ליפמוטור מעדכנת את דגם ה- C10, בישראל רק ב 2026
היצרנית הסינית ליפמוטור, בגיבוי של סטלנטיס, מעדכנת את מערכת החשמל של ה - C10. בשווקים הבינלאומיים ככל הנראה רק ב 2026
יצרנית כלי הרכב החשמליים ליפמוטור הנהנית משיתוף פעולה וגיבוי של קבוצת סטלנטיס (פיג'ו, סיטרואן, פיאט, ג'יפ ועוד) עומדת לקראת עדכון הדגם העיקרי של החברה הליפמוטור C10. הליפמוטור C10 הוא קרוסאובר חשמלי במידות של D-Suv אבל משווק במחירים של קטגוריה אחת מתחת, ובכך נהנה מיתרון גודל משמעותי בטווח המחירים בהם הוא משווק, או מיתרון מחיר משמעותי אם משווים את המימדים.
מערכת חשמל 800V וביצועים משודרגים
העדכון שעומד להגיע מתמקד במערכת ההנעה והחשמל של הרכב, עם מעבר למערכת הפועלת על מתח גבוה של 800V, דבר המאפשר טעינה ופריקה יעילים יותר, יחד עם מעבר לסוללת LFP בקיבולת של 74.9Kwh בהשוואה לסוללה הקיימת בקיבולת 69.9Kwh. לפי היצרנית הטווח יגדל ל 605 ק"מ אולם לא מדובר בטווח בהתאם לתקן מערבי אלא לתקינה סינית אופטימית מאוד. על אף האמור יש לצפות לטווח ריאלי של מעל ל - 450 ק"מ.
בסיוע מערכת המתח הגבוה גם המנוע החשמלי מפיק הספק גבוה משמעותית מהדגם הנוכחי עד 295 כ"ס בהשוואה ל – 215 כ"ס של הדגם הנוכחי, תוספת של כמעט 40% בהספק. בהתאם גם ביצועים משתפרים משמעותית והתאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות, בהשוואה ל – 7.5 שניות של הדגם הנוכחי.
מימדי הליפמוטור C10 ישארו ללא שינוי, כלומר בסיס גלגלים נדיב של 2.825 מטר, ואורך כולל של 4.739 מטר.
- ליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Lidar ומעבד סנאפדרגון
שיפור נוסף יגיע במערכת האינפוטיינמנט של הרכב עם מעבר למעבד קוואלקום סנפדראגון 8295P, יחד עם סנסור Lidar שישולב במערכות הבטיחות של הרכב. זה המקום להזכיר כי הליפמוטור C10 נבחן במבחן הבטיחות האירופאי ה – EuroNcap וקיבלת ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
בשלב זה לא ברור מתי יגיע הדגם המשודרג לישראל, כשההערכה היא בשנת 2026, ואני מקווה שעם השדרוג החשמלי שהרכב עובר, גם ממשק המשתמש יעבור עדכון ושיפור שכן כרגע הוא הנקודה הפחות מוצלחת של הרכב.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
