בזכות תמר והפצחן: בכלל פיננסים צופים שיפור דרמטי בתוצאות בזן משנת 2013

האנליסט ירון זר: "בשנת 2013 בזן תראה אחרת". למניה אפסייד של כ-30%. מעריך שבקרוב תחתום בזן על הסכם להספקת גז טבעי מפרויקט "תמר" במחיר של 5.5-6 דולר ל-MMBTU
יעל גרונטמן |

"בשנת 2013 בזן תראה אחרת" כותב היום אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים, ירון זר וממליץ להחזיק במניית בזן מעל למשקלה במדדי המניות, כאשר האפסייד הצפוי למחירה עומד לדעתו על כ-30% וצפוי להגיע ל-2.6 שקלים. זר טוען כי על אף שהדוח הכספי לרבעון הרביעי שתפרסם בזן בחודש הבא יהא חלש וגם בשנת 2012 צפויות תוצאות חלשות-בינוניות, הרי ששיפור דרמטי בתוצאות צפוי משנת 2013. להערכתו, הפעלת הפצחן המימני ברבעון הרביעי של 2012 וקבלת גז טבעי מ"תמר" ברבעון השני של שנת 2013 יהוו אבני דרך דרמטיות לבזן. לדבריו, מחיר השוק של בזן אמנם מגלם מכפיל רווח נקי לשנת 2012 של כ- 5.3 , אך לשנים 2013 ו- 2014 מגלם מכפילים אטרקטיביים של 5.1 ו- 4.3. בהתייחס לפצחן המימני זר מסביר כי "בשנה האחרונה השתפרה סביבת המחירים הרלוונטית לפצחן המימני" ולכן בוחרים בכלל פיננסים להעלת את צפי תרומת הפצחן למרווח הזיקוק של בזן ב-0.5 דולר ל-2.9 דולר. "הפצחן יניב תוספת EBITDA של כ- 190 מיליון דולר לשנה, מהרבעון הרביעי השנה". זר מעריך כי בקרוב תחתום בזן על הסכם להספקת גז טבעי מפרויקט "תמר" במחיר של 5.5-6 דולר ל-MMBTU. לדבריו הפער בין מחיר הגז מ"תמר" לזה של "ים תטיס" יוסיף כ-0.5 דולר למרווח הזיקוק. כאשר מאמצע 2013 הגז צפוי לתרום למרווח הזיקוק לפחות 2 דולר המשקף רווח EBITDA (רווח לפני ריבית מיסים פחת והפחתות חד פעמיות) של כ-130 מיליון דולר לחברה. האנליסט מציין גם שני פרויקטים נוספים שיוסיפו לחברה כ-80 מיליון דולר לרווחי ה-EBITDA. המתקן ליצור פולימרים שהחל לפעול בסוף 2011 שצפו להניב לחברה רווח EBITDA שנתי בסך 30 מיליון דולר. בנוסף, שדרוג הפצחן הקטליטי שיושלם עד סוף השנה צפוי להניב לבזן רווח EBITDA שנתי של כ-50 מיליון דולר. לדבריו, החברה צפויה להטבות מס משמעותיות. ב- 3 השנים הקרובות בזן תשלם מס בשיעור נמוך ומסוף 2014 תשלם מס בשיעור 12% ."ב-3 השנים הקרובות בזן תשלם מס בשיעור נמוך ומסוך שנת 2014 תשלם מס בשיעור של 12%. "נדגיש כי הטבות המס משמעותיות מאוד בתמחור החברה והן תורגשנה מאוד לאחר שהפצחן המימני יגיע לפעילות מלאה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בנקים
צילום: אילוסטרציה
סקירה

הבנקים זינקו בכ-6%, הפניקס זינקה 7%; סאפיינס ב-24%

נעילה חיובית בתל אביב: הבנקים זינקו על רקע הגדלת הדיבינד הצפוי, סאפיינס זינקה בעקבות הרכישה המסתמנת 

מערכת ביזפורטל |

המסחר ננעל בירוק בוהק: מדד ת"א 35 הוסיף 1.42% ומדד ת"א 90 עלה 1.59%.

במבט על הסקטורים, מדד הבנקים זינק 5.88%, מדד הביטוח עלה 3.4%, מדד הנפט והגז סגר שלילי ב-0.78% ומדד הנדל"ן עלה 0.82%. הבנקים כמובן גנבו את ההצגה. עליות מטורפות של 6%, בעיקר כי הם יחלקו 50% מהרווחים ברבעון הקרוב כדיבידנדים ומדובר על דיבידנדים מאוד משמעותיים. 



מדד MSCI עושה עדכון ומניית הפניקס הפניקס -2.49%   צפויה להיכנס למדד. עדכון MSCI - הפניקס מצטרפת למדד MSCI ישראל, מי עוד ברשימה?

בנק ישראל יאפשר לבנקים לחלק עד 50% מהרווח הנקי לבעלי המניות כדיבידנד, לעומת 40% עד כה, צעד שתקף בשלב זה רק לרבעון השני וייבחן מחדש ברבעון הבא. ההחלטה מגיעה על רקע ירידה ברמת הסיכון במשק, עודפי הון משמעותיים והיערכות הבנקים לפרסום דוחות חזקים במיוחד. המניות במגמה חיובית ומדד הבנקים עולה מעל 3%

חמשת הבנקים הגדולים צפויים לדווח יחד על רווח נקי של 8.5-9 מיליארד שקלים ברבעון השני, עם תשואה ממוצעת להון של 16%-17%. סביבת הריבית הגבוהה, פעילות כלכלית ערה במשק, יתרות עו"ש גבוהות ורוח גבית משוק ההון צפויים לתמוך בשורת הרווח, ולתרום לתוצאות חזקות גם בהכנסות מעמלות וניירות ערך. עם זאת, לא הכל רק ורוד. הסיכונים המרכזיים מגיעים מהגברת התחרות בשוק האשראי, לחץ רגולטורי, כולל מס זמני על רווחי יתר, והיחלשות בשוק הנדל"ן, שמתבטאת בירידה בביקושים להלוואות משכנתא. אחרי עלייה של כמעט 40% במדד הבנקים מתחילת השנה ומעל 80% ב-12 חודשים, השאלה המרכזית כעת היא לא אם הדוחות יהיו טובים, אלא כמה מזה כבר מגולם במחיר. הניתוח המלא לרבות ניתוח מניות הביטוח  -   לקראת דוחות הבנקים - יש עוד לאן לעלות? ומה עם מניות הביטוח


שלב חדש במסחר בבורסה

היום מתחיל שלב מסחר חדש במסחר בבורסה שנקרא שלב ה-TAL  (ראשי תיבות של Trading at last). שלב זה מתחיל מיד לאחר שלב הנעילה והוא נמשך כ-5-6 דקות. בשלב זה ניתן להעביר הוראות קנייה ומכירה ללא מחיר. ככל שיהיה מפגש בין קונים למוכרים הוא יבוצע לפי שער הנעילה. השלב הזה נועד בעיקר לקרנות פאסיביות - מחקות וסל שעוקבות אחרי המדדים, הן צריכות במקרים רבים להתכסות והשלב הזה מאפשר להן יותר "מרווח" כדי להתכסות ולעקוב במדויק אחרי המדדים.  

אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%

אלי גליקמן מנכ"ל צים רוקח עסקה שבה הוא ישתלט על צים וימחק אותה מוול סטריט. בשלב הבא צים עשויה להתמזג עם ריי שיפינג של רמי אונגר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אלי גליקמן צים

מנכ"ל צים, אלי גליקמן במהלך לרכוש את השליטה בצים ולמחוק אותה מהמסחר. צים שנסחרת מתחת למזומנים (אם כי יש התחייבויות עתידיות) ובמכפיל רווח נמוך, היא שחקנית משמעותית בתחום הספנות ולמרות תחזיות אפורות לפני שנה-שנה וחצי היא מצליחה עדיין לייצר רווחים מרשימים (מכפיל רווח מתחת ל-8). כל זה קורה למרות מצב לא פשוט בכמה זירות - תעלת סואץ סגורה, עלייה בהיקף המכולות וההאטה מסוימת בשווקים.

זה כנראה מעיד על הפוטנציאל בתקופות הטובות וגליקמן נערך לכך - לצד מנהלים בכירים בצים הוא חובר לאיש העסקים רמי אונגר, שמייבא רכבי קיה ובעל חברת הספנות ריי שיפינג, על מנת לרכוש את השליטה. השאלה - למה שהציבור יסכים למחיקה. למרות שיש פרמיה שכנראה תגיע לקרוב ל-30%, עדיין צים שנסחרת בכ-1.85 מיליארד דולר כבר ביקרה לא מזמן במספרים שהקבוצה רוצה לשלם כ-2.5 מיליארד דולר. זאת לא בוננזה אדירה בהינתן הפוטנציאל בצים.

בשביל גליקמן זו יכולה להיות עסקת חייו. משכיר בכיר הוא יקפוץ לעמדה של חלק מבעלי השליטה. השבחה בהמשך עשויה להיות מאוד רווחית, בקנה מידה של עשרות ומאות מיליוני דולרים. אלא שכעת גליקמן בא ללא יכולות מימוניות ולכן אונגר הוא דמות מפתח בעסקה. אונגר הוא מעשירי הארץ, שגם מחזיק בפעילות סינרגטית לצים. הכוונה היא, ככל הנראה, למזג בהמשך את צים וריי. 

עסקה כזו תהיה ממונפת והיא תיעזר בכמות המזומנים הגדולים בקופה. הסיכון בעסקה כזו הוא כמובן שינוי בתנאי השוק. צים חיה בשוק מחזורי כשכעת אנחנו עומדים לקראת כניסה גדולה מאוד של ספינות חדשות, אלא שבמקביל הצרכים גדלים ויש כמויות גדולות של ספינות ישנות שיוצאות מהמחזור. צים חידשה את רוב הצי שלה בשנים האחרונות והיא נמצאת במבנה תפעולי שמתמודד טוב עם התחרות. היא יעילה ורווחית והיא בהדרגה גם עולה בנתח השוק העולמי.

הסייקליות של השוק לא מרתיעה את גליקמן מעסקה נוכחית כי הוא רואה לטווח בינוני-ארוך. הזמנת ספינות זה עניין של מספר שנים ותמיד יהיה מצב בשוק שכאשר הכל טוב מזמינים ספינות חדשות וכשהספינות האלו מגיעות וגדלה התחרות, מצמצמים הזמנות. ואז השוק חוזר להיות טוב. חברות שיודעות לעבור את המשבר, מגיעות לגאות, וצים נמצאת במב שהיא חזקה פיננסית, תפעולית ועם כרית מזומנים גדולה. כלומר, להבדיל מבעבר שהיא קרסה מספר פעמים והגיע להסדר חוב, מצבה עכשיו טוב. 

המכשול העיקרי של גליקמן יהיה הציבור. לא בטוח שהוא יהיה מוכן למחוק את צים במחיר שגליקמן ואונגר רוצים.