מניית מזור צוללת 13% בשל דיווח דרמטי על חיפוש מצד רשות ני"ע במשרדי החברה
מניית מזור רובוטיקה נופלת בחדות וזאת ברקע לדיווח מיידי שהוציאה החברה בדבר חיפוש שערכה רשות ניירות ערך בישראל במשרדי החברה במהלך חודש מאי האחרון. מהדיווח עולה כי מזור לא עודכנה בדבר פרטי החקירה. ל-Bizportal נודע כי מספר גורמים בחברה תושאלו ע"י חוקרי רשות ני"ע ושיתפו פעולה.
מניית מזור נפלה בשיעור של כ-10% בבורסה בתל אביב אך עעמיקה את הירידות עם הפתיחה בוול סטריט, שם המשקיעים היו פחות סלחניים, וכעת מזור נופלת כ-13% במחזור של 42 מיליון שקל.
מזור רובוטיקה
נזכיר כי מזור דיווחה לפני כחודשיים כי במהלך הרבעון הראשון קיבלה הזמנות ל-6 מערכות מדגם 'מזור X'. השוק הגיב אז באכזבה ושלח את המניה לירידה יומית של 5.8%. עם זאת, מאז המניה התאוששה וטיפסה לשיאים חדשים. בדו"חות שפרסמה החברה לפני כחודש ציינה מזור כי מכרה עוד 4 מערכות מדגם X וכי ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-11.7 מיליון דולר (לכתבה המלאה). גרף המניה בשנה האחרונה, והנפילה היום
- 14.ארז 09/06/2017 16:23הגב לתגובה זוהודעה חשובה למחזיקים במניית מזור: לאור הנזקים שנגרמו לבעלי המניות בירידות השערים אתמול, מבוקשים בעלי המניות המחזיקים במניה, לצורך הגנה על זכויות בעלי המניות. לפרטים נוספים נא לפנות למייל : DOR123DORIֲ@WALLA.COM
- 13.אריק 09/06/2017 08:53הגב לתגובה זולא לשלוח לוטו
- 12.בשער 1900 הנוכלים הציעו לי להצטרף לעגלה (ל"ת)הרצה נטו 08/06/2017 17:45הגב לתגובה זו
- 11.דוד 08/06/2017 14:41הגב לתגובה זוטבע אם מליונים והי רק יורדת כך זה עובד בבורסה הישראלית אפו שאתה שם כסף הם דואגים לפיל אותך למה כי זה בורסה קטנה לכן זה בורסה של כרשים אין נצגי הבורסה עובדים לפיל אותך גם מניות הזבל מככבות למה כי יש להם הנתרס להריץ לאתה בפנים זה נפל
- חחח 08/06/2017 16:38הגב לתגובה זואפו והי עים לפיל כרשים הנתרס ועוד. הפסק להשקיע .אולי אתה רוצה לקנות אחת וקורא בטעות וקונה דווקא את הנופלות.
- חחחח גדולללל (ל"ת)אץ כץ 08/06/2017 16:46
- קודם תלמד לכתוב ברמה של כיתה ב ואז תהיה אנליסט בשקל (ל"ת)דודי 08/06/2017 15:56הגב לתגובה זו
- איציק 08/06/2017 18:00כותבים כמו ערבים
- 10.דוד 08/06/2017 14:03הגב לתגובה זורגע האמריקאים יקמו מהשינה שלהם ואז תתחיל החגיגה הם מתים על זה
- 9.דוד 08/06/2017 13:56הגב לתגובה זומקווה שיעלה המסך - אין סיבה להסתיר דברים מהמשקיעים - למזלי מימשתי עם רווח של 250 אחוז.
- 8.מזור 08/06/2017 13:53הגב לתגובה זוהמערכת כל החברה מדהימה. הרופאים מבסוטים. המטופלים מבסוטים. חפשו ביוטיוב את ההרצאה של מנתח מפלורידה שכבר ביצע 200 ניתוחים עם המערכת והוא אומר שזה הדבר הכי מדהים בניתוחי גב. אולי מישהו רוצה להכנס למניה ומנסה להוריד אותה בכח לפני שהיא תפרוץ לשיא כל הזמנים? חשבתם על זה? לא יעזור לכם - המערכת הזו זה העתיד של ניתוחי גב ומוח, והמניה בעקבות החברה. רק למעלה.
- חחחח מדהימה שווה מיליארדים על מה? (ל"ת)צחי 08/06/2017 15:06הגב לתגובה זו
- 7.חחח 08/06/2017 13:40הגב לתגובה זוהיה ברור.מוכרים ורק מדווחים על הפסדים.גועל נפש.
- דור 08/06/2017 13:53הגב לתגובה זוהרי זה ברור זאת בורסה של כרישים הכול מנופח בלי שווי כלכלי מה זה מזור שתי מכשירים רובוטים נפחו את אמא שלה לשמיים זבל של מניה
- רק פתחת את הפה ומיד רואים כמה אתה טיפש (ל"ת)דודי 08/06/2017 15:54
- 6.אסור לסחור פו זה בורסה של מרצי מניות (ל"ת)אבי 08/06/2017 13:35הגב לתגובה זו
- 5.אבי 08/06/2017 13:35הגב לתגובה זוכולום בורחים לחול לבורסה רק בגלל שאין יושר אצלנו השחקנים עושים כסף על החלשים מי שנכנס לבורסה פו רק מפסיד זה בורסה של כרשים בארץ
- בורסה לעילגים מר פו וכרשים. (ל"ת)פה זה 08/06/2017 16:34הגב לתגובה זו
- 4.דוד 08/06/2017 13:29הגב לתגובה זומניה מנופחת
- 3.מניה זבל 08/06/2017 13:27הגב לתגובה זושתישרף
- קח אחריות בהמה (ל"ת)שישרף לך התחת 08/06/2017 16:31הגב לתגובה זו
- hutc12 08/06/2017 14:02הגב לתגובה זוצריך כשרון רב להפסיד במניה שעולה 150% בשלוש שנים
- 2.זרקתם פצצה וזהו ? זה רק מימושון ולא יעזור לאף אחד (ל"ת)דודי 08/06/2017 13:25הגב לתגובה זו
- חיחיחיחי (ל"ת)חחחח 08/06/2017 16:31הגב לתגובה זו
- 1.מדוע ההגזמות?3 אחוז זה צלילה? (ל"ת)י 08/06/2017 13:21הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
