למרות הפרשיות: מספר המפרסמים האמריקאים בפייסבוק עלה
סקירת שוק חדשה של אתר eMarketer מגלה כי למרות כל פרשיות האבטחה, זליגת המידע של הגולשים, התערבות רוסית בבחירות, הזימון לקונגרס ועוד, מספר המפרסמים האמריקאים (חברות עם יותר מ-100 עובדים) שפרסמו בפייסבוק במהלך שנת 2018, לא רק שלא ירד אלא עלה במידה קלה ל-86.3% לעומת 2017.
בנוסף לנתונים על פעילות המפרסמים ברשת החברתית, eMarketer צופה כי היקף האמריקאים הפעילים בפייסבוק, בכל חודש, יעלה אף הוא מ-169.5 מיליון שנמדד ב-2016 ל-169.5 מיליון בסיכום שנת 2018. על פי תחזית חברת המחקר, מחזור הפרסום של פייסבוק בארה"ב צפוי לעמוד על 32.6 מיליארד דולר בסיכום שנת 2018 - לעומת מחזור של 12.2 מיליארד דולר ב-2016.
ב-eMarketer מביאים כעדות נוספת לכוחה של פייסבוק, דו"ח של מרכז לחקר השיווק באוניברסיטת מסצ'וסטס שמצא כי 90% (9 מתוך כל 10 חברות) מהחברות ברשימת ה-Fortune 500 מתחזקות עמוד פייסבוק מסחרי פעיל. "למרות הסקנדלים, מפרסמים עדיין רואים בפייסבוק מדיה אפקטיבית מאוד. זו הרשת החברתית הגדולה בעולם, כך שמבחינתם אין כל היגיון לנטוש אותה", כך לדברי יסמין אנברג, אנליסטית ב-eMarketer. "עם זאת" היא מוסיפה, "היקף הפעילות-איינגייג'מנט של הגולשים דורך במקום ולכן המפרסמים בוחנים פלטפורמות אחרות לשיווק כגון אינסטגרם".
בתוך כך, בסוף השבוע האחרון, פייסבוק מצאה את עצמה (שוב) במרכזה של פרשיית אבטחה חמורה ומביכה, במסגרתה תמונות של כ-6.8 מיליון גולשים, שהועלו לפייסבוק אך לא שותפו בפיד, שותפו עם ועל ידי אפליקציות שלהן ממשק עם הרשת החברתית. ברירת המחדל היא שאפליקציות שגולשים מתירים להן להתממשק עם עמודי הפייסבוק שלהם מקבלות גישה לנתונים כולל תמונות אך עם גישה מוגבלת. הבאג הנוכחי של פייסבוק אפשר לאלפי אפליקציות גישה חופשית לתמונות שלא היו אמורות להיחשף.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
