מטאלינק לא מצליחה להתייצב: ההפסדים גדלו ב-117% ברבעון הרביעי

הכנסות החברה ירדו ב-62% והסתכמו ב-1.4 מיליוני דולר, בעוד החברה פספסה את ציפיות האנליסטים. צביקה שוכמן, מנכ"ל מטאלינק: "אנו מתקדמים בהתאם לתכניותינו האסטרטגיות"
אריאל אטיאס |

חברת מטאלינק (סימול MTLK), ספקית של פתרונות מתקדמים לתקשורת אלחוטית וקווית בפס רחב, דיווחה היום כי ההפסדים ברבעון הרביעי יותר מהוכפלו, זאת בהמשך לירידה חדה בהכנסות.

בשורה הראשונה, רשמה החברה הכנסות של 1.4 מיליוני דולר, כשלמעשה, רובן הגדול נובע ממכירות מוצרי ה-DSL של החברה, זאת לעומת הכנסות של 3.6 מיליוני דולר ברבעון המקביל ב-2006. ההפסד הנקי לרבעון מסתכם ב-8.5 מיליוני דולר, או 0.36 דולר למניה, זאת בהשוואה להפסד נקי של 3.9 מיליון דולר, 0.20 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון הרביעי של שנת 2007 כולל הוצאות בגין הקצאת אופציות לעובדים בסך של 0.5 מיליוני דולר, כתוצאה מיישום תקן SFAS 123(R).

תוצאות החברה פספסה את תחזיות האנליסטים - ע"פ THOMPSON FINANCIAL, האנליסטים ציפו להפסד של 26 סנט למניה על הכנסות של 2.4 מיליון דולר.

את שנת 2007, מסכמת החברה עם הכנסות של 10.2 מיליוני דולר, ירידה לעומת הכנסותיה בשנת 2006, שהסתכמו ב- 14.5 מיליוני דולר. ההפסד הנקי לשנת 2007 מסתכם ב- 24.3 מיליון דולר, (1.14 דולר למניה), זאת בהשוואה להפסד הנקי של 16.2 מיליוני דולר (0.83 דולר למניה) בשנת 2006.

לאור ההפסדים החברה המשיכה גם לנגוס במזומנים - שווי מזומנים, השקעות לטווח קצר וארוך מסתכמים בסך של 26.7 מיליוני דולר, זאת בהשוואה ל- 33.2 מיליוני דולר בתום הרבעון השלישי של 2007.

"לאחר מספר שנות הכנה, אנו על סף פריצת הדרך במכירת פתרונות WLANPlus תואמי תקן 802.11n שפיתחנו. כפתרון 802.11n בעל הביצועים הטובים ביותר בשוק, והמתאים ביותר ליישומי וידאו, WLANPlus נדרש על-ידי יצרניות מכל תחומי הוידאו על-גבי 802.11n, בין היתר חברות OEM מובילות, חברות ODM, יצרניות שבבים וספקיות תקשורת ברחבי העולם. וידאו על-גבי 802.11n הולך וצובר תאוצה בעולם, הן בקרב ספקיות שירותי תקשורת והן בקרב יצרניות מוצרי צריכה אלקטרוניים", אמר צביקה שוכמן, מנכ"ל מטאלינק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד