דו"חות מיטרוניקס: גידול של 10% במכירות אבל הרווח נשחק

מניית החברה טסה ב-12 החודשים האחרונים כמעט 50% וחצתה את שווי מיליארד השקלים
גיא ארז | (3)

מיטרוניקס 5.03% , המייצרת ומפתחת רובוטים לניקוי בריכות פרטיות וציבוריות, הציגה את דו"חותיה לרבעון הראשון של שנת 2015. החברה רשמה גידול של 9.9% במכירות, שהסתכמו במעל 141 מליון שקל, לעומת כ-129 מליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

החברה, שמנייתה עלתה בקרוב ל30% מתחילת השנה, הציגה גידול של 11% בהכנסות ממכירת רובוטים לבריכות פרטיות, גידול של 7% ממכירות החברה במגזר הרובוטים לבריכות ציבוריות, ועלייה של 3.4% בהכנסות ממוצרי בטיחות ומוצרים נלווים לבריכות. נציין כי לאחר העליות שהציגה המניה, היא צפויה להכנס בחודש הבא למדד ת"א 100, עם עדכון המדדים, בשווי של מעל מיליארד שקלים.

עם זאת, הרווח הנקי זה החברה רשם ירידה קלה מרמה של 33.1 מיליון שקלים לרמה של 32.1 מיליון שקלים, זאת לפי החברה בשל ירידת שער החליפין של האירו ושינוי בתמהיל המכירות לארה"ב מול אירופה שצפוי שישתנה ברבעון השני. בנוסף, השפיעו גם השינוי בתמהיל הרובוטים והעלייה בהוצאות פחת והפחתות ובחרושת בעקבות ייצור ומכירה לראשונה של קו הרובוטים החדש. 

דירקטוריון החברה החליט על מינויו של אייל טרייבר, סמנכ"ל המכירות והשיווק, לתפקיד מנכ"ל החברה החל מספטמבר 2015, במקומו של יובל בארי, שכיהן כמנכ"ל מאז סוף 2008, והודיע על רצונו לפרוש לפני כחודשיים.

יובל בארי, מנכ"ל מיטרוניקס: "תוצאות הרבעון משקפות את תחילת עונת הבריכות בחצי הכדור הצפוני, המתאפיינת בהצטיידות נורמאלית של המפיצים לקראת פתיחת העונה הן בארה"ב והן באירופה. במהלך הרבעון השקנו את קו הרובוטים החדש והוא זוכה לביקוש גבוה שאת חלקו לא הצלחנו לספק במהלך הרבעון. לאור זאת, הגבירה החברה את קצב הייצור על מנת לספק את הביקושים במהלך הרבעונים השני והשלישי. הענף, ככלל, ממשיך להתקדם בכיוון של פתרונות "ירוקים" להורדת צריכת החשמל והשימוש בכימיקלים. להערכתנו, מגמה זו תלך ותתחזק בשנים הקרובות, ומיטרוניקס ממשיכה להשקיע משאבים בפיתוח מנועי צמיחה ייחודיים בעולמות אלה שיבטיחו צמיחה שנתית דו ספרתית בשנים הקרובות".

צפו בגרף: מהלך עליות של 490% מאז אוגוסט 2012:

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גבעת חיים 27/05/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    יובל בארי היקר אתה ענק!! .אל תלך ותעזבו אותנו בעלי המניות עם מחליף נכללים ורופס . נא תשאר עמנו יהודי יקר !!. please !!! please!!
  • 2.
    צבי 27/05/2015 14:05
    הגב לתגובה זו
    תביטו רק ברשימת חברות ההשקעה והגופים המושקעים במניה , ותבינו מה הפוטנציאל הגלום. חכו שתעבור לת"א 100. יום צונן לכולם.
  • 1.
    אלי 27/05/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    חברה מצויינת . העתיד עוד לפניה. בהצלחה
מחלבות גד
צילום: מחלבות גד

מחלבות גד הונפקה בתל אביב לפי שווי של 725 מיליון שקל

החברה גייסה 280 מיליון שקל בהנפקה שנרשמה בביקושי יתר של פי שלושה; כ־210 מיליון יוזרמו להשקעות ולפירעון חוב, ו־70 מיליון ממכירת מניות של גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל ומגדל.

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחלבות גד הנפקה

מחלבות גד, אחת מיצרניות הגבינות המובילות בישראל, השלימה בהצלחה את הנפקת המניות שלה בבורסה בתל אביב. החברה גייסה 280 מיליון שקל לפי שווי של 725 מיליון שקל "לפני הכסף", מה שמציב את שוויה לאחר ההנפקה על 935 מיליון שקל.


הביקושים להנפקה חצו את רף 900 מיליון שקל, פי שלושה מסכום הגיוס. בסופו של דבר, כ־210 מיליון שקל יוזרמו ישירות לחברה להרחבת פעילותה ולפירעון חובות, ואילו 70 מיליון שקל גויסו ממכירת מניות של בעלי עניין – קרן גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל וחברת הביטוח מגדל. בין הרוכשים בהנפקה נמנו שמות בולטים בשוק ההון המקומי: מור, ילין לפידות, מיטב, כלל ואנליסט. עבורם, מדובר בחשיפה לחברה בעלת נתח משמעותי בשוק הגבינות, אשר מציגה צמיחה מתמשכת ורווחיות עולה בשנים האחרונות. עזרא כהן, מייסד החברה, שבידיו היה חצי מהמניות טרם ההנפקה, בחר שלא למכור מניות, כשהוא מחזיק כ־40% מהמניות.


הגיוס הנוכחי מהווה שלב נוסף בתוכנית הצמיחה של מחלבות גד. עיקר הכספים שייכנסו לקופת החברה – כ־200 מיליון שקל – צפויים להיות מופנים להשקעה במחלבה החדשה ובמרכז הלוגיסטי שמוקמים בתימורים. הפרויקט צפוי להכפיל את כושר הייצור של החברה ל־25 אלף טון בשנה, ולהגדיל משמעותית את המכירות והרווחיות עד סוף העשור.


בנוסף, חלק מהתמורה צפוי לשמש לפירעון מסגרות אשראי בהיקף של כ־115 מיליון שקל ולמימוש תוכניות נדל"ן. כך למשל, כהן מתכנן להסב את הקרקע עליה יושבת המחלבה הוותיקה בבת ים לטובת הקמת מגדל בן 35 קומות.


החברה, שהוקמה ב־1985, מחזיקה כיום בנתח של כ־6% משוק החלב המקומי. עם זאת, היא שחקן מוביל בתחומים ייחודיים: 37% מנתח שוק הגבינות המלוחות, 32% בקטגוריית הלאבנה, 29% בגבינות מיוחדות ו־19% בגבינות שמנת. מגוון המוצרים כולל גבינות בקר, עיזים וכבשים, לצד יוגורטים, רטבים וקינוחים.