האשם למשבר הבא כבר נמצא: דונלד טרמאפ
גל הירידות הנוכחי הגיע במקביל להתחלת תוכנית צמצום המאזן של הפד'. רק לפני כשבועיים ראינו בפעם הראשונה ירידה חדה במאזן, כפי שפורט בכתבה הזו. הפד' לא יכול לסגת עכשיו מצעדיו, גם בגלל שצעד כזה יוביל לחוסר אמון בפד' (שנעלם בכל מקרה בשנים האחרונות), וגם בגלל שהריביות ימשיכו לטפס בתרחיש זה, ובעולם שכולם שקועים בחובות זהו מצב בעייתי. הגל הבא של צמצום המאזן של הפד' צפוי לקראת ה-25 לחודש, כאשר הפידונות של האג"ח מרוכזים בעיקר בימים האחרונים של כל חודש (נציין כי שבוע שעבר מאזן הפד' חזר לעלות והוא ככל הנראה צפוי לעלות גם השבוע בגלל האופן שתוכנית צמצום המאזן עובדת). נציין כי הפדיונות הקרובים צפויים להיות קטנים מהפדיונות שחווה השוק לפני כשבועיים. לקראת סוף מרץ מאזן הפד' צפוי לקטון משמעותית. ולסיכום, כפי שכתבתי בעבר, נראה כי פיצוץ בועת האשראי התחיל. שוקי האג"ח כפי שהגדיר השבוע ריי דליו, עברו את נקודת "האל חזור". זה כמובן לא אומר ירידות חדות בקו ישר. בעולם בו מדינה אוסרת על מכירות וקובעת למנהלי השקעות מה לקנות (כמו אמש), המדדים יכולים לתקן, אך השבר בשוק האג"ח מאותת לנו ש-2018 הולכת להיות שנה מרתקת במיוחד. בשנה האחרונה הנשיא דאג לקחת אחריות ביצועי שוקי המניות, כאשר צייץ בכל שבירת שיא חדש במדדים. הוא האיש שיצטרך לקחת אחריות גם על המשבר שהביא לארה"ב.I hear a lot of people say that the Fed will start to slow down because of the falls in the markets. It seems that people have gotten used to the fact that the Fed saves them. This graph will make order: The Fed 'must continue to reduce that US debt out of control @dlacalle_IA pic.twitter.com/VhFQWqdQD3
— Amit Tal (@amital13) 9 בפברואר 2018
- 9.ישראל 15/02/2018 12:59הגב לתגובה זולא היה לך את הידע שלו אתה סתם שורטיסט לוזר טור בעיתון מקומי לא הייתי נותן לך לרשום עמית תסיק מסקנות
- 8.איזה אחריות טרמפ נעל בית (ל"ת)יוני 15/02/2018 10:36הגב לתגובה זו
- 7.הכותב הוא דמוקרט בכיין. (ל"ת)אא 15/02/2018 07:11הגב לתגובה זו
- 6.נו באמת! (ל"ת)sda 15/02/2018 03:27הגב לתגובה זו
- 5.טראמפ: חחחחחחחחחחחחח.... (ל"ת)ישראל 14/02/2018 23:40הגב לתגובה זו
- 4.אייל 14/02/2018 23:20הגב לתגובה זוהיה להם שבוע וחצי מי שנשאר בשיא הפאניקה לא בורח עכשיו אלו שברחו יכולים להתחיל ליילל כמה המצב חמור וריביות ופימפופים לא יעזור להם השוק יעוף חזרה לשיא
- 3.אין לך מושג בשוק ההון (ל"ת)מיקי 14/02/2018 21:47הגב לתגובה זו
- שומר נפשו 14/02/2018 22:46הגב לתגובה זוהשוק לא מתמחר ירידות של מעל עשרה אחוז וזה אופטימי מדי.
- 2.הגדלת 14/02/2018 20:29הגב לתגובה זוממומן מהדפסת כסף כאשר המשק חם וודאות לאינפלציה גבוה
- 1.הגדלת 14/02/2018 20:27הגב לתגובה זוגרעון זה יותר תקציב יותר כסף לפד יצמצם משמעותית לסקטור הפרטי עיסקי משהו על חשבון האחר משמעות העלאת ריביות במידה והגרעון יממומן עי כיוס כספים זה אומר עליית תשואות אכח הן אוצרי הן קונצרני השוק יצטרך לספוג ירידות נוספות בהמשך בשנים הבאות
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות
כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות.
תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.
הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.
בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.
- בואינג מפספסת את התחזיות ומציגה הפסדים לאור העיכוב בפרויקט 777X
- בואינג חוזרת למסלול? ה-FAA מאשרת הגדלת קצב הייצור של מטוסי ה-737 MAX
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דלקים חדשים - הלב של השינוי
המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.
