האשם למשבר הבא כבר נמצא: דונלד טרמאפ
גל הירידות הנוכחי הגיע במקביל להתחלת תוכנית צמצום המאזן של הפד'. רק לפני כשבועיים ראינו בפעם הראשונה ירידה חדה במאזן, כפי שפורט בכתבה הזו. הפד' לא יכול לסגת עכשיו מצעדיו, גם בגלל שצעד כזה יוביל לחוסר אמון בפד' (שנעלם בכל מקרה בשנים האחרונות), וגם בגלל שהריביות ימשיכו לטפס בתרחיש זה, ובעולם שכולם שקועים בחובות זהו מצב בעייתי. הגל הבא של צמצום המאזן של הפד' צפוי לקראת ה-25 לחודש, כאשר הפידונות של האג"ח מרוכזים בעיקר בימים האחרונים של כל חודש (נציין כי שבוע שעבר מאזן הפד' חזר לעלות והוא ככל הנראה צפוי לעלות גם השבוע בגלל האופן שתוכנית צמצום המאזן עובדת). נציין כי הפדיונות הקרובים צפויים להיות קטנים מהפדיונות שחווה השוק לפני כשבועיים. לקראת סוף מרץ מאזן הפד' צפוי לקטון משמעותית. ולסיכום, כפי שכתבתי בעבר, נראה כי פיצוץ בועת האשראי התחיל. שוקי האג"ח כפי שהגדיר השבוע ריי דליו, עברו את נקודת "האל חזור". זה כמובן לא אומר ירידות חדות בקו ישר. בעולם בו מדינה אוסרת על מכירות וקובעת למנהלי השקעות מה לקנות (כמו אמש), המדדים יכולים לתקן, אך השבר בשוק האג"ח מאותת לנו ש-2018 הולכת להיות שנה מרתקת במיוחד. בשנה האחרונה הנשיא דאג לקחת אחריות ביצועי שוקי המניות, כאשר צייץ בכל שבירת שיא חדש במדדים. הוא האיש שיצטרך לקחת אחריות גם על המשבר שהביא לארה"ב.I hear a lot of people say that the Fed will start to slow down because of the falls in the markets. It seems that people have gotten used to the fact that the Fed saves them. This graph will make order: The Fed 'must continue to reduce that US debt out of control @dlacalle_IA pic.twitter.com/VhFQWqdQD3
— Amit Tal (@amital13) 9 בפברואר 2018
- 9.ישראל 15/02/2018 12:59הגב לתגובה זולא היה לך את הידע שלו אתה סתם שורטיסט לוזר טור בעיתון מקומי לא הייתי נותן לך לרשום עמית תסיק מסקנות
- 8.איזה אחריות טרמפ נעל בית (ל"ת)יוני 15/02/2018 10:36הגב לתגובה זו
- 7.הכותב הוא דמוקרט בכיין. (ל"ת)אא 15/02/2018 07:11הגב לתגובה זו
- 6.נו באמת! (ל"ת)sda 15/02/2018 03:27הגב לתגובה זו
- 5.טראמפ: חחחחחחחחחחחחח.... (ל"ת)ישראל 14/02/2018 23:40הגב לתגובה זו
- 4.אייל 14/02/2018 23:20הגב לתגובה זוהיה להם שבוע וחצי מי שנשאר בשיא הפאניקה לא בורח עכשיו אלו שברחו יכולים להתחיל ליילל כמה המצב חמור וריביות ופימפופים לא יעזור להם השוק יעוף חזרה לשיא
- 3.אין לך מושג בשוק ההון (ל"ת)מיקי 14/02/2018 21:47הגב לתגובה זו
- שומר נפשו 14/02/2018 22:46הגב לתגובה זוהשוק לא מתמחר ירידות של מעל עשרה אחוז וזה אופטימי מדי.
- 2.הגדלת 14/02/2018 20:29הגב לתגובה זוממומן מהדפסת כסף כאשר המשק חם וודאות לאינפלציה גבוה
- 1.הגדלת 14/02/2018 20:27הגב לתגובה זוגרעון זה יותר תקציב יותר כסף לפד יצמצם משמעותית לסקטור הפרטי עיסקי משהו על חשבון האחר משמעות העלאת ריביות במידה והגרעון יממומן עי כיוס כספים זה אומר עליית תשואות אכח הן אוצרי הן קונצרני השוק יצטרך לספוג ירידות נוספות בהמשך בשנים הבאות
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIברוכים הבאים לטיסה, הקברניט שלכם היום הוא… בינה מלאכותית
כשהטכנולוגיה המהפכנית מוצאת את דרכה לכל תחום בחיינו ומשנה אותו, היא מגיעה גם אל תחום התעופה. איפה הבינה המלאכותית משתלבת בו כבר כעת, ועד כמה רחוק היום שבו נמצא את עצמנו ממריאים במטוס שהקוקפיט שלו ריק מאדם
מטוסי נוסעים ללא טייס בקוקפיט צפויים לשנות את פני התעופה ולהפוך אותה לבטוחה, יעילה וחסכונית יותר. למרות שעדיין קיימים אתגרים, במיוחד סביב אמון הציבור והרגולציה, העתיד האוטונומי בשמיים קרוב יותר משחושבים, והוא עומד לתרום למהפכה טכנולוגית ותחבורתית אדירה ואולי גם בטוחה יותר. אבל איך נשמור על אנושיות במערכת שבקרוב לא תזדקק לנו?
כשאנחנו עולים כיום במדרגות המטוס בדרכנו לחופשה מרעננת בחו״ל, צוות המטוס והדיילות מקבלים את פנינו בחיוך ונוסכים בנו ביטחון שאנחנו בידיים טובות במסענו האווירי. בעתיד הלא רחוק, בעלייה למטוס, חוויית המפגש עם צוות המטוס תתחלף במקרה הטוב בדיילת רובוטית שתחייך חיוך מושלם, אך אנחנו נדע כי מאחורי החיוך וקבלת הפנים עומדת הבינה המלאכותית והיא זו שתקבל את פנינו, תקבל החלטות באוויר ואולי גם תציל חיים ללא כל מגע אנושי.
האם תהיו מוכנים לטוס במטוס נוסעים ללא טייס אנושי מעל האוקיינוס? האם תהיו בטוחים כי בשעת תקלה לא צפויה, ה-AI ישקיע את ״נשמתו״ להצלת הנוסעים? האם במצבים לא צפויים יידע הטייס הלא אנושי להגיב נכון ולהנחיתנו בשלום?
התקופה שלפני כמאה שנים, בה הטסת מטוס דרשה מיומנות, אומץ ויכולת שליטה על גבול העל אנושי כמעט, חלפה מהעולם. כבר כיום, רוב העבודה אינה נעשית בידי הטייסים. המחשבים החכמים והתוכנה שבתוכם תפסו את מקומם. הדור הראשון של טייסים אוטומטיים הופיע עוד בשנות ה־40. הם שמרו על גובה וכיוון, ותו לא. בעשורים האחרונים נוספו מערכות ניווט, בקרת מזג אוויר, טייס אוטומטי רב־שלבי ואפילו נחיתה עצמאית. ובכל זאת, עצם ישיבת הקברניט בתא הטייס נוסכת בנוסעים ביטחון. האם גם זה יעבור מהעולם והמשפט ״הטובים לטיס״ ייעלם גם הוא?
- מה אומרים הגרפים על השורט של מייקל ברי?
- מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שילוב ה-AI - מטעמי בטיחות, לא רק חיסכון
המעבר לכיוון אוטונומיה אינו נובע רק מתוך רצון לחיסכון בכוח אדם. חברות התעופה והיצרנים טוענים כי הוצאת הגורם האנושי מהקוקפיט עשויה דווקא לשפר את הבטיחות באוויר. על פי הירחון פורבס, מחקרים מראים שחלק גדול מתאונות המטוסים התרחשו בשל טעויות אנוש, בעוד המערכות החדשות, בניגוד לבני אדם, אינן מתעייפות, אינן מתבלבלות ויכולות לעבד מידע רב בזמן קצר.
