שחר דניאל
צילום: יח"צ

"הדרישה לכופר במטבעות דיגיטליים מקשה על ההתחקות אחר הפושעים"

שחר דניאל מנכ"ל סייפ-טי גרופ בראיון לקראת כנס מועדון המשקיעים של Bizportal שיתקיים היום
נועם בראל |

אירוע נוסף של מועדון המשקיעים של Bizportal יתקיים היום (יום א', 17:30), והפעם בהשתתפות אורן עזר, מנכ״ל חברת אלקטרואד שמתמזגת לתוך ביומדיקס, אורן עזר, ושחר דניאל, מנכ״ל סייפ-טי מסכם שנה מוצלחת ומסמן מגמות בעולם הסייבר . את הכנס יפתח המנתח הטכני איל גורביץ - לרישום חינם לכנס וצפייה בלו"ז האירוע - לחץ כאן

לפני מספר ימים התייחס חבר הכנסת לשעבר ומייסד קרן JVP, אראל מרגלית, לאיומי הסייבר על ישראל. הוא טען כי באיראן פועל צבא האקרים שמאתגר את ישראל. האיום הנוכחי מצטרף לשורת איומי סייבר שאנו שומעים עליהם חדשות לבקרים עד שלעיתים נראה כי המרחב בוירטואלי הפך למערב פרוע. אחת החברות שפועלות בזירה הזו ומנסות להגן מפני אותם התקפות היא חברת סייפ-טי שנסחרת בתל אביב ותשתתף בכנס מועדון המשקיעים של ביזפורטל. שחר דניאל, מנכ"ל החברה נפגש איתנו לראיון.

לאחרונה שמענו על הזמנות רבות מהכיוון שלכם. תוכל לפרט?

שחר דניאל: "במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2017 חווינו גידול משמעותי במכירות. קיבלנו הזמנות בסך מצטבר של כ-4 מיליון שקל. חלק מההזמנות, כ-700 אלף, יוכרו כבר בהכנסות של של 2017, כ-2 מיליון מהם יוכרו כהכנסות ב- 2018 והיתר יוכרו בשנים 2019 ו-2020.

גם 2018 נפתחה מעולה ועד כה קיבלנו הזמנות בהיקף של למעלה ממיליון שקל, שהחלק הארי שלהן יוכר כהכנסה כבר השנה".

מה הסיבה לצמיחה הזאת?

שחר דניאל: "אני יכול לייחס את הצמיחה למספר גורמים, בראשם תהליכי מכירות, קשרים, הסכמי הפצה ושיתופי פעולה שהובלנו ושהבשילו לכדי הזמנות, ההנחה שלנו שאלו רק ילכו ויגדלו עם הזמן.

בנוסף, חשוב להסתכל גם ברמת המאקרו וכל השוק שלנו, שוק פתרונות הסייבר, הולך וצומח בצורה עקבית. המודעות בקרב לקוחות גוברת ומנגד גם הרגולטורים ברחבי העולם קובעים תקנות אבטחה במטרה להגן על המידע הרגיש המצוי אצל הגופים השונים".

לצד ההתרחבות בפעילות גם בבורסה נרשם עניין סביב החברה. מניית סייפ-טי עלתה מתחילת השנה בכ-30%, ובשנה שעברה גייסה כ-30 מיליון שקל. בנוסף, ניתן היה לראות כי השוק מבין את הקשר של סייפ-טי לשוק הסייבר ומניית החברה הגיבה בעליות כאשר נרשמו אירועי אבטחת מידע חריפים בעולם.

 

נראה לאחרונה שלא עובר יום בלי פריצה לארגון כלשהו.

שחר דניאל: "זה נכון מאוד. חשוב לזכור כי ההאקרים מעולם לא פסקו לנסות ולהביך את הארגונים האמונים על המידע, אך עם הזמן ההתקפות הולכות ונהיות חמורות יותר. בנוסף, המידע שלנו שנמצא אצל הגופים השונים, בין אם מדובר בבנקים, מוסדות רפואיים וגופי ממשלה, רחב יותר ממה שהיה בעבר ומי שפורץ לאחד מהמוסדות הללו יכול בהחלט לגנוב זהויות.

בנוסף, התעצמות כלכלת הסייבר בדגש על המטבעות הוירטואליים, מגבירה את המוטיבציה אצל גופים פליליים והתקפות הכופר פורחות כאשר הדרישה לכופר היא במטבעות וירטואליים שמקשה אחר ההתחקות סביב הפושעים.

כחלק מכללי ההגנה נדרשים אותם מוסדות "להרחיק" את הממשק המיועד לציבור מכל מערכת פנימית שלהם שכוללת גישה לדאטה- הנתונים של הלקוחות ואנו יודעים לתת את הפתרון הזה".

נראה כי אתם נהנים מהעדנה שזוכה לה השוק.

"בהחלט, בשנה האחרונה, הרחבנו את הפעילות שלנו בישראל, ובשווקים הבינלאומיים בדגש על ארה"ב, אפריקה והפיליפינים. צירפנו השנה לקוחות מובילים ממגוון תחומים כגון: מגזר הרפואה והבריאות, המגזר הביטחוני והממשלתי בכל העולם ועוד תחומים נוספים". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

למה קמהדע הישראלית מקדימה את הענקיות בפיתוח נוגדנים לקורונה, ואיזה מוצרים נוספים יש לחברה בקנה?

פימי ראתה פוטנציאל גדול בקמהדע והשקיעה בה ובינתיים קמהדע מספקת את הסחורה – האם זו רק ההתחלה?    

קמהדע במונחים מקומיים היא חברה גדולה ומצליחה. היא בין החברות הישראליות הבודדות שהצליחו לקבל אישור מה-FDA לתרופות שפיתחה. . בראייה עולמית מדובר בחברה קטנה יחסית, אז איך זה שהחברה הישראלית הקטנה עשויה לעקוף את ענקיות התרופות במציאת פתרונות לקורונה? זאת כנראה הטכנולוגיה. בשיחה עם מנכ"ל החברה, עמיר לונדון,לקראת כנס המשקיעים  הוא מסביר מה הסוד של החברה ומהם מנועי הצמיחה העתידיים שלה       הפתרון שלכם לטיפול בוירוס הקורונה - שימוש בפלזמה של חולים כדי להפיק נוגדנים - נעשה במקביל גם בחברות אחרות, מה הייחוד שלכם?
  • לקמהדע תהליך ייצור ייחודי המאפשר לטהר הנוגדנים לקורונה מפלסמה בקצב מהיר יחסית. החברה משתמשת לפיתוח וייצור המוצר בניסיון המצטבר רב-השנים שלה ובטכנולוגיית האימיונגלובולינים המתקדמת שלה, המאושרת ע"י ה FDA.
  האם מדובר בפתרון שייתן מענה כולל לאוכלוסייה המקומית במקרה של גל שני?
  • הטיפול מיועד בשלב זה לחולים קשים ובינוניים. איננו מעריכים כי הטיפול יהיה מיועד לכלל האוכלוסיה.
  • היקף הייצור וזמינות הטיפול לחולים תלויה בעיקר בכמות הפלסמה שנאספת ממבריאים ובקיבולת הייצור של קמהדע.
  להרשמה לכנס לחצו כאן   דיווחתם על שת"פ עם חברה אמריקאית כדי לשכפל את הפתרון גם בארה"ב - איך אתם מתקדמים שם?
  • קמהדע חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי במוצר נוגדן הקורונה עם חברת קדריון, שהינה גם השותפה שלנו במוצר נוגדן הכלבת לארה"ב.
  • קדריון אחראית על איסוף הפלסמה ממחלימים בארה"ב, והאיסוף הנ"ל החל.  המוצר עבור השוק האמריקאי ייוצר ע"י קמהדע מפלסמה שנאספת בארה"ב.
  • במסגרת תהליך פיתוח המוצר עבור השוק האמריקאי קמהדע וקדריון מתכננות להפגש עם ה- FDA להגדרת מתווה הפיתוח הנדרש
  מהם המוצרים הנמכרים של החברה, מה פוטנציאל המכירות שלהם?
  • לקמהדע פרוטפוליו של מוצרים מבוססי פלסמה הנמכרים במעל 25 מדינות, כולל שני מוצרים מאושרי FDA:
    • Glassia - חלבון AAT המיועד לטיפול במחלת ריאות כרונית הנובעת מחסר בחלבון.  היקף המכירות של קמהדע מהמוצר ב 2019 עמד על 73 מיליון דולר. שוק מוצרי ה AAT בעירוי (בעיקר בארה"ב ואירופה) העומד כיום על כ-1 מיליארד דולר בשנה, גדל בשנים האחרונות בכ- 6-8% לשנה. מכירות המוצר על ידי חברת טקדה (השותפה המסחרית של קמהדע למוצר זה בארה"ב) בשוק האמריקאי גדלו במהלך שנים אלו בשיעורים דומים. במהלך 2021 צפוי שינוי במודל הפעילות של קמהדע מול טקדה כאשר ייצור המוצר מתוכנן לעבור לאחריות טקדה אשר תשלם לקמהדע תמלוגים בעבור מכירות המוצר, בהיקף מוערך של 10-20 מיליון דולר לשנה בשנים 2022 עד 2040. 
    • KedRAB - נוגדן לטיפול באנשים שנחשפו לחיה הנגועה בכלבת. המוצר נמכר בארה"ב ע"י חברת קדריון שהינה שותפתה של קמהדע למוצר. מכירות המוצר ע"י קדריון בשוק האמריקאי ב 2019 עמדו על כ 31 מיליון דולר, המהווים כ 20% מכלל השוק. היקף מכירות זה כפול מהמכירות בשנה הקודמת 2018, שהיתה שנת ההשקה של המוצר בארה"ב. מכירות קמהדע לקדריון ב 2019 עמדו על כ 16 מיליון דולר. קמהדע צופה המשך גידול בנתח השוק ובמכירות של המוצר בארה"ב בשנים הקרובות. 
  • מלבד שני המוצרים המובילים הללו קמהדע מכרה ב 2019 בשווקים בינלאומיים אחרים עוד כ -10 מיליון דולר של מוצרי נוגדנים ייחודיים. לחברה פוטנציאל להגדלת מכירות אלו תוך הרחבת פריסתה הבינלאומית.
  • החברה מייצגת ומשווקת בישראל פרוטפוליו של מוצרים המיובאים על ידה לישראל משותפים בינלאומיים בהיקף מכירות שעמד ב 2019 על כ 30 מיליון דולר, שהיווה גידול של כ- 25% יחסית לשנה הקודמת. החברה צופה המשך צמיחה בפעילות זו בשנים הבאות בעיקר תודות להרחבת פרוטפוליו המוצרים.