ג'ים רוג'רס: "התיקון בזהב היה צריך לבוא מזמן, לא יודע עד לאן"
בשיחה היום (ו') עם יאהו פייננס הגיב גורו ההשקעות ג'ים רוג'רס למחירי הזהב היורדים וטען שעוד ירידות לפנינו. לאחר שבוע בו איבדה המתכת הצהובה 6% ב-6 ימים, זה כבר לא מפתיע.
"התיקון בזהב היה צריך לבוא מזמן", אומר רוג'רס, שהתראיין עם עניבת הפרפר הפרחונית המסורתית. "הזהב עבר 12 שנים בלי ירידה, זה מאוד לא סביר. הירידה עכשיו היתה צריכה לבוא מזמן, אם תבוא עוד ירידה אני אקנה עוד זהב", הוסיף רוג'רס.
באיזה מחיר נוכל להגיד - אוקיי, התיקון נעשה, עכשיו זה נהיה מוגזם?
רוג'רס הגיב שהוא לא יודע וייעץ למראיינת לבדוק ביאהו פייננס, לפני שענה ברצינות "ב-1300 אקנה קצת, ב-1200 אקנה עוד קצת, וב-1100 אקנה עוד, אך אין זה אומר שהירידות יפסקו שם."
האם זה לא מדאיג שהתיקון קורה באותו זמן שהבנקים המרכזיים מדפיסים כסף באופן אגרסיבי?
כמובן שזה נראה רע עבור הזהב," אמר הגורו, והסביר "למרות שיש הרבה חדשות טובות שצריכות לדחוף אותו מעלה הוא עדיין יורד. מצד שני, הודו, שהיא השוק הגדול ביותר לזהב בעולם, עושה ככל שביכולתה להרוג את הזהב, אם זה במיסים או בהגבלים אחרים. אם הודו מנסה להרוג את הזהב, מי יודע עד לאן נוכל לרדת." מסכם רוג'רס.
- 10.קובי 20/05/2013 11:05הגב לתגובה זוחוכמה בדיעבר
- 9.עמך 20/05/2013 09:02הגב לתגובה זובעלת זכיונות לחיפוש וכרית זהב ומתכות נדירות באלקסה וקולומביה הברטית.
- 8.אז מה הוא כן יודע? (ל"ת)ברק 19/05/2013 18:02הגב לתגובה זו
- 7.YL 18/05/2013 19:21הגב לתגובה זוהזהב הוא המלך החדש בסין ו בהודו יתכן ויש גידול בהפקה העולמית האל זיכרו מאות מליוני אדם לאור השיפור הכלכלי רוכשים זהב וכמה שיותר מה שאתם קוראים הוא שקר ביסודו פשוט ניגוד אסטרטגיות של משקיעים גדולים כמו גורג סורס הנבל ..יש מימושים של גורמים עולמיים אבל זיכרו הזהב הוא המלך האמיתי ראו מה גורלו של הדולר תנו לגורג סורס הנבל לרכוש כמה שיותר דולרים עד ש..... השם ירחם
- 6.אחרי שלא ניבא את התיקון הוא משכתב את ההיסטוריה (ל"ת)בדיחה 18/05/2013 18:48הגב לתגובה זו
- 5.יואב 18/05/2013 11:29הגב לתגובה זורוג'רס טועה פעם אחרי פעם בתחזיות שלו הן לגבי הזהב והן לגבי האג""ח. אם הוא טוען שהירידות ימשכו הן יפסקו מהר מאוד.
- 4.מישהו יפטר את ריק דוורל אם עוד שנתיים תהיה אינפלציה? (ל"ת)קרדיט סוויס 18/05/2013 07:33הגב לתגובה זו
- 3.ברק 18/05/2013 01:38הגב לתגובה זושיתחיל לקרוא בקפה. הכתובת היתה על הקיר. ובספל הקפה. מתי הם ילמדו שלא ניתן לחזות מתי בועה תתפוצץ.
- 2.ר 17/05/2013 23:52הגב לתגובה זומי זה בכלל שעשו ממנו גורו שמורו
- 1.גו'ני קאש 17/05/2013 22:32הגב לתגובה זוהגיע הזמן להתחיל לרכוש במנות
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
