מטאלינק לא מצליחה להתייצב: ההפסדים גדלו ב-117% ברבעון הרביעי

הכנסות החברה ירדו ב-62% והסתכמו ב-1.4 מיליוני דולר, בעוד החברה פספסה את ציפיות האנליסטים. צביקה שוכמן, מנכ"ל מטאלינק: "אנו מתקדמים בהתאם לתכניותינו האסטרטגיות"
אריאל אטיאס |

חברת מטאלינק (סימול MTLK), ספקית של פתרונות מתקדמים לתקשורת אלחוטית וקווית בפס רחב, דיווחה היום כי ההפסדים ברבעון הרביעי יותר מהוכפלו, זאת בהמשך לירידה חדה בהכנסות.

בשורה הראשונה, רשמה החברה הכנסות של 1.4 מיליוני דולר, כשלמעשה, רובן הגדול נובע ממכירות מוצרי ה-DSL של החברה, זאת לעומת הכנסות של 3.6 מיליוני דולר ברבעון המקביל ב-2006. ההפסד הנקי לרבעון מסתכם ב-8.5 מיליוני דולר, או 0.36 דולר למניה, זאת בהשוואה להפסד נקי של 3.9 מיליון דולר, 0.20 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2007 כולל הוצאות בגין הקצאת אופציות לעובדים בסך של 0.5 מיליוני דולר, כתוצאה מיישום תקן SFAS 123(R).

תוצאות החברה פספסה את תחזיות האנליסטים - ע"פ THOMPSON FINANCIAL, האנליסטים ציפו להפסד של 26 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליון דולר.

את שנת 2007, מסכמת החברה עם הכנסות של 10.2 מיליוני דולר, ירידה לעומת הכנסותיה בשנת 2006, שהסתכמו ב- 14.5 מיליוני דולר. ההפסד הנקי לשנת 2007 מסתכם ב- 24.3 מיליון דולר, (1.14 דולר למניה), זאת בהשוואה להפסד הנקי של 16.2 מיליוני דולר (0.83 דולר למניה) בשנת 2006.

לאור ההפסדים החברה המשיכה גם לנגוס במזומנים - שווי מזומנים, השקעות לטווח קצר וארוך מסתכמים בסך של 26.7 מיליוני דולר, זאת בהשוואה ל- 33.2 מיליוני דולר בתום הרבעון השלישי של 2007.

"לאחר מספר שנות הכנה, אנו על סף פריצת הדרך במכירת פתרונות WLANPlus תואמי תקן 802.11n שפיתחנו. כפתרון 802.11n בעל הביצועים הטובים ביותר בשוק, והמתאים ביותר ליישומי וידאו, WLANPlus נדרש על-ידי יצרניות מכל תחומי הוידאו על-גבי 802.11n, בין היתר חברות OEM מובילות, חברות ODM, יצרניות שבבים וספקיות תקשורת ברחבי העולם. וידאו על-גבי 802.11n הולך וצובר תאוצה בעולם, הן בקרב ספקיות שירותי תקשורת והן בקרב יצרניות מוצרי צריכה אלקטרוניים", אמר צביקה שוכמן, מנכ"ל מטאלינק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.