בתוך הנפילות - זו המניה שבאפט רוכש כעת כמו משוגע

מערכת Bizportal | (3)
נושאים בכתבה וורן באפט

השווקים סוערים, הנפט משתולל - והאורקל מאומהה וורן באפט מסמן מטרה והולך עליה בכל הכח. קוראים לה Phillips 66 (סימול: PSX). בשבוע החולף רכש באפט (באמצעות ברקשייר-הת'וואי) מניות של ענקית הזיקוק האמריקנית בסכום של 198 מיליון דולר, כך שבסיכום חודש ינואר הסתכמו הרכישות של באפט במניה ב-832 מיליון דולר. את הרכישות בשבוע החולף ביצע באפט במחירים של 75-80 דולר ובימי הרכישות, באפט היה אחראי ל-25% מהמחזור במניה, כלומר רכישות מאוד אגרסיביות מדצ האורקל מאומהה. ולא מדובר בכניסה ראשונה של באפט למניה, באפט רכש בינואר 10.8 מיליון מניות של ענקית הזיקוק מיוסטון והגדיל בכך את החשיפה של ברקשייר למניה ל-72.3 מיליון מניות, כלומר 13.7% מהחברה בשווי של  5.8 מיליארד דולר. Phillips 66 היא ההחזקה השישית בגודלה בתיק ההשקעות של ברקשייר-הת'וואי.  באפט מדבר בחודש ספטמבר על ההחזקה ב-Phillips 66, למה הוא מחזיק במניה (ואפילו מגדיל מאוד) בזמן שאת ההחזקה באקסון מובייל הוא חתך לאפס:  

וכל זה קורה כאשר החברה הודיעה בימים האחרונים כי הרווח הנקי שלה נחתך ב-43% ל-650 מיליון דולר כתוצאה מירידה במרווח הזיקוק, שקשורה לנפילה במחיר הנפט. (ועדיין הכתה את תחזיות האנליסטים). כנראה שבאפט מסתכל מעבר לשורה התחתונה, וגם מעבר לסערה הנוכחית בשווקים. חברת Phillips 66 נוצרה למעשה ב-2012 כתוצאה מפיצול שביצעה חברת ConocoPhillips.  מתחילת השנה רשמה מניית Phillips 66 ירידה מינורית של 2%. הנה גרף המניה מ-2015:  

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    סרגיי 03/02/2016 10:38
    הגב לתגובה זו
    שבאפט לא קונה אף פעם ושום דבר כמו משוגע.
  • 1.
    מלכודת דבש... (ל"ת)
    יניב 01/02/2016 20:15
    הגב לתגובה זו
  • יוסף פותר החלומות 03/02/2016 08:57
    הגב לתגובה זו
    רק במפולות או בירידות קיצוניות אפשר להגדיל את הרווחים לטווח הארוך לכן תמיד כל משקיע צריך להיות מוכן לזה ולהשאיר תמיד לפחות 10 אחוז מהתיק שלו מחוץ לפוזיציה בתיק ההשקעות שלו ולהגדיל את הפוזיציה (רצוי שתהיה במדדים גאוגרפיים וסקטוראלים ולא במניות) לכל אורך הירידות במנות קטנות גם כאשר הוא ממשיך להפסיד משקיע טוב יש לו ראייה ארוכת טווח ולא קצרת טווח זה הדרך היחידה בנתיים להתגבר אי הוודאות השוררת בשוק ההון וחוסר היכולת האנושית לתזמן מערכת שמורכבת מרבבות משתנים שלא ניתנים לחיזוי בשום דרך שיודע היום .
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.