רווח הון של 11-12 מיליון דולר לפולגת מהנפקת בגיר

רווח ההון ינבע משני גיוסי ההון שביצעה בגיר לאחרונה: ההנפקה הפרטית למשקיעים מוסדיים בגובה של 43 מיליון שקל, וההנפקה הציבורית, במסגרתה גוייסו 149 מיליון שקל
דרור איטח |

חברת פולגת, בשליטת קבוצת סילברבוים ועופר גלבוע, תרשום רווח הון של 11-12 מיליון דולר כתוצאה מהנפקתה של חברת הבת, בגיר. רווח ההון ינבע משני גיוסי ההון שביצעה בגיר לאחרונה: ההנפקה הפרטית למשקיעים מוסדיים, במסגרתה גוייס סכום של 43 מיליון שקל, וההנפקה הציבורית שהושלמה אתמול, במסגרתה גוייסו 149 מיליון שקל.

השלמת ההנפקה הפרטית של בגיר היתה מותנית בהשלמתה של ההנפקה הציבורית, ולאור השלמתה של ההנפקה הציבורית – הבטיחה לעצמה בגיר גיוס כולל של 192 מיליון שקל. כפי שהצהיר לאחרונה עופר גלבוע, מנכ"ל בגיר, תמורת הגיוס מיועדת בעיקר לפיתוחה של בגיר באמצעות רכישות של חברות בשווקים בהם היא פועלת, ובמיוחד בשוק האמריקני. בגיר שמה לעצמה כמטרה להכפיל את מכירותיה, שהסתכמו בשנת 2004 ב-149 מיליון דולר, במהלך 2-3 השנים הקרובות.

את ההנפקה הציבורית של בגיר הובילו החתמים כלל חיתום, לידר, פועלים אי.בי.אי, איפקס ואלטשולר-שחם. בהנפקה נרשמו ביקושים של 60 מיליארד שקל, פי 401 מהסכום שהוצע לציבור. שיעור ההקצאה למזמינים יעמוד על 0.15%, ואילו המשקיעים המוסדיים, שהזמינו 80% מהיקף ההנפקה, יקבלו בסיומו של התהליך רק 40% מהיקפה.

בגיר הציעה לציבור יחידות הכוללות אג"חים להמרה, מניות וכתבי אופציה. שווי החברה לצורך ההנפקה נקבע ל-53 מיליון דולר (לפני הגיוס). איגרות החוב שהנפיקה בגיר נושאות ריבית שנתית של 6% והן צמודות למדד. האיגרות הונפקו למשך חיים ממוצע של כ-4 שנים, והן ניתנות להמרה למניות בגיר לפי מחיר של 10 שקל למניה במהלך השנתיים הראשונות לחייהן. לאחר מכן, עולה מחיר ההמרה ל-13 שקל.

השליטה בפולגת נרכשה בדצמבר 2004 על ידי קבוצת סילברבוים, בראשותו של צביקה בארינבוים,ועל ידי עופר גלבוע, המכהן כמנכ"ל פולגת ובגיר. החברה צפויה לחלק בשבוע הבא דיווידנד בסך 152 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נתניהו לוויתן
צילום: עמוס בן גרשום

112 מיליארד שקל: אושרה עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים

ההסכם מבוסס על הרחבת יצוא הגז ממאגר לווייתן, צפוי להניב כ־58 מיליארד שקל לקופת המדינה ולהימשך עד שנת 2040



אדיר בן עמי |

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב כי אושרה עסקת יצוא הגז הטבעי הגדולה בתולדות ישראל עם מצרים. לפי דבריו, היקף העסקה הכולל עומד על כ־112 מיליארד שקל, וההכנסות הצפויות לקופת המדינה מוערכות בכ־58 מיליארד שקל לאורך חיי ההסכם.


העסקה מבוססת על הסכם שנחתם כבר באוגוסט האחרון בין השותפות במאגר לווייתן, ניו־מד אנרג’י, רציו ושברון, לבין חברת Blue Ocean Energy (BOE), הרוכשת גז טבעי מישראל עבור השוק המצרי. מדובר בהרחבה משמעותית של היקפי היצוא הקיימים, במסגרת הסכם ארוך טווח שיימשך עד שנת 2040 או עד למכירת מלוא הכמות שנקבעה.


לפי הדיווחים, העסקה כוללת אספקה מצטברת של כ־130 מיליארד מטרים מעוקבים של גז טבעי, ושוויה הכלכלי מוערך בכ־35 מיליארד דולר. שברון, המפעילה את מאגר לווייתן, היא השותפה השלישית בעסקה ומשמשת גורם מרכזי בפיתוח ובהובלת התשתיות הנדרשות להרחבת היצוא.


בדבריו ציין נתניהו כי בשנים הראשונות ההכנסות למדינה יהיו מתונות יחסית, אך יגדלו בהדרגה. לדבריו, בתוך כמה שנים צפויות ההכנסות השנתיות להגיע לכ־6 מיליארד שקל, לאחר השקעות נרחבות של החברות בהרחבת תשתיות ההולכה, ובראשן הרחבת צינור הגז למצרים.


ראש הממשלה הדגיש כי העסקה אושרה לאחר בחינת כלל ההיבטים הביטחוניים, הכלכליים והמדיניים, וציין כי ההכנסות מהגז מיועדות לחיזוק תקציבי החינוך, הבריאות, הביטחון והתעשייה. לדבריו, מדובר במהלך אסטרטגי שמעמיק את מעמדה של ישראל כספקית אנרגיה אזורית ומבטיח מקור הכנסה משמעותי לשנים הבאות.



החברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gptהחברות שנפלו ב-2025, קרדיט: Chat gpt

מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025

פעם הם היו המותגים הנחשקים והמרוויחים ביותר וכיום הם נלחמים על נתח שוק הולך וקטן מול מתחרות חדשות וישנות: המותגים שנפלו ב-2025 והאם יש להם סיכוי לקום?

רונן קרסו |

לצד הצלחות רבות,יש מותגים שחוו שנה לא פשוטה, שהיו בעבר מובילי שוק אך השנה, כל מותג ונסיבותיו, נפל או המשיך את הנפילה כאשר שנת 2026, תהיה עבור כולם שנת מבחן.

בשנה זו ייקבע אם יעשו שינויים נדרשים ויוכלו לעלות מהתחתית, או שימשיכו בצניחה מטה ויתנו למותג לגווע. אלו המותגים שעבורם שנת 2025 היתה שנה שיעדיפו לשכוח.

                             Nike

עוד שנה קשה עברה על נייק ועל ריטיילורס זכיינית נייק בישראל.

נייקי
נייקי - קרדיט: טוויטר

שוק אופנת הספורט עבר שינויים רבים בשנה האחרונה. אם בעבר נייקי שלטה  ללא עוררין בשוק נעלי ואופנת הספורט, והשווי של החברה בעולם גירד את רף ה-300 מיליארד דולר. השווי כיום נחתך ב-70% ל-90 מיליארד דולר בלבד, כאשר השוק נהיה צפוף ונייקי איבדה משמעותית מכוחה עד לשפל הנוכחי.