בשנה האחרונה: חלה עלייה בכח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים

הסופרים המקומיים הזולים ממשיכים במגמת העלייה, מ-14.2% בשנה שעברה ל-16% כיום
משה בנימין |

סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה עבור איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מגלה כי בשנה האחרונה חלה עלייה בכח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים, מ-28.3%, ל-29.5% כיום. בנוסף, ממשיכה העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים - 16% כיום, לעומת 14.2% לפני שנה.

הסקר הקיף כ-600 איש המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.

במקום השלישי נמצאים המכולות והמינימרקטים – 14% מכח קניית המזון מופנה לשם, זאת בהשוואה ל-17.4% לפני שנה. מהסקר מתברר כי 13.4% מכח קניית המזון מופנה לסופרים השכונתיים של הרשתות, זאת בהשוואה ל-12.1% לפני שנה.

השווקים הפתוחים מושכים 8.5% מכח קניית המזון, זאת בהשוואה ל-10.2% לפני שנה. מהבדיקה מתברר עוד, כי ירד כוחם של הסופרים החרדיים של הרשתות אשר מושכים 8.3% מכח קניית המזון, זאת בהשוואה ל-11.1% אשתקד. הצרכניות החרדיות מושכות 2.4% מכח קניית המזון, בדומה לכוחן לפני שנה.

כן מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים כי הצרכניות הרוסיות הגדילו את כח הקנייה המופנה אליהם, מ-2.9% לפני שנה, ל-3.1% כיום. הקיוסקים והפיצוציות מושכים 1.9% מכח קניית המזון והחנויות בתחנות הדלק מושכות 1.3%.

מקומות קניה אחרים - כולל חנויות מפעל, מושכות 1.5% מכח קניית המזון, זאת בדומה לאשתקד.

עוד מתברר מהסקר שנערך ע"י מכון גאוקרטוגרפיה, עבור איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי נמשכת מגמת העלייה במספר סוגי נקודות המכירה בהם מפזרים משקי הבית את קניות המזון - 3.3 סוגים בממוצע, בהשוואה ל-2.9 נקודות מכירה לפני כשנה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה