חברת קונגרס לצוקרברג: "נראה כאילו נחתמה עסקה עם השטן"
ההצגה הטובה בעולם בכיכובו של מארק צוקרברג ממשיכה לערב נוסף. לאחר שהפגין קור רוח מרשים בחקירה צולבת מול עשרות סנטורים בבית הנבחרים האמריקאי, מייסד פייסבוק ממשיך היום (יום ד') את השימוע הדרמטי בקונגרס שכל עיני העולם נשואות אליו.
בהמשך ישיר של השאלות שנשאל אתמול והטיעונים מנגד של צוקרברג, הדיון נסוב סביב נושאי הדאגה לפרטיות המידע של הגולשים, סוגיות אבטחת המידע והדרך שבה פייסבוק ניהלה את מקרה פרשת קיימברידג' אנליטיקה. צוקרברג נשאל "מדוע זו לא העדיפות הראשונה שלכם להסביר מה אתם עושים עם המידע שאתם אוספים?"
צוקרברג: "יש לגולש בפייסבוק אפשרות שליטה במה לעשות עם המידע שלו בכל רגע נתון – לשתף לכולם או לאנשים ספציפיים. אני עדיין חושב שאנחנו יכולים לעשות עבודה טובה יותר בלהסביר איך הפרסום עובד אבל אנחנו לא מוכרים מידע. כנראה שאנחנו לא מסבירים את זה טוב מספיק בהתחשב בבלבול סביב הנושא".
קוצר הרוח שמפגינים נבחרי הציבור האמריקאיים כלפי צוקרברג בולט מאוד בשימוע היום. במקרים רבים חברי הקונגרס מחייבים את מייסד פייסבוק לענות בכן או לא לשאלותיהם, גם כדי למנוע ממנו מריחות מיותרות ומנגד כדי לנצל את זמנם המוקצב בצנעה לכל אחד - 4 דקות ותו לא. חברת הקונגרס קאת'י קאסטור שהצליחה לדחוק את צוקרברג לפינה ולהוציא ממנו אנחות תסכול אמרה: "נראה כאילו נחתמה כאן עסקה עם השטן. אמריקאים לא אוהבים שמרגלים אחריהם ולא אוהבים שעושים עליהם מניפולציות - נראה שפייסבוק הפכה למקום שבו עוקבים אחרי כולם".
- מטא משנה כיוון: נערכת לקיצוץ של עד 30% בתקציב המטא־וורס
- בית המשפט קבע - מטא איננה מונופול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שאלה מעניינת מאוד נשאל צוקרברג על ידי ג'ו קנדי, סנטור ממסצ'וסטס: "האם פייסבוק מאפשרת למפרסמים לטרגט מידע שהוסר על ידי גולשים?". על כך השיב צוקרברג ב"לא" החלטי. קנדי הוסיף עוד בסוגיה זו ושאל: "האם המפרסמים מקבלים גישה למידע שהגולשים לא יודעים שבכלל נאסף? האם ישנו מידע על גולשים שהם כלל לא מודעים לקיומו?"
צוקרברג השיב ואמר כי "טרגוט המודעות מבוסס על מידע שהגולשים שיתפו. עם זאת, פייסבוק במקביל מבצעת בדיקות נוספות שעל פיהן מחליטה למי מהגולשים יוצגו המודעות בהתבסס על מידע נוסף/מידע על - מטה-דאטה, אך זה שונה מלהראות את זה למפרסמים". קנדי סיכם ואמר שלדעתו בשורה התחתונה דברים אלו "אינם עומדים בקנה אחד עם האמירה שלגולשים יש שליטה על המידע שלהם".
- הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
לרוב השאלות צוקרברג עונה במתינות תוך הפגנת שליטה במידע ורצון להסביר באריכות. עם זאת, חלק מהשאלות מעלות בו אי נוחות שבולטת לעיני הצופים ואחת מהן עסקה בתביעות ייצוגיות שהוגשו נגד פייסבוק בשנת 2010 ו-2013 כאשר לטענת חברת הקונגרס החברה לא נאלצה לשלם פיצוי כספי לתובעים/גולשים.
צוקרברג טען שאינו זוכר את התביעות הללו ואת תוצאותיהן, אך זה לא סיפק את חברת הקונגרס שהמשיכה ללחוץ על אותה הנקודה. לסיום הזמן שהוקצב לה אמרה חברת הקונגרס כי היא שואלת את השאלות הללו משום שלדעתה, פרצות האבטחה בפייסבוק ותופעות זליגת המידע שחוזרות ונשנות הן כתוצאה מכך שפייסבוק לא נאלצה לשלם פיצוי או שלא נענשה בצורה של תשלום קנס וייתכן כי זו הגישה שבה צריך להתמודד איתה.
מייק דויל, חבר קונגרס מפנסילבניה שאל את צוקרברג על גילוי זליגת המידע באמצעות כתבה מגארדיאן: "האם אתה בדרך כלל לומד על מקרים שכאלו דרך התקשורת? נראה כאילו עצמתם עין במקרה הזה". על כך השיב צוקרברג: "אינני מסכים עם ההצהרה הזו". דויל בתגובה אמר לו כי "נראה שהיה אכפת לכם יותר למשוך אליכם מפתחי אפליקציות ופחות לדאוג לשמירה על הגולשים".
נדמה שחברי הקונגרס הופיעו לשימוע ביומו השני לוחמניים יותר מאשר אתמול ומאפשרים לצוקרברג פחות זמן להרחיב בתשובות או להתחמק. ייתכן והאווירה הכללית שגורסת כי צוקרברג יצא אתמול כשידו על העליונה והרוויח נקודות זכות על חשבון הסנאטורים שלא תמיד שלטו במידע גונבה לאזניהם.
בעניין פרשת קיימברידג' אנליטיקה נשאל צוקרברג האם פייסבוק תתבע את החוקר אלכסנדר קוגן שנטען כי הונה את החברה. לדברי צוקרברג "אנחנו בודקים את העניין כעת ונכון לעכשיו הוא מוחרם, לא אפשרות להשתמש בפלפטפורמה" .
בין שאר הנושאים המרכזיים, מספר חברי קונגרס מעמתים את צוקרברג עם סוגיות נוספות כגון ייצוג מגוון בין חברי ההנהלה של הרשת החברתית ומכירת תרופות וסמים על גבי הפלטפורמה. דייויד מקינלי, רפובליקן מווסט וירג'יניה שאל את צוקרברג מדוע החברה שלו מאפשרת מכירת חומרים אופיאודיים ללא מרשם. כשצוקרברג ניסה להשיב הוא נבלם על ידי מקינלי שהוסיף "החברה שלך עוברת על החוק ומאפשרת מכירת תרופות שדורשות מרשם וכך אתם פוגעים באנשים". מקינלי דרש לדעת גם מדוע הפוסטים הללו אינם מוסרים מהרשת ומהי האחריות של 20 אלף האנשים שצוקרבר מעסיק לשם כך.
טוני קרדנס, סנטור מקליפורניה החזיר את צוקרברג לסוגיית רכישת המידע מחברות איסוף דאטה. לשאלתו האם פייסבוק רכשה מידע, ענה צוקרברג "הפסקנו". קרדנס לא נסוג ושאל "אך עשיתם זאת כדי לבנות את החברה" ועל כך ענה צוקרברג, "זה היה הסטנדרט המתבקש של התעשייה".
- 3.בא 12/04/2018 09:23הגב לתגובה זובפייסבוק .בכלא יפגוש פסיכופתים ואת העולם האמיתי .בטח גם אנשים ניסחטו בגללו .הוא המנהל .
- 2.אנשים בסוריה רוצים להודות למרק על מהפיכת הפייסבוק . (ל"ת)בא 12/04/2018 09:09הגב לתגובה זו
- 1.בא 12/04/2018 09:07הגב לתגובה זוהזמן .לכו חפסו לכם חברים אמיתיים ולא ווירטואליים ,חברים ווירטואליים זה נורמלי עד גיל 5.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
