משקיעים מסחר סוחרים בורסה עליות ירידות וול סטריט
צילום: Istock

אופנהיימר מעלים את מחיר היעד ללייבפרסון ל-45 דולר

לאחר זינוק של קרוב ל-100% מתחילת השנה, ועם שווי שוק של 2.4 מיליארד דולר, באופנהיימר מאמינים כי החולשה בתקופה האחרונה היא הזדמנות קניה, ונותנים אפסייד של 23% למחיר הסגירה האחרון 
עמית נעם טל | (1)

לאחר עלייה של קרוב ל-100% מתחילת השנה, וברקע לחולשה של הסקטור בתקופה האחרונה, באופנהיימר מעלים היום את מחיר היעד שלהם לחברת לייבפרסון (סימול:LPSN) מרמה של 41 דולר למרמה של 45 דולרים למניה, ומעניקים לחברה דירוג של "תשואת יתר". האם אכן מדובר בהזדמנות קנייה?

לייבפרסון החלה את דרכה כספית צ'אט ללקוחות עסקיים. המוצר העיקרי של החברה מאפשר לחברות קמעונאיות לצ'וטט עם משתמשי הקצה שלהם, על גבי כל פלטפורמה, ולספק להם תשובות מיידיות. בנוסף, המוצר מאפשר לחברה לעקוב אחר תנועת הלקוח בתור האתר ולזהות את דפוסי ההתנהגות שלו, במטרה לפנות אליו בהצעות שעשויות להתאים לו.

מניית החברה עולה בעקביות בשנים האחרונות. מאז השפל שרשמה מניית החברה בתחילת 2016, השלימה החברה זינוק של יותר מ-1,000%, והיא נסחרת היום לפי שווי שוק של 2.4 מיליארד דולר. הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-71 מיליון דולר, עלייה של 15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה רשמה הפסד של 24 מיליון דולר או 0.38 דולר למניה.

באופנהיימר טוענים היום כי נפגשו לאחרונה עם מנכ"ל החברה, רובט לוקאסיו, וסמנכ"ל החברה של החברה. השניים הצליחו לשכנע אותם בנוגע לכיוון החיובי של החברה בשנים האחרונות. הנהלת החברה באופנהיימר טוענים כי החברה פירטה על מגוון אסטרטגיות שיובילו להגדלת המכירות בשנים הקרובות. באופנהיימר מאמינים כי החברה צפויה להשיק בחודשים הקרובים מספר מוצרים חדשים, שצפויים להגדיל את ההכנסות של החברה.

 

גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות: הראלי צפוי להימשך ע"פ אופנהיימר

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רצוי "להעלים" את הכתב לתפקיד בכיר בקוטב הצפוני. (ל"ת)
    גוני 16/09/2019 18:06
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.