מטאלינק לא מצליחה להתייצב: ההפסדים גדלו ב-117% ברבעון הרביעי

הכנסות החברה ירדו ב-62% והסתכמו ב-1.4 מיליוני דולר, בעוד החברה פספסה את ציפיות האנליסטים. צביקה שוכמן, מנכ"ל מטאלינק: "אנו מתקדמים בהתאם לתכניותינו האסטרטגיות"
אריאל אטיאס |

חברת מטאלינק (סימול MTLK), ספקית של פתרונות מתקדמים לתקשורת אלחוטית וקווית בפס רחב, דיווחה היום כי ההפסדים ברבעון הרביעי יותר מהוכפלו, זאת בהמשך לירידה חדה בהכנסות.

בשורה הראשונה, רשמה החברה הכנסות של 1.4 מיליוני דולר, כשלמעשה, רובן הגדול נובע ממכירות מוצרי ה-DSL של החברה, זאת לעומת הכנסות של 3.6 מיליוני דולר ברבעון המקביל ב-2006. ההפסד הנקי לרבעון מסתכם ב-8.5 מיליוני דולר, או 0.36 דולר למניה, זאת בהשוואה להפסד נקי של 3.9 מיליון דולר, 0.20 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2007 כולל הוצאות בגין הקצאת אופציות לעובדים בסך של 0.5 מיליוני דולר, כתוצאה מיישום תקן SFAS 123(R).

תוצאות החברה פספסה את תחזיות האנליסטים - ע"פ THOMPSON FINANCIAL, האנליסטים ציפו להפסד של 26 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליון דולר.

את שנת 2007, מסכמת החברה עם הכנסות של 10.2 מיליוני דולר, ירידה לעומת הכנסותיה בשנת 2006, שהסתכמו ב- 14.5 מיליוני דולר. ההפסד הנקי לשנת 2007 מסתכם ב- 24.3 מיליון דולר, (1.14 דולר למניה), זאת בהשוואה להפסד הנקי של 16.2 מיליוני דולר (0.83 דולר למניה) בשנת 2006.

לאור ההפסדים החברה המשיכה גם לנגוס במזומנים - שווי מזומנים, השקעות לטווח קצר וארוך מסתכמים בסך של 26.7 מיליוני דולר, זאת בהשוואה ל- 33.2 מיליוני דולר בתום הרבעון השלישי של 2007.

"לאחר מספר שנות הכנה, אנו על סף פריצת הדרך במכירת פתרונות WLANPlus תואמי תקן 802.11n שפיתחנו. כפתרון 802.11n בעל הביצועים הטובים ביותר בשוק, והמתאים ביותר ליישומי וידאו, WLANPlus נדרש על-ידי יצרניות מכל תחומי הוידאו על-גבי 802.11n, בין היתר חברות OEM מובילות, חברות ODM, יצרניות שבבים וספקיות תקשורת ברחבי העולם. וידאו על-גבי 802.11n הולך וצובר תאוצה בעולם, הן בקרב ספקיות שירותי תקשורת והן בקרב יצרניות מוצרי צריכה אלקטרוניים", אמר צביקה שוכמן, מנכ"ל מטאלינק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.