וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: טאואר קפצה 3.5%, אמזון הוסיפה 0.4%

יום תנודתי נסגר בעליות של עד 0.7%. אופטימיות בשוק למרות שנתוני המאקרו בשוק הנדל"ן האמריקני ממשיכים להיחלש. אפל איבדה 1% לאחר שעלתה במהלך המסחר יותר מ-1.8%. הבנקים קפצו עד 1.5%
עמית נעם טל | (17)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.7%. ברקע למסחר, החששות מפני האטה כלכלית שלי הימים האחרונים התפוגגו במעט הערב נזכיר כי התנודתיות בשווקים צפויים להמשיך לעלות בימים הקרובים ברקע לירידה ברכישות החוזרות מצד החברות (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%    

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) נסגרה בעליות קלות של 0.1%, והמשיכה לרכז עניין לאחר שצנחה ב-2 ימי המסחר האחרונים קרוב ל-7%. נזכיר כי החברה רגישה במיוחד למתרחש בשוקי האג"ח הקונצרנים לנוכח החוב הגדול של החברה.  כן פייט (סימול:CANF) צנחה ב-28.7% ברקע להודעת החברה כי  הניסוי שלב 2 בתרופה לסרטן הכבד לא השיג את יעד (לכתבה המלאה). טאואר (סימול:TSEM) קפצה 3.5% ברקע להודעה על הארכת ההסכם עם פנסוניק (לכתבה המלאה).

ברקע לחששות מהאטה בפעילות הכלכלית בעולם בימים האחרונים, ענקית הטכנולוגיה סמסונג פרסמה אזהרת רווח לקראת הדו"חות לרבעון הראשון של 2019 ברקע לחולשה בשוק בעסקי הזיכרון של החברה. נזכיר כי האזהרה הבוקר מגיעה 3 חודשים בלבד לאחר שהחברה חתכה את התחזיות לרבעון הקרוב (לכתבה המלאה).

נתוני המאקרו המגיעים היום מארה"ב ממשיכים להצביע על התקררות בפעילות הכלכלית בשוק הנדל"ן: היתרי הבנייה ירדו בחודש פברואר ב-1.6% לעומת צפי לירידה של 1.3% בלבד. אישורי הבנייה הסתכמו בפברואר ב-1.268 מיליון, נמוך מהצפי שמעד על 1.32 מיליון אישורים. התחלות הבנייה ירדו בחודש פברואר ב-8.7% לעומת צפי לירידה של 0.8% בלבד.

מדד מחירי הדיור (קייס שילר) הצביע על עליית מחירים של 0.1% בלבד בחודש ינואר, לעומת צפי לעלייה של 0.3%. בחישוב שנתי, מחירי הבתים עלו ב-3.6%. מדובר בקצב עליית המחירים הנמוך ביותר מאז 2012.

התשואות בשוקי האג"ח, שצנחו בימים האחרונים לרמות שפל ברקע לחשש מהאטה גלובלית, נסגרו הערב ביציבות: התשואה לתקופה של שנתיים עומדת על 2.28%, התשואה ל-5 שנים עומדת על 2.26%, והתשואה לתקופה של 10 שנים עומדת כעת על 2.42% לאחר שנפלה אמש לשפל של 2.37%. עקומת התשואה האמריקני, שעמד במוקד בימים האחרונים במוקד, נותר הפוך ברוב חלקיו. נזכיר בהקשר זה כי ההסתברות להורדת ריבית בארה"ב כבר ב-2019 זינקה אמש לשיא חדש (לכתבה המלאה).

במרכז

סקטור הבנקאות עלה הערב עד 1.5%, והמשיך גם הערב לרכז עניין ברקע ללחץ המכירות שהורגש בתקופה האחרונה. נציין בהקשר זה את בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), גולדמן זאקס (סימול:GS), ג'יי פי מורגן (סימול:JPM), סיטי בנק (סימול:C), מורגן סטנלי (סימול:MS), דויטשה בנק (סימול:DB) וקרדיט סוויס (סימול:CS). תעודות הסל העוקבת אחר הסקטור הן XLF  ו-KBE. הסימול לתעודת הסל העוקבת אחר הבנקים הקטנים בארה"ב, שרגישים לריבית הבין בנקאית, הוא KRE.

ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) נסחרה בתנודתיות ברקע להודעת החברה אמש על השקת של שירות הוודיאו  Apple TV (לכתבה המלאה). בנוסף, שופטת נציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב פסקה שאפל הפרה פטנט של קוואלקום, עקב כך יש לאסור מכירת חלק ממכשירי אייפון המיובאים לארה"ב.

טסלה (סימול:TSLA) עלתה הערב 2.8% הערב ברקע להודעת הממשל הסיני על הורדת הסובסידיות ליצרניות הרכבים החשמליים במדינה (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    מייק 27/03/2019 09:08
    הגב לתגובה זו
    פירמידה חוקית
  • 8.
    היחידי שכתב משהו לעניין (ל"ת)
    זה מספר 7 26/03/2019 23:11
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ממאמי 26/03/2019 20:41
    הגב לתגובה זו
    תתחיל בסוף המסחר
  • הלוואי (ל"ת)
    משה 26/03/2019 21:27
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הטראמפ דחף את החוזים החוזים גם היום..אז דחף..!! (ל"ת)
    איצ 26/03/2019 20:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הימלר 26/03/2019 18:52
    הגב לתגובה זו
    היו אלה והינם הבולשביקים המרקסיסטים , שהביאו את הכושי ואת הערבי אל גדות הריינוס, במטרה הנסתרת והברורה להרוס את הגזע הלבן השנוא ולהורידו מרמתו התרבותית הפוליטית, על-ידי המימזור הבלתי נמנע, ובעצמם לעלות לדרגת שליט.
  • 4.
    הולכים לשיא חדש- אין קשר לכלום-מרגיז (ל"ת)
    יוסי 26/03/2019 17:42
    הגב לתגובה זו
  • אייל 26/03/2019 23:41
    הגב לתגובה זו
    יוסי - אתה לא מבין את שוק ההון או שמסתמך על ניתוח טכני . להתנהגות השוק בימים האחרונים יש קשר לכמה גורמים וסיבות - תקרא ותדע .
  • חחחח 26/03/2019 18:46
    הגב לתגובה זו
    חחחח
  • 3.
    לא הפתעה.... ממש ברור ונהיר...!!! (ל"ת)
    אי הופ 26/03/2019 15:57
    הגב לתגובה זו
  • הופ...היינו כאן..!! (ל"ת)
    פרופ' איצ100 26/03/2019 17:58
    הגב לתגובה זו
  • אנשי הבקיעה העלו את 35 לצרכים שלהם..טעו..טועים..יטעו!! (ל"ת)
    איצ100 26/03/2019 19:46
  • 2.
    המשקיעים מעודדים מהברקזיט ולכן השוק עולה? (ל"ת)
    ניתוח מעפן ביותר 26/03/2019 15:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    השוק עולה 26/03/2019 15:05
    הגב לתגובה זו
    כי הוא כבר לא כלכלי
  • הפתעה... (ל"ת)
    אי הופ 26/03/2019 15:28
    הגב לתגובה זו
  • הוא.. קפצנו גם לכאן..!! (ל"ת)
    איצ100 26/03/2019 18:48
  • הופ...היינו כאן...!!! (ל"ת)
    איצ100 והקבוצה 26/03/2019 17:58
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: