"יצרניות המזון הגדולות הכינו את הקרקע לקראת המלצות קדמי והמחאה"

דורין פלס, אנליסטית מניות הקמעונאות והמזון של אי.בי.אי. מתרשמת מהביצועים החזקים של החברות אסם ושטראוס בחו"ל. "ברבעונים הבאים המגמה תבלוט יותר"
רקפת סלע | (5)

חברות המזון הגדולות אסם ושטראוס דיווחו הבוקר על תוצאותיהן לרבעון הראשון של 2012. ומהי המגמה הבולטת המשתקפת בדו"חות? "ניכר מאוד כי הביצועים בחו"ל בלטו לחיוב", מסכמת אנליסטית מניות הקמעונאות והמזון של אי.בי.אי, דורין פלס, שצופה כי המגמה אף תימשך ובעוצמה רבה יותר.

"אסם אשר פועלת בעיקר (80%) בשוק המקומי שמה לה למטרה להתפתח לשווקים בעולם והחלה בתהליך לפני כמה שנים. לאחר דישדוש ראינו ברבעון האחרון של 2011 התאוששות בחו"ל אשר התחזקה גם לתוך הרבעון הראשון של 2012 עם צמיחה של 6% שנבעה בנוסף מהתחזקות המטבע", אומרת פלס בשיחה ל-Bizportal. "ברבעונים הבאים זה יהיה יותר משמעותי עם התקדמות עקומת הלימוד".

התמונה בשטראוס היא שונה כיוון כהחברה כבר ב-2011 הייתה מרוכזת עם מעל ל-50% בחו"ל. "ראינו צמיחה חזקה בשוק המקומי אך בפעילות הגדולה ביותר - בתחום הקפה בחו"ל ובעיקר בברזיל הצמיחה עמדה על 26% ואף יותר, זאת בניטרול החלשות המטבע הברזילאי", מציינת פלס.

"ניתן לומר כי יצרניות המזון הגדולות הכשירו את הקרקע לעתיד ההתפתחויות בגזרה המקומית. המחאה החברתית צפויה להקשות על החברות להעלות את המחירים בארץ ובנוסף המלצות ועדת המזון (ועדת קדמי) צפויות להכביד על היצרניות הגדולות ולחזק את המותג הפרטי".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מה היא רוצה להגיד 29/05/2012 09:47
    הגב לתגובה זו
    אין חדש ואני מאחל להם שיצליחו וימשיכו להוריד מחירים בישראל.
  • 2.
    מקווה שיפסידו והצרכן ירוויח (ל"ת)
    גזלנים 28/05/2012 21:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דרומי 28/05/2012 17:30
    הגב לתגובה זו
    לדוגמאות: בשר מסוג תעשייתי עולה FOB באורוגואי 3.9 $ FOB שחוט ומפורק,כבס קג. סוג פרמיום איכותי עולה 4.9$ FOB שחוט ומפורק. גבינות קשות מי כל הסוגים עולים 5.75$ FOB בארגנטינה,גם דבש מאיכות פרמיום מכל האזודים עולה 9שקל לקג.FOB.......המונופולים גורפים מיליארדים על גב הציבור ו הממשלה תומכת בהם.החל מביבי שרק מדבר לא עושה כלום,כולל משרד החקלאות, ו התמ"ת.
  • הממשלה רעבה למיסים ולכן המצב הנוכחי טוב לה (ל"ת)
    ורע לנו 29/05/2012 09:45
    הגב לתגובה זו
  • אני מניח שדבריך נכונים ואים כן זאת שערוריה ומחדל מדיני (ל"ת)
    בנטוב 28/05/2012 19:16
    הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 1.99%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

ניר דוד מנכ״ל בזק, מנכ״ל פלאפון ו-Yes אילן סיגל, ויו״ר הקבוצה תומר ראב״ד, צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ״ל בזק, מנכ״ל פלאפון ו-Yes אילן סיגל, ויו״ר הקבוצה תומר ראב״ד, צילום: אלעד גוטמן
ראיון

"פריסת הסיבים כמעט הושלמה - עכשיו מתחילים לקצור את הפירות"

אחרי עשור של השקעות כבדות, בבזק מסמנים מעבר לשלב הבא: ירידה בקאפקס, עלייה בתזרים והתרחבות לעולמות ה-AI והענן. "אנחנו עוגן לאומי לתשתיות ישראל ומוכנים לעשרים השנה הבאות", אומרים בהנהלה; וגם - האם החדירה של ה-AI תתורגם לפיטורים בקבוצת בזק?

אחרי עלייה של כמעט 40% במניית בזק -0.12%   מתחילת השנה, הקבוצה סוגרת את הרבעון השלישי עם נתונים טובים כמעט בכל החזיתות: צמיחה של 2% בהכנסות הליבה, עלייה של 14% ב-EBITDA, ותחושת יציבות שמעט חברות תקשורת בעולם יכולות להרשות לעצמן. בבזק מדגישים כי 93% מהכנסות הקבוצה מגיעות כיום מפעילויות הליבה תוצאה של יישום של האסטרטגיה הרב-שנתית, שמתחילה לתת את אותותיה גם ברווחיות. על הדוחות לרבעון השלישי של קבוצת בזק: בזק: עלייה של 4% ב-EBITDA, מאשררת את התחזית השנתית

הרבעון הזה מסמן גם את סיום אחד המהלכים המשמעותיים ביותר של החברה בעשור האחרון - פריסת הסיבים. 2.9 מיליון משקי בית כבר מחוברים, ו-969 אלף מנויים פעילים על הרשת, כשבזק מדווחת שהפרויקט הארצי כמעט הושלם. "אנחנו עוגן לאומי בהיבט התשתיתי של ישראל", אומרים בקבוצה, ומדגישים את תפקיד הרשת כחיבור מרכזי לכלכלה הדיגיטלית, לעולם הבינה המלאכותית ולפעילות הענן המקומית.

לצד השיפור התפעולי, גם המאזן של בזק ממשיך להתחזק. יחס החוב נטו ל-EBITDA ירד ל-1.3 בלבד, והחברה שומרת על דירוג אשראי גבוה של AA - נתון יוצא דופן בשוק התקשורת. זה מאפשר לה גמישות פיננסית, ומעניק ביטחון למשקיעים הזרים שהחלו לשוב לשוק הישראלי בחודשים האחרונים.

במקביל, החברות הבנות ממשיכות להציג מגמת צמיחה. פלאפון רושמת שיא של שש שנים בהכנסות משירותים, ו-yes משלימה את מה שבקבוצה מכנים "מהפך מלא", עם שיפור עקבי ברווחיות, עלייה במספר המנויים, וחיסכון של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהמעבר לשידור מבוסס אינטרנט במקום לוויין. עכשיו, כשההשקעות ההוניות מגיעות לסופן, בקבוצה מתכננים את הצעד הבא. "הפריסה נגמרת, אבל הצמיחה רק מתחילה", הם אומרים. עם ירידה צפויה בהיקף ההשקעות, גידול בתזרים, ושילוב הולך וגדל של בינה מלאכותית בתהליכים הפנימיים ובמוצרים ללקוחות, בזק מבקשת לעבור שלב - מחברת תשתית לחברת שירותים חכמים.

בראיון שקיימנו עם הנהלת בזק - יו"ר הקבוצה תומר ראב"ד, המנכ"ל ניר דוד, ומנכ"ל פלאפון ו-yes אילן סיגל - הם מדברים על השנה החולפת, על סיום פרויקט הסיבים ההיסטורי ועל השלב הבא של החברה. השלושה מתארים את המהלכים מאחורי השיפור ברווחיות, מסבירים כיצד הבינה המלאכותית נכנסת לכל רובדי הפעילות - מהשירות ללקוח ועד ההתייעלות הפנימית - ומתייחסים גם לתחומי הצמיחה העתידיים, מהחשמל ועד כבלים תת-ימיים שיחברו את ישראל לאירופה. לדבריהם, בזק נמצאת כעת "בנקודת איזון חדשה", אחרי שנים של השקעות כבדות, ומתחילה לקצור את הפירות.


רבעון שלישי טוב, והתוצאות מדברות בעד עצמן. איך אתם מסכמים את התקופה הזאת?