דרהי בוחן הגשת הצעת רכש מלאה למניות הוט ומחיקה מהמסחר בתל אביב בהשקעה של מעל 1.2 מיליארד שקלים
איש העסקים פטריק דרהי רוצה להשתלט על חברת הוט ולהפוך אותה לפרטית, כך נודע ל-Bizportal. דרהי המחזיק כיום ב-65% שוקל הגשה של הצעת רכש מלאה למניות חברת הכבלים ולמחוק אותה מהמסחר. אם ההצעה תענה והמהלך יצליח, ירכוש דרהי את מלוא החזקות הציבור בהוט תמורת למעלה מ-1.2 מיליארד שקל. המהלך של דרהי מעט מפתיע, זאת מאחר ורק לפני חודש נכנסה החברה למדד המעו"ף בצורה חגיגית. עם זאת, יכול להיות שהצפייה במתרחש במניות חברות התקשורת המקומיות והירידה במחיר מניית הוט דחפה אותו לבחון לעומק מהלך של מחיקת החברה. חשוב להדגיש כי גם לאחר המהלך, הוט תמשיך להיות חברה מדווחת, זאת מאחר ולחברה ישנן איגרות חוב שנסחרות בבורסה בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל. חברת הוט עברה בשנה האחרונה שינוי מבני. מחברת כבלים בינונית היא הפכה לקבוצת תקשורת. דרהי הוביל את מהלך המיזוג בין הוט לבין מירס וזאת תוכל להציע בעתיד ללקוחותיה ארבעה שירותים בחבילה אחת: שירותי כבלים, טלפון ביתי, אינטרנט וסלולאר. עבור פטריק דרהי מדובר במהלך יקר במיוחד. מניות הוט נסחרות הבוקר לפי שווי שוק של 3.36 מיליארד שקל. הצעת רכש מלאה תצריך פרמיה של עשרות אחוזים על מחיר השוק, זאת במטרה לשכנע את המחזיקים להיענות להצעה. כך למשל, בפרמיה של 20% יידרש דרהי להשיג מימון בהיקף של 1.4 מיליארד שקל כדי להשלים את המהלך, ובפרמיה של 30% סך ההשקעה יגדל ליותר מ-1.5 מיליארד שקל. ככל הנראה חלק מן המימון לעסקה צפוי להגיע כתוצאה מדיבידנד שיקבל דרהי מחברת הוט. בשנת 2011 חתמה חברת הכבלים על הסכם מימון מול המערכת הבנקאית בהיקף של 3.4 מיליארד שקל. בין הצדדים סוכם כי הוט תוכל לחלק דיבידנד ראשון בהיקף של כמיליארד שקל אך עד כה נמנעה חברת הכבלים לחלק אותו. אם יחזיק דרהי במלוא הבעלות על הוט, יוכל ליהנות ממלוא פירות הדיבידנד. כרוניקה ידועה מראש? לא ממש ברור מהי רמת הנזילות של איש העסקים פטריק דרהי אשר החל ברכישת מניות הוט לפני כשנתיים וחצי באוגוסט 2009. לאט לאט ובשיטתיות הגדיל איש העסקים הצרפתי את החזקותיו בחברה והגיע להחזקה של 65%. באוגוסט 2009 רכש דרהי כ-15% מהמניות מבנק לאומי, חודשיים מאוחר יותר רכש אחזקות מבנק הפועלים והבנק הבינלאומי לפי 35 שקלים למניה. ככל שדרהי התקדם במסע ההשתלטות, המחיר שהוא נדרש לשלם עבור המניות הלך ועלה. בדצמבר, נדרש דרהי לשלם 44 שקלים בעבור כל מניה מידי קבוצת דלק והגיע לאחזקה של 44.76% ממניות החברה. כאן נתקל דרהי במגבלה של חוק החברות אשר אוסר על חברה לחצות את רף ה-45% בחברה ללא הצעת רכש או הקצאה פרטית. דרהי בחר בהקצאה פרטית. בעלי המניות ברוב קולות אישרו הקצאה של 1.9% ממניות החברה לדרהי בהשקעה של 83 מיליון שקל נוספים. בשלב מאוחר יותר רכש דרהי גם את רוב ההחזקות של אליעזר פישמן בחברה, שהם כ-6% ממניות הוט לפי מחיר של 54.5 שקלים למניה ובהמשך רכש גם את החזקות קבוצת ידיעות בחברה (כ-13%) תמורת כ-65 שקלים למניה. מאז, הידרדרה מניית החברה לרמה של כ-43 שקלים, זאת על רקע האווירה הכללית בשווקים. מבדיקת Bizportal עולה כי עד כה השקיע דרהי כ-2.2 מיליארד שקל ברכישת מניות של הוט בדומה לשווי הנוכחי של ההחזקה בשוק. דרהי הצליח לרשום לזכותו אקזיט מסוים לאחר שרכש את חברת הסלולר מירס תמורת 650 מיליון שקל ומכר אותה לחברת הוט תמורת 1.2 מיליארד שקל. בעת השלמת העסקה שלשל לידיו דרהי 750 מיליון שקל ויתר הסכום (450 מיליון שקל) מותנה בביצועים של חברת מירס בשנים הקרובות ובהם שיעורי החדירה לשוק וסך הרווחיות התפעולית התזרימית. הדובר של פטריק דרהי מסר כי: "מדובר בשמועות וכידוע, איננו נוהגים להגיב לשמועות כאלה ואחרות אשר צצות מדי פעם בשוק".
- 4.עמית 31/01/2012 07:07הגב לתגובה זוכמה טוב לקנות מונופול, חברה מגעילה ברמות. מקווה לראות עוד חברות כבלים ועוד חברות חשמל ועוד ועוד. ריכוזיות דוחה אותי בארץ. אין פה שום שוק חופשי !
- 3.כולם לברוח מהבורסה (ל"ת)לברוח 30/01/2012 15:35הגב לתגובה זו
- 2.מהלך הגיוני מאוד מצידו (ל"ת)איל 30/01/2012 14:23הגב לתגובה זו
- 1.יובל 30/01/2012 13:59הגב לתגובה זוקנה חברה ומכר אותה לעצמו במחיר כפול!!! ובעצם שילשל את הרווח לכיסו! שקשוקה חריפה!!!

צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%
אלי גליקמן מנכ"ל צים רוקח עסקה שבה הוא ישתלט על צים וימחק אותה מוול סטריט. בשלב הבא צים עשויה להתמזג עם ריי שיפינג של רמי אונגר
מנכ"ל צים, אלי גליקמן במהלך לרכוש את השליטה בצים ולמחוק אותה מהמסחר. צים שנסחרת מתחת למזומנים (אם כי יש התחייבויות עתידיות) ובמכפיל רווח נמוך, היא שחקנית משמעותית בתחום הספנות ולמרות תחזיות אפורות לפני שנה-שנה וחצי היא מצליחה עדיין לייצר רווחים מרשימים (מכפיל רווח מתחת ל-8). כל זה קורה למרות מצב לא פשוט בכמה זירות - תעלת סואץ סגורה, עלייה בהיקף המכולות וההאטה מסוימת בשווקים.
זה כנראה מעיד על הפוטנציאל בתקופות הטובות וגליקמן נערך לכך - לצד מנהלים בכירים בצים הוא חובר לאיש העסקים רמי אונגר, שמייבא רכבי קיה ובעל חברת הספנות ריי שיפינג, על מנת לרכוש את השליטה. השאלה - למה שהציבור יסכים למחיקה. למרות שיש פרמיה שכנראה תגיע לקרוב ל-30%, עדיין צים שנסחרת בכ-1.85 מיליארד דולר כבר ביקרה לא מזמן במספרים שהקבוצה רוצה לשלם כ-2.5 מיליארד דולר. זאת לא בוננזה אדירה בהינתן הפוטנציאל בצים.
בשביל גליקמן זו יכולה להיות עסקת חייו. משכיר בכיר הוא יקפוץ לעמדה של חלק מבעלי השליטה. השבחה בהמשך עשויה להיות מאוד רווחית, בקנה מידה של עשרות ומאות מיליוני דולרים. אלא שכעת גליקמן בא ללא יכולות מימוניות ולכן אונגר הוא דמות מפתח בעסקה. אונגר הוא מעשירי הארץ, שגם מחזיק בפעילות סינרגטית לצים. הכוונה היא, ככל הנראה, למזג בהמשך את צים וריי.
עסקה כזו תהיה ממונפת והיא תיעזר בכמות המזומנים הגדולים בקופה. הסיכון בעסקה כזו הוא כמובן שינוי בתנאי השוק. צים חיה בשוק מחזורי כשכעת אנחנו עומדים לקראת כניסה גדולה מאוד של ספינות חדשות, אלא שבמקביל הצרכים גדלים ויש כמויות גדולות של ספינות ישנות שיוצאות מהמחזור. צים חידשה את רוב הצי שלה בשנים האחרונות והיא נמצאת במבנה תפעולי שמתמודד טוב עם התחרות. היא יעילה ורווחית והיא בהדרגה גם עולה בנתח השוק העולמי.
- "צים גמישה ורווחית יותר מהמתחרות וממוקדת; לא התפתנו כמו אחרים לגוון את הפעילות"
- צים מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה ומאשררת תחזית; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסייקליות של השוק לא מרתיעה את גליקמן מעסקה נוכחית כי הוא רואה לטווח בינוני-ארוך. הזמנת ספינות זה עניין של מספר שנים ותמיד יהיה מצב בשוק שכאשר הכל טוב מזמינים ספינות חדשות וכשהספינות האלו מגיעות וגדלה התחרות, מצמצמים הזמנות. ואז השוק חוזר להיות טוב. חברות שיודעות לעבור את המשבר, מגיעות לגאות, וצים נמצאת במב שהיא חזקה פיננסית, תפעולית ועם כרית מזומנים גדולה. כלומר, להבדיל מבעבר שהיא קרסה מספר פעמים והגיע להסדר חוב, מצבה עכשיו טוב.
המכשול העיקרי של גליקמן יהיה הציבור. לא בטוח שהוא יהיה מוכן למחוק את צים במחיר שגליקמן ואונגר רוצים.

ריט 1 מדווחת על צמיחה דו ספרתית ב-NOI ומעלה תחזיות להמשך
קרן ההשקעות בנדל"ן מניב רשמה עלייה של כ-11.8% ב-NOI מנכסים זהים וכ-8.6% ב-FFO ברבעון השני; הרווח הנקי זינק לכ-202 מיליון שקל בעקבות שערוך נכסים, והתחזית לשנה כולה עודכנה כלפי מעלה
ריט 1 ריט 1 0% , קרן ההשקעות בנדל"ן מניב, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2025, המשקפות רבעון נוסף של גידול דו ספרתי בפרמטרים המרכזיים.
ה-NOI ברבעון השני של 2025, עלה בכ-11.2% לכ-132.5 מיליון שקל, לעומת כ-119.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI במחצית הראשונה של 2025, עלה בכ-11.1% לכ-255.2 מיליון שקל, לעומת כ-229.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הציגה עלייה משמעותית ב-NOI, שנבעה בעיקר מגידול NOI בנכסים זהים בתקופת הדוח, וזאת על אף ההשפעה של מכירת הקומות במגדל היובל בת"א בתחילת השנה.
ה-NOI מנכסים זהים ברבעון השני ובחציון הראשון של שנת 2025 צמח ביחס לתקופות המקבילות אשתקד בכ-11.8% וכ-12.9%, בהתאמה. העלייה נבעה מעליה ריאלית בהכנסות בכל תחומי הפעילות.
ה-FFO המתואם ברבעון השני של 2025 עלה בכ-8.6% לכ-93.6 מיליון שקל (כ-0.48 שקל למניה), לעומת כ-86.2 מיליון שקל (כ-0.44 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO המתואם עלה בכ-10.2% במחצית הראשונה של 2025 לכ-180.5 מיליון שקל (כ-0.92 שקל למניה), לעומת כ-163.8 מיליון שקל (כ-0.84 שקל למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ב-FFO המתואם נבעה בעיקר מהעלייה ב-NOI, בניכוי השפעת העלייה בהוצאות המימון הריאליות.
- ריט 1: FFO ברבעון עלה ב־12% ל־87 מיליון שקל, ה-NOI צמח ב־11%
- ריט 1 - מכפיל FFO של כ-11; האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון השני של 2025 זינק לכ-202 מיליון שקל, לעומת כ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מהשיפור בתוצאות התפעוליות כאמור, וכן מכך שברבעון השני של 2025 נרשם שערוך חיובי, נטו, בסך של כ-154 מיליון שקל בגין התאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה לעומת כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לבעלי המניות במחצית הראשונה של 2025 טיפס לכ-292 מיליון שקל, לעומת כ-91 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מציינת כי רווחי השערוך בתקופה נבעו בעיקר מעדכון אומדן תזרימי המזומנים של נכסי החברה, וללא שינוי משמעותי בשיעורי ההיוון.