פרסומת לרהיטי קאזה. זרמון גרופ
צילום: יח"צ/ צילום מסך
TV

תלונות לרשות ה-2 על פרסומת קאזה: "אופי מיני מוגזם ובוטה"

הצופים התלוננו כי הפרסומת "נושאת אופי מיני מוגזם ובוטה". זרמון בתגובה: "הפרסומת מתבססת על כוריאוגרפיה מקצועית וחפה מכל מסרים מיניים או שליליים"
משה בנימין | (21)

פרסומת הטלוויזיה החדשה והראשונה של רהיטי קאזה שעלתה לאוויר גוררת תגובות ותלונות מצד צופים. בפרסומת, מאחוריה עומד משרד הפרסום זרמון גרופ, מככבים 2 גברים ואשה שעוברים בין פריטי הריהוט השונים של קאזה תוך כדי ריקוד סוער. אל הרשות השנייה הופנו תלונות שמגדירות אותה כ"גסה ופוגענית". ברשות הפנו את התלונות למפרסם - רהיטי קאזה - בדרישה לתגובה לנושא עד לתאריך ה-20 באפריל.   

בתלונה לרשות השנייה נכתב בין היתר כי "הפרסומת חושפנית...רואים שם בחורה שכל רגע רואים לה את התחתונים מבצבצים מתחת לשמלה. ממש לא ראוי שילדים קטנים רואים את זה". עוד נטען בתלונות כי הפרסומת נושאת אופי מיני מוגזם ובוטה המציג את האשה כאובייקט מיני המסיח את הדעת ממהות הפרסום; הפרסומת מינית ומחפצנת את הנשים; ילדים קטנים לא צריכים להיות חשופים לתכנים כאלו - מכירת רהיטים על ידי הצגת איברים מוצנעים כאמצעי פיתוי; לא יתכן ששני גברים לבושים בחליפה ודוגמנית שחושפת רגליים יפרסמו ספה. מה הקשר בין הרגליים והישבן של הדוגמנית לרהיטים? נראה לי שמישהו במשרד הפרסום התבלבל לגמרי וראוי להעמיד אותו על טעותו".

 

המענה לפנייה הגיע מצד משרד הפרסום זרמון גרופ, שלדבריו: "הפרסומת מתרחשת במסגרת עלילתית של מסיבת ערב קלילה וצעירה. המהלך העלילתי כולו מועבר באמצעות ריקוד וכוריאוגרפיה אשר נבנתה ע"י כוריאוגרף מקצועי.

"בפרסומת אין כל החפצה של נשים ואף לא התייחסות מינית אליהן. יתרה מזאת הרקדנית המככבת בפרסומת מוצגת כעוצמתית, צעירה ומלאת חיים. למעשה היא אף מתוארת כחזקה ודומיננטית יותר מצמד הרקדנים אשר מתחרים על ליבה. תנועות הריקוד "החושפניות" של הרקדנית אינן שונות מכל תנועות הריקוד המקובלות כיום במופעי המחול המודרני או האמנותי הנפוצים בקרב הציבור בכלל ואוהדי המחול בפרט. כל ניסיון לצייר את הפרסומת או את חברת "קאזה" כ"מחפיצת נשים" הינה משוללת מן היסוד וחסרת כל בסיס.

"מטרת השימוש בריקוד ובכלל זה ברקדנית כחלק מפרסום החנות, נועדה על מנת להעניק למותג ולמוצרים רוח צעירה תחת אווירה שיקית ואופנתית. לטעמינו אין עוררין על כך שהפרסומת, המתבססת כאמור על כוריאוגרפיה מקצועית, הינה תדמיתית לחלוטין, חיובית וחפה מכל מסרים מיניים או שליליים".

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    פרסומת יפה!!! מה השם של הרקדנית רוצה לצוא אותה באינסטגרם? (ל"ת)
    אלכס 02/06/2017 20:44
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יוסף 08/05/2017 13:57
    הגב לתגובה זו
    הוא מיצר פרובוקציה וזה מה שכל פרסומת שואפת לעשות כדאי להגיע לפלח גדול יותר של צופים .אני בכלל לא היתי מסתכל עם לא היתה את התלונה וכך עוד מאות אלפים "מעז יצא מתוק " למפרסמים ולמפורסמים
  • 12.
    לא מאמין שמישהו בכלל 20/04/2017 15:31
    הגב לתגובה זו
    כן ממש ככה, לא נראה לי שבאמת מישהו מתאמץ להתלונן ולא רק על הפרסומת הזו ובכלל. מה משחקים אותה כאילו ש,,,, הרי כל הפרסומות משדרות סקס אפיל
  • מבין עניין 21/04/2017 00:39
    הגב לתגובה זו
    זרמון, הראש של האריות, הכי טוב בענף הפרסום בארץ,נועז ומבריק,שאפו איילון
  • 11.
    תחתונים של נשים זה מזמן נהיה מיינסטרים זה לא ערום כבר (ל"ת)
    ss 20/04/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
  • הטרנד היום זה ללכת בלי... (ל"ת)
    צודק! 20/04/2017 17:28
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    פרסומת יפה (ל"ת)
    מתן 19/04/2017 18:19
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    "אומנות" "מודרניות", מילים של כיסוי שיקרי למילים פריצות וזנות (ל"ת)
    וביזוי נשים 19/04/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ריקושט 19/04/2017 17:41
    הגב לתגובה זו
    מה שזרמון מתכוון להגיד שזה פורנו מקצועי רך ולכן זה לא נורא , ישנם דברים הרבה יותר גרועים בתחום .
  • 7.
    מביניהו 19/04/2017 17:40
    הגב לתגובה זו
    פרסומת משמימה וסולידית להפליא, שאפילו בניינטיז לא הייתה מייצרת שום באזז שלילי, גם לא מגדולי הצקצקנים. ניכר שאיילוני מתעקש לייצר על עצמו חדשות יש מאין ומפברק תגובות מתחסדות על כלום ושומדבר, מתוך תקווה לחזור ולהיות רלוונטי. 'צטער, זרמוני... היית פעם. כבר מזמן לא. אבל לפחות משה בנימין עדיין עושה לך נעים בגב. יללה, נקסט!
  • 6.
    יורם 19/04/2017 17:14
    הגב לתגובה זו
    יהיו משרדי פרסום גרועים שימכרו את זוועות מסוג זה.
  • 5.
    מפרסמים חארות משחיתים את הנוער , כלבים שמאלנים (ל"ת)
    מפרסמים חארות 19/04/2017 17:14
    הגב לתגובה זו
  • המצדיק הלאומי 19/04/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
    לא קונה את הבולשיט הזה.
  • מה זה פה YNET? (ל"ת)
    יובל 19/04/2017 18:17
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גועל נפש וילות גוף האשה (ל"ת)
    הנגעל 19/04/2017 17:03
    הגב לתגובה זו
  • עברני 21/04/2017 11:02
    הגב לתגובה זו
    כנל
  • 3.
    "כָּל הַפּוֹסֵל - בְּמוּמוֹ פּוֹסֵל" (קִדּוּשִׁין ע) (ל"ת)
    אבי 19/04/2017 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    טרחנוביץ' 19/04/2017 16:16
    הגב לתגובה זו
    ממש "בוטה". ובטח זה הדבר הכי גרוע שהילדים של היום רואים.
  • 1.
    אי אפשר ללמד כלב זקן טריקים חדשים (ל"ת)
    זירמון 19/04/2017 15:41
    הגב לתגובה זו
  • הסרט לטעמי מגעיל. לפחות היו שמים חתיכה (ל"ת)
    רמי 19/04/2017 16:17
    הגב לתגובה זו
  • המצדיק הלאומי 19/04/2017 18:16
    חסר שאפות בארץ?
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.