מטאלינק לא מצליחה להתייצב: ההפסדים גדלו ב-117% ברבעון הרביעי

הכנסות החברה ירדו ב-62% והסתכמו ב-1.4 מיליוני דולר, בעוד החברה פספסה את ציפיות האנליסטים. צביקה שוכמן, מנכ"ל מטאלינק: "אנו מתקדמים בהתאם לתכניותינו האסטרטגיות"
אריאל אטיאס |

חברת מטאלינק (סימול MTLK), ספקית של פתרונות מתקדמים לתקשורת אלחוטית וקווית בפס רחב, דיווחה היום כי ההפסדים ברבעון הרביעי יותר מהוכפלו, זאת בהמשך לירידה חדה בהכנסות.

בשורה הראשונה, רשמה החברה הכנסות של 1.4 מיליוני דולר, כשלמעשה, רובן הגדול נובע ממכירות מוצרי ה-DSL של החברה, זאת לעומת הכנסות של 3.6 מיליוני דולר ברבעון המקביל ב-2006. ההפסד הנקי לרבעון מסתכם ב-8.5 מיליוני דולר, או 0.36 דולר למניה, זאת בהשוואה להפסד נקי של 3.9 מיליון דולר, 0.20 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2007 כולל הוצאות בגין הקצאת אופציות לעובדים בסך של 0.5 מיליוני דולר, כתוצאה מיישום תקן SFAS 123(R).

תוצאות החברה פספסה את תחזיות האנליסטים - ע"פ THOMPSON FINANCIAL, האנליסטים ציפו להפסד של 26 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליון דולר.

את שנת 2007, מסכמת החברה עם הכנסות של 10.2 מיליוני דולר, ירידה לעומת הכנסותיה בשנת 2006, שהסתכמו ב- 14.5 מיליוני דולר. ההפסד הנקי לשנת 2007 מסתכם ב- 24.3 מיליון דולר, (1.14 דולר למניה), זאת בהשוואה להפסד הנקי של 16.2 מיליוני דולר (0.83 דולר למניה) בשנת 2006.

לאור ההפסדים החברה המשיכה גם לנגוס במזומנים - שווי מזומנים, השקעות לטווח קצר וארוך מסתכמים בסך של 26.7 מיליוני דולר, זאת בהשוואה ל- 33.2 מיליוני דולר בתום הרבעון השלישי של 2007.

"לאחר מספר שנות הכנה, אנו על סף פריצת הדרך במכירת פתרונות WLANPlus תואמי תקן 802.11n שפיתחנו. כפתרון 802.11n בעל הביצועים הטובים ביותר בשוק, והמתאים ביותר ליישומי וידאו, WLANPlus נדרש על-ידי יצרניות מכל תחומי הוידאו על-גבי 802.11n, בין היתר חברות OEM מובילות, חברות ODM, יצרניות שבבים וספקיות תקשורת ברחבי העולם. וידאו על-גבי 802.11n הולך וצובר תאוצה בעולם, הן בקרב ספקיות שירותי תקשורת והן בקרב יצרניות מוצרי צריכה אלקטרוניים", אמר צביקה שוכמן, מנכ"ל מטאלינק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.