטאליות
- 8.FAKE. איזה מתאוששים?? ברמה ארצית קריסה (ל"ת)ח ח ח 01/08/2019 13:21הגב לתגובה זו
- 7.המבאר 01/08/2019 08:48הגב לתגובה זויש לקחת בחשבון את הפצת העיתונים דיגיטלית על ידי קבוצות בטלגרם. זה מגביר חשיפה
- 6.די כבר 31/07/2019 18:38הגב לתגובה זוהיום עושים שם חגיגות על 5 אחוזים חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
- 5.סוציולוג 31/07/2019 16:02הגב לתגובה זוונובעת רק מהבחירות שהיו במאי. ההשוואה לתקןפה המקבילה בשנה שעברה עדיין מלמד על ירידה ומגמת הירידה תמשיך ללוות אותנו גם בשנים הבאות (למרות שיש להניח שגם הנתונים למחצית הבאה לא ראו זאת בדל הבחירות החוזרות) העובדה שאתם מעלימים את המידע הזה מאוד חשודה.
- 4.סמנכל סחר 31/07/2019 14:53הגב לתגובה זו"כיום אין שום הצדקה כלכלית להוציא עיתון יומי". בסופשבוע המצב איכשהו מאוזן, אבל אין שם כסף גדול. המודל שמבוסס על מנויים בלבד הולך ופוחת. תחשבו מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו שאשכרה הולך לפיצוציה / קיוסק וקונה עיתון יומי בכסף. מישהו זוכר שפעם היו עומדים בתור בתחנות דלק בימי שישי כדי לקבל עיתון חינם?
- 3.מעריב בסופש עלה בשברירי אחוזים בלבד (ל"ת)נו באמת 31/07/2019 12:52הגב לתגובה זו
- מעריב סופש על כמעט בחצי אחוז, זה לא שברירי אחוזים. (ל"ת)קורא מעריב 31/07/2019 15:23הגב לתגובה זו
- 2.בלוף ממומן. בעל המכולת לידי: איש לא קונה עיתונים.הפסקתי (ל"ת)j j j 31/07/2019 12:01הגב לתגובה זו
- 1.רוב השינויים הם בגדר סטיית תקן (ל"ת)לפני שפותחים שמפניות 31/07/2019 11:01הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
