שנה כואבת לקבוצת דלק: הפסידה 1.44 מיליארד ש' ברבעון, מניות דלק נדל"ן יחולקו
יצחק תשובה אומנם נישא על כנפי הגז מאז תחילת 2009, אך אמש כאשר פרסמה קבוצת דלק את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2008 כולה לא ניתן לתאר שהוא היה מרוצה מהתוצאות. קבוצת דלק סיימה את השנה עם הפסד בסך 1.8 מיליארד שקל לעומת רווח של כ- 1.3 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון הרביעי לבדו הפסידה קבוצת דלק 1.44 מיליארד שקל.
ההפסד של דלק קבוצה נבע מירידה חדה בשווי ההוגן של נדל"ן מניב בו מחזיקה החברה. כמו כן, ערך מלאי דלקים, הפחתת מוניטין, ירידת ערך נכסים פיננסים מפעילות הביטוח ומחיקת השקעות בקידוחי נפט יבשים השפיעו מאוד. נציין, כי מדובר בהפחתות חשבונאיות אינן משפיעות על תזרים המזומנים של הקבוצה. כמו כן, בנטרול תוצאות מגזרי הנדל"ן והביטוח הייתה קבוצת דלק מסיימת את השנה באיזון.
אסי ברטפלד מנכ"ל קבוצת דלק: "הבסיס הפיננסי האיתן של הקבוצה, תגליות הגז המשמעותיות האחרונות והרישיונות האחרונים לקידוחים באזור הים התיכון, הגיוון בתחומי הפעילות וצעדי ההתייעלות יבססו את המשך הצמיחה של הקבוצה".
מחזור ההכנסות לרבעון הרביעי 2008 רשם ירידה חדה והסתכם ב- 7.3 מיליארד שקלים לעומת סך של כ- 12.8 מיליארד שקלים ברבעון הרביעי של שנת 2007. בראייה שנתית ההכנסות של קבוצת דלק עלו ב-13% והסתכמו בכ- 47.9 מיליארד. הרווח מפעולות רגילות הסתכם בתקופת הדו"ח בסך של כ- 1.2 מיליארד שקלים לעומת רווח של כ- 4.1 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי הסתכם בשנת 2008 בסך של כ- 7 מיליארד שקלים לעומת סך של כ-27. מיליארד שקלים בשנה שקדמה לה. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הרביעי של שנת 2008 ב-1.16 מיליארד שקלים לעומת סך של כ-2.03 מיליארד שקלים בשנת 2007.
נציין שסך נכסי הקבוצה ליום 31 בדצמבר 2008 הסתכם בכ-76.7 מיליארד שקלים לעומת סך של כ-85.1 מיליארד שקלים ליום 31 בדצמבר 2007.
במקביל לפרסום הדוחות קבוצת דלק הכריזה הלילה על חלוקת מניות דלק נדל"ן כדיווידנד לבעלי מניות קבוצת דלק. ההכרזה הינה בהמשך להחלטת דירקטוריון החברה מחודש אוקטובר 2008 לפיה בעלי מניות קבוצת דלק יקבלו את מניות דלק נדל"ן לאחזקתם הישירה. החברה הודיעה היום כי התאריך הקובע לביצוע הינו ה-19 לאפריל ויום החלוקה בפועל יהיה ה-3 למאי.
מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מגדל one world trade tower קרדיט: גרוק10 המגדלים הגבוהים בעולם
בין חלקם יש תחרות, רובם שברו שיא כלשהו וכולם מהווים הישג הנדסי, היכנסו לראות מיהם המגדלים הגבוהים בעולם: איפה תוכלו לעלות לקומה ה-96 ב-40 שניות ואיפה תוכלו לעמוד על רצפת זכוכית בקומה ה-120
כל אחד מהמגדלים הגבוהים בעולם הוא הישג הנדסי וטכנולוגי, אך נראה כי מתקיימת מאין תחרות בין המתכננים שלהם על שיאים שונים: בין אם מעליות מהירות, השעון הכי גדול, קומת התצפית עם הנוף הכי רחוק ומה לא. מעבר ליוקרה ולחדשנות יש לכל אחד מהם גם אלמנטים תרבותיים שמדברים על זהות ולאומיות. ריכזנו עבורכם רשימה שכולה שבירת שיאים בלתי ייאמנים של הנדסה, טכנולוגיה וחדשנות, יחד עם עוד 10 מגדלים ישראליים שמביאים לנו גם קצת כבוד.
1 # Burj Khalifa, דובאי, איחוד האמירויות
הגובה של המבנה מגיע לכ-828 מטרים. הוא הושלם ונפתח בשנת 2010. המבנה כולל כ-154 קומות + 9 קומות תחזוקה. העלות הכוללת לבנייתו הוערכה בכ-1.5 מיליארד דולר . בשעתו, המגדל שבר שיאים רבים והפך לסמל של פריצת גבולות האדריכלות והנדסה. המבנה משמש בעיקר למגורים, מלון, משרדים ותצפית לתיירים.
המגדל נבנה כחלק מהשאיפה של דובאי להפוך למרכז גלובלי של עסקים ותיירות,
תצפית "at the top" שנמצאת בקומה 124, מושכת מיליוני מבקרים מדי שנה ומאפשרת ראייה של עד 80 קילומטר בימים בהירים. האדריכל אדריאן סמית שאב השראה מצמח ההימנוקליס המדברי בעיצוב הצורה המדורגת של המגדל, שמטרתה להפחית את עומסי הרוח בגובה רב כל כך. המעליות במגדל נוסעות במהירות של עד 10 מטר לשנייה ומחזיקות בשיא עולמי למהירות למעליות בודדות.
- בנייה לגובה בירושלים? לא כל כך מהר
- 1,654 דירות חדשות ייבנו בבת ים. כמה הן יעלו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

