בוקינג יורדת למרות תוצאות חזקות - תיירות בצל מתיחות עולמית
החברה הרחיבה את טווח תחזית הצמיחה בשל "אי-ודאות גיאופוליטית"; האנליסטים: "עדיין הנמל הבטוח ביותר בענף התיירות המקוונת"
מניית בוקינג הולדינגסBooking Holdings 2.25% , מהסוכנויות המובילות בעולם להזמנת חופשות מקוונות, נפלה ב-3% למרות שהציגה תוצאות כספיות מרשימות לרבעון הראשון של השנה. ענקית הנסיעות המקוונת דיווחה על רווח מתואם של 24.81 דולר למניה, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 17.37 דולר למניה. גם ההכנסות הפתיעו לטובה והסתכמו ב-4.8 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 4.6 מיליארד דולר.
למרות הביצועים המרשימים, הנהלת החברה החליטה להרחיב את טווח תחזית הצמיחה במטבע קבוע לשנה כולה, תוך שהיא מציינת את "אי-הוודאות המוגברת בסביבה הגיאופוליטית והמאקרו-כלכלית". עם זאת, החברה עדיין צופה צמיחה של אמצע עד גבוה של ספרה אחת הן בהזמנות ברוטו והן בהכנסות לשנת 2025 כולה.
גלן פוגל, מנכ"ל בוקינג הולדינגס, התייחס בשיחת הועידה עם האנליסטים ל"חששות לגבי עוצמת הביקוש הצרכני", אך הדגיש כי עד כה במהלך הרבעון השני החברה רואה רמות יציבות של ביקוש לתיירות פנאי גלובלית. דבריו מצביעים על כך שלמרות החששות, טרם נרשמה האטה משמעותית בהזמנות. דניאל קורנוס מחברת Benchmark Equity Research ציין כי למרות תגובת השוק השלילית, בוקינג הציגה "תוצאות איתנות בכל התחומים". הוא הוסיף כי "בהנחה שההנהלה שילבה בטווח התחזית המעודכן מידה מספקת של סיכון, קשה שלא לראות בחברה את הנמל הבטוח ביותר בסערה אפשרית, במיוחד בהתחשב בביצועיה הטובים ביחס לקבוצת המתחרים במהלך ההאטות האחרונות".
התוצאות האחרונות של בוקינג עשויות לשמש כאינדיקציה לביצועים הצפויים של סוכנויות הנסיעות המקוונות האחרות. הבאות בתור לפרסם את תוצאותיהן הן Airbnb Airbnb 0.13% ואקספידיהExpedia 0.67% , שתי חברות בעלות חשיפה מקומית משמעותית יותר לשוק האמריקאי. בניגוד ליציבות היחסית שעליה דיווחה בוקינג, סקטורים אחרים בתעשיית התיירות והנסיעות נראה כי מתמודדים עם ביקושים חלשים יותר. כך למשל, חברת השיט נורווג'יאן קרוז ליין הולדינגס ציינה בדוח הרבעוני האחרון שלה "היחלשות" בהזמנות לטווח של 12 חודשים קדימה.
- להזמין מלון עם כאל ואיסתא - פלטפורמה חדשה תתחרה על התייר הישראלי
- משכירים לטווח קצר? אתם בתקלת מס; שאלות ותשובות על פס"ד החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אי-הוודאות הגיאופוליטית המדוברת מתייחסת למספר מוקדי מתיחות ברחבי העולם, כולל הסכסוכים מתמשכים במזרח התיכון, המלחמה באוקראינה והמתיחות הגוברת בין ארצות הברית לסין. כל אלה עלולים להשפיע על דפוסי התיירות הבינלאומית, הן בשל חששות בטיחותיים והן בשל השפעות כלכליות כמו אינפלציה ושינויים בשערי חליפין.
בתעשייה מעריכים כי למרות החששות, תיירות הפנאי צפויה להישאר חסינה יחסית בטווח הקצר, כפי שהוכיחה לאחר משבר הקורונה. עם זאת, הצרכנים עשויים להפנות את העדפותיהם ליעדים הנתפסים כבטוחים יותר או לבחור בחופשות מקומיות, מה שעשוי להעלות את הביקוש בחברות בעלות חשיפה גבוהה יותר לשוק המקומי.
שבבי AI (AI)אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
החודש הרע של אנבידיה - החודש הטוב של גוגל שכבר מתקרבת לשווי של 4 טריליון ומאתגרת את ההובלה של אנבידיה בוול סטריט; האם היא גם תאתגר את ההובלה בתחום השבבים? וגם - שאלות ותשובות על שבבים ועל מלחמת השבבים
בחודשים האחרונים גוגל Alphabet 6.31% חוזרת למרכז הבמה ובשבועות האחרונים היא פשוט - "הדבר החם ביותר בוול סטריט". אם עד לא מזמן היא היתה מאוימת על ידי הרגולטור שרוצה לחתוך ממנה חלקים בגלל כוחה המונופוליסטי, הרי שדווקא הבינה המלאכותית שמחלישה בהדרגה את מנוע החיפוש המסורתי, הופכת את התחום לתחרותי ומפחיתה את החשש מהרגולטור. כמו כן, דווקא הבינה המלאכותית שהחלה כאיום מתבררת כמוקד כוח עצום לגוגל. בתחרות מול OpenAI גוגל מצמצת פערים וההשקה של ג'ימיני 3 קיבלה תשבוחות גדולות והזניקה את המניה. גוגל דומיננטית מאוד במהפכת ה-AI והמשקיעים מפנימים שזה לא יפגע בחברה, אלא יוסיף לה.
ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה
בימים האחרונים המניה עולה כאילו היא "מניית יתר קטנה" - בשלושה ימים עלתה מעל 11%, אחרי סגירת המסחר היא עולה בכ-2.7% ובחודש האחרון עלתה ב-25%. השווי שלה נושק ל-4 טריליון (כשלוקחים בחשבון את העלייה אחרי המסחר אתמול היא ב-3.93 טריליון) וכל זה קורה כשמנגד - אנבידיה, מלכת שבבי ה-AI, מאבדת גובה וירדה בשבועות האחרונים כ-15% לשווי של 4.35 טריליון. אחרי המסחר אנבידיה NVIDIA Corp. 2.05% ירדה ב-3% וזה התמתן ל-2.1% - המגמה בתקופה האחרונה ברורה: גוגל עולה, אנבידיה יורדת וזה המשיך כאמור אחרי סגירת המסחר כשהסיבה היתה הצלחה לשבבי ה-AI של גוגל. כן, גוגל גם מפתחת שבבי AI ואתמול היתה לה בשורה.
גוגל עומדת לספק למטא שבבי TPU, שהם מעבדים ייעודיים לבינה מלאכותית, כך דווח בתקשורת האמריקאית וזה השפיע על המניות לאחר סגירת המסחר. זו דרמה גדולה, זה מעורר ספקות ראשונים לגבי הדומיננטיות של אנבידיה בשוק השבבים החם ביותר בעולם. מדובר בעסקה פוטנציאלית בשווי עשרות מיליארדי דולרים, שתכלול רכישה של שבבים למרכזי נתונים של מטא משנת 2027, לצד השכרה דרך שירותי הענן של גוגל כבר בשנה הבאה. המהלך הזה, שמגיע בעיצומו של בום AI, מדגיש את הלחץ הגובר על אנבידיה, ששולטת כיום בכ-85% משוק השבבים לאימון ולהרצת מודלים.
- אנבידיה ירדה, אבל האנליסט הזה מתעקש - "אפסייד של מעל 50%"
- תיקון זמני או שינוי בסנטימנט למניות ה-AI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השליטה של אנבידיה מתבטאת גם בנתח השוק האדיר וגם ברווחיות יוצאת דופן. אין חברה בשוק תחרותי ובטח שלא בשוק השבבים עם רווחיות תפעולית של מעל 60% וגולמית של כ-74%. ברור לכל שזה עניין של זמן וכשתגיע ותתגבר התחרות והפער הטכנולוגי יצטמצם, המרווחים ירדו. אם זה יקרה כמו שזה קורה בדרך כלל במקביל לירידה בנתח השוק זה יהיה כואב פעמיים - גם פגיעה במכירות (בנתח השוק) וגם פגיעה ברווחיות.
PPI, created by Mendy Henig using Geminiה-PPI לספטמבר עלה 0.3% בהתאם לצפי אבל המכירות הקמעונאיות אכזבו
מדד המחירים ליצרן מתחזק בקצב שנתי של 2.7%, הליבה מטפסת רק 0.1% ומסמנת התמתנות מסוימת; זה מגיע במקביל לכך שהמכירות הקמעונאיות בספטמבר עלו רק 0.2% לעומת ציפייה ל-0.4%; הנתונים מגיעים בדיוק בזמן לקראת החלטת הריבית של דצמבר ומשלימים חלק גדול מהפאזל החסר
של הפד'
לשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקאי מפרסמת את מדד מחירי היצרן, ה-PPI לחודש ספטמבר. זה מגיע אחרי עיכוב של 43 ימים בעקבות השבתת הממשלה. המדד הכולל עלה ב-0.3%, בדיוק בהתאם לציפיות בסקר FactSet, והקצב השנתי עלה ל-2.7% לעומת 2.6% בתחזיות. מבחינת הפד, זו קריאה שמחזירה את המדד לתוואי של עליות מתונות אחרי הקיץ התנודתי.
במבט אל הליבה הסיפור מורכב יותר. מדד הליבה - שמנקה מזון, אנרגיה ושולי מסחר סיטונאי - עלה רק ב-0.1% בספטמבר. על פני שנה מדובר בעלייה של 2.9%, מעט מעל התחזית, אבל הקריאה החודשית החלשה מצביעה על כך שהלחצים בענפי השירותים, שדחפו את התנודות החדות ביוני וביולי, ממשיכים להתקרר.
לנתון הזה הייתה חשיבות מיוחדת. בעקבות השבתת הממשל, הפד נאלץ לעבוד במשך יותר מחודש עם תמונת אינפלציה חלקית. כעת, עם ה-PPI ביד ועם מדד ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - שיגיע ב-5 בדצמבר, חברי הוועדה המוניטרית נכנסים לפגישת הריבית של 9-10 בדצמבר עם סט נתונים כמעט מלא, לראשונה מאז תחילת העיכובים.
הקיץ היה חריג במיוחד. ביוני וביולי ה-PPI קפץ בשל מרווחי מסחר סיטונאי, שירותי הובלה ועמלות ניהול השקעות. באוגוסט זה התהפך והמדד ירד ב-0.1%. בספטמבר מחירי הסחורות, ובעיקר האנרגיה, דחפו שוב כלפי מעלה, אבל נראה שקטגוריות השירותים - שהיו המקור לזעזועים - ממשיכות להיחלש ולכן בלמו את הליבה.
- ה-PPI בארה"ב מפתיע כלפי מטה: ירידה של 0.1% לעומת צפי לעלייה
- מה למדנו השבוע: המבט הראשון יכול להטעות; תבחנו את הנתונים לעומק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירות הקמעונאיות עלו רק 0.2% ומאותתות על שינוי התנהגות הצרכן
הנתונים על מכירות הקמעונאיות שפורסמו במקביל מצביעים על התקררות בצריכה הפרטית בארצות הברית. המכירות עלו ב-0.2% מספטמבר לעומת אוגוסט, קצב נמוך מהתחזיות שעמדו על 0.4% ונמוך גם מהעלייה של 0.6% שנרשמה בחודש הקודם. מדובר עדיין בנתון חיובי, אך כזה שמאותת על ריסון בהוצאות משקי הבית בתקופה הקרובה. הנתון מקבל משמעות נוספת לאור העיכוב בן 43 הימים בפרסום הדוחות הממשלתיים, כך שזו הקריאה הרשמית הראשונה לגבי הצריכה זה חודשיים. למרות שהנתון מתייחס לתחילת הסתיו, הוא מספק אינדיקציה חשובה לקראת עונת הקניות של החגים ומאיר את אופן הפעולה של הצרכן האמריקאי בתקופה של אי-ודאות כלכלית.
