ליפמוטור מעדכנת את דגם ה- C10, בישראל רק ב 2026
היצרנית הסינית ליפמוטור, בגיבוי של סטלנטיס, מעדכנת את מערכת החשמל של ה - C10. בשווקים הבינלאומיים ככל הנראה רק ב 2026
יצרנית כלי הרכב החשמליים ליפמוטור הנהנית משיתוף פעולה וגיבוי של קבוצת סטלנטיס (פיג'ו, סיטרואן, פיאט, ג'יפ ועוד) עומדת לקראת עדכון הדגם העיקרי של החברה הליפמוטור C10. הליפמוטור C10 הוא קרוסאובר חשמלי במידות של D-Suv אבל משווק במחירים של קטגוריה אחת מתחת, ובכך נהנה מיתרון גודל משמעותי בטווח המחירים בהם הוא משווק, או מיתרון מחיר משמעותי אם משווים את המימדים.
מערכת חשמל 800V וביצועים משודרגים
העדכון שעומד להגיע מתמקד במערכת ההנעה והחשמל של הרכב, עם מעבר למערכת הפועלת על מתח גבוה של 800V, דבר המאפשר טעינה ופריקה יעילים יותר, יחד עם מעבר לסוללת LFP בקיבולת של 74.9Kwh בהשוואה לסוללה הקיימת בקיבולת 69.9Kwh. לפי היצרנית הטווח יגדל ל 605 ק"מ אולם לא מדובר בטווח בהתאם לתקן מערבי אלא לתקינה סינית אופטימית מאוד. על אף האמור יש לצפות לטווח ריאלי של מעל ל - 450 ק"מ.
בסיוע מערכת המתח הגבוה גם המנוע החשמלי מפיק הספק גבוה משמעותית מהדגם הנוכחי עד 295 כ"ס בהשוואה ל – 215 כ"ס של הדגם הנוכחי, תוספת של כמעט 40% בהספק. בהתאם גם ביצועים משתפרים משמעותית והתאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות, בהשוואה ל – 7.5 שניות של הדגם הנוכחי.
מימדי הליפמוטור C10 ישארו ללא שינוי, כלומר בסיס גלגלים נדיב של 2.825 מטר, ואורך כולל של 4.739 מטר.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- ליפמוטור T03 - הוזלה של 20.0 אש"ח, הזול בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Lidar ומעבד סנאפדרגון
שיפור נוסף יגיע במערכת האינפוטיינמנט של הרכב עם מעבר למעבד קוואלקום סנפדראגון 8295P, יחד עם סנסור Lidar שישולב במערכות הבטיחות של הרכב. זה המקום להזכיר כי הליפמוטור C10 נבחן במבחן הבטיחות האירופאי ה – EuroNcap וקיבלת ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
בשלב זה לא ברור מתי יגיע הדגם המשודרג לישראל, כשההערכה היא בשנת 2026, ואני מקווה שעם השדרוג החשמלי שהרכב עובר, גם ממשק המשתמש יעבור עדכון ושיפור שכן כרגע הוא הנקודה הפחות מוצלחת של הרכב.

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר.
אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות
פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני
הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך
4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range / חשמלית
כפולה בדגם Krypton |
הספק ומומנט | 422 כ"ס / 44.9
קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton |
סוללה וטעינה | 75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw |
טווח ותקן | 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP. |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap |
מחיר | 234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה. יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.
פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.

זיקר 7X - מבטיחה ומקיימת
הזיקר 7X מבטיחה להיות קרוסאובר חשמלי איכותי ומתקדם. ככל שצברנו איתו ק"מ כך הוא הרשים אותנו יותר.
אהבנו: סוללה ונתוני טעינה, נוחות, מרווח, בטיחות
פחות אהבנו: כיוון פתחי מיזוג דרך מסך הרכב, פתחי מיזוג קדמיים מרכזיים, עיצוב חיצוני
הזיקר 7X הושקה לאחרונה במשבצת שבין הזיקר X לבין ה 001 השוטינגברייק המרשימה, ונכנסה לשוק עם שלושה דגמים בטווחי מחירים שלכל אחד מהם את היתרונות שלו. עכשיו נשארת השאלה אם הרכב גם מקיים את ההבטחה. למי שאין סבלנות לקרוא את כל המבחן אני יכול לקצר ולומר – הזיקר 7X היא מכונית מצוינת, בלי 'אבל'.
תעודת חובה | |
קטגוריה | קרוסאובר – D-SUV |
מימדים (מטר) | אורך
4.787 /רוחב 1.930 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.90 |
מספר מושבים | חמישה |
הנעה | חשמלית אחורית ב Essence וב – Long Range / חשמלית
כפולה בדגם Krypton |
הספק ומומנט | 422 כ"ס / 44.9
קג"מ ב Essence וב – LR / 646 כ"ס, 72.4 קג"מ ב Krypton |
סוללה וטעינה | 75Kw ב Essence/ 100Kw ב LR וב Krypron. טעינת AC 22Kw, טעינת DC 450Kw |
טווח ותקן | 476 / 640 / 544 ק"מ. WLTP. |
בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap |
מחיר | 234.0 אש"ח / 263.0 אש"ח / 290.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
אחרי הזיקר 001 המיוחדת והזיקר X בעל הקווים החדים, נראה שמעצבי זיקר ניסו ללכת בין הטיפות עם ה 7X. חזית אטומה עם יחידות תאורה קדמיות מושחרות ונסתרות בזכות השחרה. אותו פס שחור עבה נמתח לרוחב כל המרכב הגדול. עוד קצת פלסטיקה בצבע מרכב, ולמטה שוב אותה פלסטיקה שחורה המסתירה כונסי אוויר אטומים למראה אבל עם אפשרות להיפתח כשהרכב מחליט שהגיע הזמן. משני צידי מכסה המנוע (בעצם מכסה תא המטען הקדמי) תפיחות לא קטנות, למראה מעט אגריסיבי. ידיות נסתרות כמובן, חלונות אחוריים מושחרים, וכך גם הקורות B ו C. מאחור שוב יחידות תאורה מושחרות לרוחב כל המרכב הגדול, וכך גם החלק התחתון של הפגוש האחורי. החלון אחורי מעט צר, דבר שיורגש יותר בנהיגה. יסלחו לי מעצבי הזיקר 7X יכולתם ללכת עוד כמה צעדים קדימה עם העיצוב החיצוני. יצא לכם מעט גנרי.
פנים הרכב כבר מרגיש יותר נכון. הגה תלת חישורי גדול (לטעמי גדול מדי) מושב נהג חשמלי נוח למדי עם אפשרויות כיוונון מרובות שיתאימו לכל נהג. לוח מחוונים דיגיטלי ''13.02, ומולטימדיה בגודל ''16 עם קישוריות אלחוטית מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. בזיקר מתגאים ברזולוציה של 3.5K למסך. קונסולה רחבה עם שני משטחי טעינה אלחוטית לסלולרי. תא עם כיסוי שניתן בלחיצת כפתור להקפיץ שני מחזירי כוסות / בקבוקים.
- השקה מוצלחת לזיקר - מחזור של 80 מיליון שקלים ב-48 שעות
- זיקר 7X - החל מ 234.0 אש"ח לקרוסאובר החשמלי הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם כאן כיוון פתחי המיזוג נעשה דרך המסך הראשי, ואתם כבר מכירים את דעתי השלילית מאוד על הדבר הזה. כל-כך מיותר. בזיקר 7X הלכו צעד נוסף אחורה, ופתחי המיזוג שבמרכז הדשבורד ממוקמים מעל המולטימדיה במרכז הדשבורד, ולא ניתנים לכיוון למעלה או למטה. רק ימינה ושמאלה. זה כבר ממש לא מוצלח. מאחור המרווח מעולה הודות לבסיס הגלגלים הגדול של 2.9 מטר, ובנוסף פיצ'ר נחמד – מצלמה המצלמת את המושב האחורי אם רוצים. יש לה מכסה הסוגר אותה. דלת תא מטען חשמלית מאפשרת גישה לטע מטען גדול ושימושי בנפח 616 ליטר. סה"כ למעט פתח המיזוג המרכזי, מדובר בתא נוסעים משובח ונעים לשהות.