BDI: מכירות הליסינג הסתכמו ב-6.7 מיליארד ש' ב-2005

ב-2005 רכשו חברות הליסינג כ-60%-70% מהמכוניות החדשות שנמכרו בישראל. ניו קופל ממשיכה להוביל בדירוג הענף עם מחזור מכירות של כ-2 מיליארד שקל
אסף מליחי |

מדירוג BDI-CODE 2006 של חברות הליסינג בישראל עולה, כי חברת הליסינג "ניו קופל" (שלמה), ממשיכה להוביל את דירוג ענף הליסינג זו השנה השנייה ברציפות - עם מחזור מכירות של כ-2 מיליארד שקלים וכ-600 עובדים.

במקום השני, מדורגת "דן רכב ותחבורה" (אוויס) עם מחזור מכירות של כ-1.1 מיליארד שקל ו-625 עובדים, ובמקום השלישי מדורגת "אלדן" עם 566 עובדים ומחזור מכירות של כ-950 מיליון שקל. אוויס ואלדן שיפרו את מיקומן ומדורגות השנה במקום השני והשלישי בהתאמה.

"אלבר", מדורגת במקום הרביעי, מעסיקה 310 עובדים ובעלת מחזור מכירות של 900 מיליון שקל. את החמישייה הראשונה חותמת "קשר רנט-א-קאר" (הרץ), המעסיקה 430 עובדים ומחזור מכירותיה נאמד בכ-640 מיליון שקל, שמרה על מיקומה מהדירוג בשנה הקודמת.

ממחקר BDI עולה, כי ענף הליסינג נמצא בתנופת צמיחה מרשימה זה מספר שנים עם היקף מכירות כולל של 6.7 מיליארדי שקל ב-2005 - גידול של 16% בהשוואה ל-2004. לפי כלכלני BDI, הצמיחה בענף הליסינג נובע בעיקרו מהמעבר של חברות ועסקים רבים לשירותי ליסינג בשל יתרונותיה הרבים של שיטה זו ביניהם: ניהול תזרים המזומנים של החברה ושחרור מטיפול באחזקה השוטפת של כלי הרכב.

לטענת כלכלני BDI, המעבר לליסינג אמנם החל בענף ההיי-טק והמחשבים, אך בשנתיים האחרונות חברות המשתייכות לתעשייה המסורתית, וכן עסקים קטנים מאמצים שיטה זו. מספר המכוניות המוחכרות באמצעות ליסינג תפעולי מוערך ב- 120,000 מתוכם, 80% הן מכוניות משפחתיות.

עוד עולה מהמחקר, כי בשנים האחרונות הלך וגדל היקף הרכישות של כלי רכב חדשים על-ידי חברות הליסינג. ב-2005 רכשו חברות הליסינג כ-60-70 אחוזים מכלל המכוניות החדשות שנמכרו בישראל בהשוואה ל-50-60 אחוזים בשנת 2004 ולכ-25-35 אחוזים בלבד בשנת 2000. גידול זה מחזק באופן משמעותי את מעמדן של חברות הליסינג בקרב יבואני הרכב.

* מחזור המכירות כולל השכרת ומכירת רכבים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה