גרף

כמו טיל: זו כנראה המניה הכי לוהטת בת"א כיום, והיא מתקרבת למדד המעו"ף

בשקט בשקט, אורי יהודאי מתקרב להכנסת החברה שלו למעו"ף אחרי מהלך מטאורי של 70% והיום נרשם עוד וי - 5 מיליארד השקלים
תומר קורנפלד | (12)

חברת פרוטרום הולכת ומתקרבת בצעדי ענק למדד המעו"ף. היום מטפסת יצרנית הטעמים בשיעור של 3% ושווי החברה חצה לראשונה את רף ה-5 מיליארד שקלים. ב-12 החודשים האחרונים השלימה החברה מהלך עליות מטאורי של 70%, מהלך אשר ממקם את המניה במקום ה-25 במונחי שווי שוק.

הזינוק במחיר המניה החל לפני כשנה וחצי, זאת לאחר שנים ארוכות של דשדוש (גרף בתחתית הכתבה). מניית החברה שנסחרה ברמות של 3,500 אגורות החלה לטפס אז בחדות והיום המניה נסחרת סביב רמה של 8,700 אגורות, רמת שיא כל הזמנים.

בשנה וחצי האחרונות הגופים המוסדיים הגדילו את ההשקעה בחברה אשר מנוהלת על ידי אורי יהודאי. אתמול ערך משרד קשרי המשקיעים של החברה (גלברט כהנא) מפגש משקיעים בבורסה בתל אביב ושם דיבר יהודאי על האסטרטגיה של החברה קדימה ושידר לשוק הרבה אופטימיות

"הכנסות החברה בשנת 2014 במונחי פרופורמה הם סביב ה-800 מיליון דולר. נמשיך לצמוח ליעד של מיליארד דולר ואף גבוה מכך", ציין יהודאי. "פרוטרום מסתכלת על רכישות גדולות כל הזמן, כולל עכשיו, אך הסבירות לעסקה שכזו נמוכה יותר מאשר המשך ביצוע רכישות בינוניות וקטנות".

בשנים האחרונות התרחבה פרוטרום באמצעות רכישות אסטרטגיות בהיקפים בינוניים. פרוטרום רכשה בדצמבר האחרון חברת טעמים בארה"ב ב-52 מיליון דולר, בנובמבר רכשה שליטה בחברת טעמים אשר פועלת ברוסיה תמורת 50 מיליון דולר וביצעה עוד עסקה משמעותית של רכישת חברה ציבורית בסלובניה.

באשר לרכישות ציין יהודאי כי "יש לפחות 20 חברות שאנו מדברים איתן בזמן נתון. רוב הרכישות בענף בעשור האחרון היו במכפיל EBITDA של 15-20. אנחנו לא נעשה רכישות כאלה. אנחנו מבצעים בהתמדה רכישות במכפילים נמוכים יותר. מכפיל 7 שיקף את הרכישות של 2011 ו-2013".

מניית הנדל"ן הגדולה במעו"ף, למפגש גולשים מיוחד עם מנכ"ל קב' עזריאלי - לחץ כאן

מניית פרוטרום בעשור האחרון

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    משקיע זהיר 25/02/2014 18:13
    הגב לתגובה זו
    מחזיק כבר מער עשור ונהנה מדיבידנד ומעלית ערך חברה מצויינת הנהלה מצויינת מוצרים עם ביקוש קשיח
  • 8.
    לא הרווחתי שקל כבר 4 ימים הצילווווווווווווווווווווווווו (ל"ת)
    UPETER CAPITAL MARKE 19/02/2014 16:17
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בנק איגוד ממליץ קניה במחיר יעד של 104 ש"ח (ל"ת)
    המשקיע 18/02/2014 23:14
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ציון 18/02/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    יופי של חברה
  • 5.
    עוף החול 18/02/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
    השורט בטאואר למשל פשוט יפה לראות איך הוא מתנפח והם לא יודעים מה לעשות. מנסים למכור את בזק אבל אין קונים.
  • 4.
    כשתגיע למעו"ף תפיל אותו כמו טיל למטה (ל"ת)
    גל 18/02/2014 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מספיק להריץ מניות (ל"ת)
    ירקרק 18/02/2014 15:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הנשר 18/02/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
    אם אין לך מוצר ביד אתה נמחק בסופו של דבר
  • טעמי 18/02/2014 16:12
    הגב לתגובה זו
    החברה עוסקת בייצור חומרי טעם, תמציות ותוספים שונים לתעשיית המזון, משקאות ופרפומריה. כל זמן שיהיה ביקוש למוצרי מזון מתועשים אז הם על הסוס. ברגע שתהיה ירידה והציבור יקטין צריכה ויעבור למזון טבעי ובריא אז הם הראשונים ליפול. בקיצור מפעל כימיה. ושיהיה לנו בתיאבון כי זו ההצלחה שלהם.
  • יש להם מוצרים גם לשוק הטבעי (ל"ת)
    זה שיודע 24/02/2014 22:04
  • הצחקתני 18/02/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    תקרא את החומר - מוצרי הטעמים גדלו ב-4.6% כלומר ב- 120 מיליון דולר. וזה ללא הרווחיות במוצריפארמה וקוסמטיקה אז כניראה שניתן להצליח.
  • 1.
    ממשקיע ותיק. (ל"ת)
    חיזקו ואימצו 18/02/2014 15:13
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

הרווח הנקי זינק ל-28 מיליון דולר - גידול של 56% לעומת 18 מיליון דולר ברבעון המקביל. מתחילת השנה צברה נקסט ויז'ן רווח נקי של 72 מיליון דולר, המשקף שיעור של 60% מההכנסות.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

מנתוני המכירות לתשעת החודשים הראשונים של השנה עולה כי עיקר הצמיחה מגיעה מהשוק האמריקאי, שבו ההכנסות קפצו מ-13 מיליון דולר בתקופה המקבילה ל-32 מיליון דולר השנה. גם השוק האירופי מציג מגמה חיובית עם הכנסות של 69 מיליון דולר, בעוד המכירות בישראל ירדו מעט והסתכמו בכ-15 מיליון דולר.