צוות קונטיניואל
צילום: Continual

קונטיניואל במגעים למיזוג ורכישה - רגע לפני הנפקת זכויות

האם החברה שנמצאת תחת אזהרת עסק חי עשויה "להינצל" דרך מיזוג עם חברה שנסחרת בוול סטריט, והאם זה צרוף מקרים שהדיווח הזה מתפרסם במקביל להנפקת זכויות בחברה?
דור עצמון | (1)

חברת קונטיניואל קונטיניואל 0% העוסקת בפתוח תוכנה לניתוח וניטור תקשורת לתחבורה מתקדמת, היא כישלון חרוץ. הנפיקה בהייפ, נפלה בכ-90% מהשיא לשווי של 18 מיליון שקל, יש לה גירעון גדול בהון ואין לה מזומנים. אז מה עושים? הנפקת זכויות. האם זה יעבוד? לא בטוח. במקרה או שלא במקרה, החברה מפרסמת שהיא במגעים ראשונים למיזוג-רכישה עם חברה בוול סטריט - "מגעים ראשוניים עם חברה הנסחרת בנאסד"ק לבחינת אפשרות לשיתופי פעולה אסטרטגיים וביניהם עסקת מיזוג ורכישה על ידי אותה החברה".  

לפני כחודש כתבנו אודות הבעיות של קונטיניואל והאפשרות שתירכש על ידי חברה גדולה יותר כדי להציל אותה. החברה גייסה בהנפקה הראשונה 20 מיליון שקל כשהונפקה לפי שווי של 60 מיליון שקל, זינקה ביותר מ-100% בהייפ הראשוני והגיעה אפילו ל-160 מיליון שקל, אבל מאז, פחות מחודש אחרי ההנפקה, היא התרסקה. מה שידוע היום על החברה היה ידוע גם אז: החברה הגיעה לבורסה עם גירעון בהון החוזר (נכסים שוטפים קטנים מההתחייבויות השוטפות), הערת עסק חי - כלומר רואי החשבון לא בטוחים שהיא מסוגלת לשרוד שנה - מאחר שהיא גם שורפת מזומנים בקצב גבוה.

החברה דיווחה על כך שהיא מתכננת להוריד שכר למנהלי החברה והעובדים הבכירים החל מחודש אוקטובר, לבצע 'תיקונים' בהסכמי השכר של המנהלים (כלומר להפחית), כמו גם להוריד תשלומים ולסיים התקשרות עם נותני שירות ויועצים. לדברי החברה, בעקבות כך היא צפויה לחסוך 220 אלף שקל בחודש, כלומר 2.64 מיליון שקל בשנה. מבחינת החברה זה כמובן משמעותי.

קונטיניואל מפתחת מערכת לניתוח בזמן אמת וחיזוי של ביצועי הרשת הסלולרית על גבי צירי תנועה (רכבים מקוונים, רכבות, מנויים וכד'), במטרה לנטר מכשיר קצה הנמצא בתנועה ומחובר לרשת הסלולרית והיא רוצה להתמקד בתקשורת עבור כלי רכב חכמים. מניית קונטיניואל ירדה מתחילת השנה ב-84% למחיר של 267.2 שקל המבטא שווי חברה של 18.2 מיליון שקל.

במחצית הראשונה של 2022 רשמה קונטיניואל הכנסות של 1.1 מיליון דולר, נפילה לעומת 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2021. הוצאות המחקר והפיתוח קפצו ל-1.7 מיליון דולר לעומת 1.16 מיליון דולר אשתקד. ההפסד התפעולי זינק ל-2.5 מיליון דולר לעומת 470 אלף דולר בתקופה המקבילה בשנה שעברה, וההפסד הנקי טיפס ל-1.94 מיליון דולר, לעומת 1.55 מיליון אשתקד.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מצחיק (ל"ת)
    כבשה 20/11/2022 11:32
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


דן שפי, מנכ"ל שמן נדל"ן (קרדיט: מושיק ברין)דן שפי, מנכ"ל שמן נדל"ן (קרדיט: מושיק ברין)

דוראל אורבן ושמן נדל"ן יקימו מתקן אגירה בנמל חיפה

המתקן יוקם במתחם נמל חיפה, יפעל במסגרת מודל אסדרת השוק, יאפשר פריקה של כ-80 מגה ואט שעה ביום לרשת החשמל, והכנסותיו השנתיות מוערכות בכ-4 מיליון שקל לפני מימון



מנדי הניג |

דוראל אורבן ושמן נדל"ן מניב התקשרו בהסכם להקמת מתקן אגירת אנרגיה במתחם נמל חיפה, שיפעל במסגרת מודל אסדרת השוק במשק החשמל. המתקן יוקם על קרקע בבעלות שמן נדל"ן במפרץ חיפה, בשטח של כ-1 עד 1.5 דונם, ויקבל אישור לפריקה לרשת החשמל בהיקף של כ-80 מגה ואט שעה ביום.

דוראל אורבן מתמחה בייזום והקמה של מתקני אגירת אנרגיה, ומוחזקת על ידי קבוצת דוראל אנרגיה (50%), אמפא נדל"ן (25%) והפניקס (25%). במסגרת ההסכם עם שמן נדל"ן מניב, יוקם מיזם משותף שיוחזק בחלקים שווים על ידי שתי החברות, אשר יהיה אחראי על הקמת המתקן והפעלתו.

עלות ההקמה של הפרויקט מוערכת בכ-40 מיליון שקל. הצדדים פועלים לגיוס מימון חיצוני בהיקף של כ-80% עד 90% מעלות ההקמה, בעוד יתרת הסכום תמומן על ידי השותפות בחלקים שווים. הפרויקט כולל מערכת אגירה בהספק של 13.72 מגה ואט, ויפעל במודל המאפשר מכירת אנרגיה ישירות לרשת החשמל, בכפוף להיתר מלא מחברת החשמל.

המתקן צפוי לפעול תחת מודל אסדרת השוק, ובמסגרתו יהיה המיזם זכאי גם לפרמיה אורבנית, מנגנון תגמול ייעודי לפרויקטים המוקמים בשטח עירוני. מנגנון זה נועד לתמוך בכדאיות הכלכלית של מתקני אגירה בסביבה צפופה, שבה מגבלות תשתית ושטח משפיעות על היתכנות הפרויקטים.

לפני תחילת ההפעלה המסחרית, שמן נדל"ן מניב צפויה להיות זכאית לדמי שימוש וכן למענקים התלויים בעמידה באבני דרך. לאחר תחילת ההפעלה, מעריכים הצדדים כי המתקן יניב לתאגיד המשותף תזרים שנתי של כ-4 מיליון שקל, אחרי הוצאות תפעול ולפני מימון.