
רשתות השיווק העלו את המחירים ב-4% בחודשיים; קרפור הזניקה את המחירים ב-8%
סקירה של כלכלני משרד הכלכלה מבטאת תחושה מאוד לא נוחה. רשתות השיווק העלו את המחירים בקרוב ל-4% מתחילת השנה, קרפור עומדת בראש עם זינוק של 10%. זאת במקביל לגאות עסקית בתחום שלהם - למרות שהמשק בירידת מדרגה מאז המלחמה, רשתות המזון מגדילות את ההכנסות.
הביקושים הגדולים הם אלו שגורמים לרשתות להעלות את המחירים וזה מתחבר להם מצוין עם העובדה שאנשים רבים מוטרדים ולא ממש יש להם כוח וחשק להתחיל לבדוק מחירים ומבצעים.
"לאחר השבועות הראשונים של המלחמה והירידה בפעילות המשקית במגוון תחומים, אנו רואים מגמה של התאוששות רוחבית ומעבר ל'שגרת מלחמה'", נכתב בסקירה של כלכלני משרד הכלכלה. "עדיין קיימים אתגרים משמעותיים, בראשם אתגרים עמם מתמודדים העסקים הקטנים והבינוניים, ובענפי פעילות מבוססי עובדים פלסטינאים, המתקשים לחזור לפעילות בשל היעדר עובדים ובשל אי-הגעת עובדים זרים כחלופה. קצב עליית המחירים הואץ במלחמת חרבות ברזל ביחס לתקופה שלפני המלחמה, ואף ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. בתחילת המלחמה עליית המחירים נבעה בעיקר מצמצום וביטול מבצעים, אך בשבועות לאחר מכן נצפו עליות במחיר המלא של המוצרים השונים".
עליית המחירים הזו מרתיחה במיוחד לאור העובדה שעסקים רבים וכן משפחות רבות נמצאים בקשיים כתוצאה מהמלחמה.
העלייה במחירים ברשתות השיווק מתבטאת בעיקר בצמצום המבצעים. עם תחילת המלחמה התחילו לצוץ ברשתת החברתיות תיעודים מסניפי רשתות השיווק המראים שמבצעים שהיו לפני תחילת המלחמה נעלמו, ולפי הסקירה של משרד הכלכלה, כנראה שכך באמת היה.
- אינטל בישראל: "ציוד בניילונים", שבבים ישנים והמפעל שכולם לומדים ממנו
- יום הזיכרון תשפ"ה: המדינה מתייחדת עם זכר 25,418 חללי מערכות ישראל
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
המכירות רשתות השיווק זינקו עם תחילת המלחמה, בעיקר מתוך הפאניקה והבהלה שהייתה בציבור והחשש מלחימה אגריסיבת שתחייב הישארות בבתים לזמן ממושך. הציבור שטף את סניפי רשתות השיווק בתופעה דומה לזו שהייתה בתקופת הקורונה ורשתות החליטו לנצל את זה ולהוריד את המבצעים, מהלך לגיטימי בסך הכל אבל מתקבל פחות טוב אצל הציבור.
"אם מסתכלים על המכלול של תחום הקמעונאות אז אפשר להגיד שהוא דפנסיבי יותר, הוא נפגע פחות, אנשים צורכים יותר כי הם בבית וזה ניכר יותר בשבועות הראשונים של המלחמה - ראינו רכישת יתר של מים וניר טואלט בדומה לתקופת הסגרים בקורונה. ככל שאנו מתקדמים במלחמה אנו חוזרים לשגרה מסוימת", אומרת אנליסטית הקמעונאות של לידר, דינה קורשונוב.
- 12.קונה בקרפור 19/12/2023 10:36הגב לתגובה זושאר הרשתות מנסות להפיל אותה בשביל לשמור על המונופול ועל הדורסנות שלהן
- 11.קרפור 19/12/2023 09:35הגב לתגובה זווהמחירים באינטרנט הם של און ליין . לא של הסניפים הכל בלוף
- 10.תשובה: קרפור בארץ זה אלקטרה . מי יותר יקר שופרסל או קרפ (ל"ת)מיקי 19/12/2023 08:20הגב לתגובה זו
- 9.זד 18/12/2023 16:28הגב לתגובה זוככה זה כשהניהול ישראלי בלי כיסים עמוקים שבאים לעשות סיבוב על הצרכן הישראלי. חשיבה לטווח קצר ורווחים מהירים חובבני ומצער להגיד אבל צפוי. נראה שקרפור תלך בקרוב בדרכה של מגה ויינות ביתן ... נראה שספאר בסוף גם לא תגיע ... בקיצור...נשאר עם רשתות ישראליות שאוהבות לקרוע לנו את הכיס
- 8.איתן 18/12/2023 15:26הגב לתגובה זודוגמא :סחוג גדול 14.50.ברמי לוי ואושר עד וויקטורי 9.90 והרבה מוצרים שיקרים מאוד לעומת אחרים.מאז שקרפור נכנסו המחירים בסניפי יינות ביתן קפצו בגלל חמדנות. לא קונה יותר
- 7.הרואה את העתיד 18/12/2023 15:01הגב לתגובה זואני מהמר על סגירה שקטה תוך שנתיים גג !!! לא הבאתם שום בסורה ואין בכם שום ייחוד ...... ביי ביי
- 6.צחי 18/12/2023 14:39הגב לתגובה זורק 4% ?!
- 5.זליג 18/12/2023 14:39הגב לתגובה זוכל האגרות הממשלתיות עלו מתחילת השנה (2023) ב 6% הארנונה התייקרה ב 4%, החשמל ב 12% שרותי המוסכים עלו ב18% ביטוח רכב עלה ב 30% המדד לשנת 2023 צ"ל לפחות 6%
- 4.העיקר המדד יורד... (ל"ת)מיקו 18/12/2023 14:14הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 18/12/2023 14:13הגב לתגובה זוחצופים, גזלנים, אין להם שובע מהררי הכסף שלהם וגורמים לאנשים חלשים להיות יותר חלשים!! המוזר שלא קם אף גוף שיעצור את ההשתוללות הבלתי הגיונית הזאת שיעצור את זה, וזאת עוד קודם התירוץ הבא שלהם שמחירי התובלה עלו.
- 2.עדי 18/12/2023 14:13הגב לתגובה זוהשרים באו להצטלם איתה. זה התברר כעוד בלוף, היא רשת יקרה
- 1.רועה חשבון 18/12/2023 14:11הגב לתגובה זורק מוצרים מפוקחים!