יוסי אבו , מנכ"ל דלק קידוחים
צילום: דלק קידוחים

דלק קידוחים ברכישה עצמית של אג"ח; קוריוז או הבעת אמון?

רכשה אגרות חוב בכחצי מיליון שקל
אור צרפתי | (6)

שותפות דלק קידוחים יהש, מבצעת רכישה עצמית של כ-525 אלף כתבי אג״ח סדרה א׳, בסכום כולל של כ-451 אלף שקל.  לאחר גיוס האג״ח "לוויתן בונד", הודיעה החברה על כוונתה לעשות רכישה עצמית וכעת היא מיישמת זאת. מדובר בסכום קטן, האם הוא מהווה הבעת אמון? נראה שרק אם הרכישות יימשכו

החוב המונפק בסדרת האג"ח עומד על 1.53 מיליארד שקל, ובשוק החוב נסחר ב-1.3 מיליארד שקל.

 

השותפות רשמה זינוק של 71% בהכנסות נטו ל-140 מיליון דולר ברבעון השני, אך הרווח הנקי ירד ב-22% לרמה של כ-35 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה משינוי ברישום החשבונאי של הוצאות המימון הקשורות בפיתוח לוויתן.

 

במהלך חודש אוגוסט הושלם הליך המימון מחדש של פרויקט לוויתן על ידי הנפקת אגרות החוב "לוויתן בונד" בהיקף כולל של  2.25 מיליארד דולר. אגרות החוב מחולקות ל 4 סדרות, שמועד פירעונן יתקיים בשנים 2023 – 2030 בריבית משוקללת של 6.28%. במקביל הודיעה השותפות על כוונתה לבצע רכישה עצמית של אגרות חוב מסדרה א' שמועד פירעונן חל בדצמבר 2021.

 

במהלך החודש האחרון, נרשם ניצחון נוסף לשותפות, כאשר בית המשפט העליון דחה את טענות שותפי תמר בהובלת ישראמקו, וקבע כי מאגר לוויתן ימשיך לספק גז לחברת החשמל. תחילתו של המאבק המשפטי בתחילת 2019, עם  הגשת ההצעות של שתי השותפויות, למכרז של חברת החשמל, לאחר שלא נמצא הבדל בין המחירים בשתי ההצעות, הוחלט בחברה לבחור בהצעה של שותפות לוויתן.

 

שותפי תמר שלא מחזיקים במאגר לוויתן (בהובלת ישראמקו), עתרו לבית המשפט לעניינים מינהליים בטענה להפרת דיני המכרזים ופגיעה בעיקרון השוויון. 

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אאא 08/09/2020 19:53
    הגב לתגובה זו
    למה לא לבצע רכישה עצמית של מניות?
  • 5.
    שיקנו את האג"חים של דלק קבוצה, ירוויחו הרבה יותר. (ל"ת)
    יש ר א לי 08/09/2020 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    dw 08/09/2020 12:19
    הגב לתגובה זו
    האגח נסחר ב 86 כאשר הפארי הוא 89. למה בעצם לא לקנות, וכמה שיותר? יש רק בעיה אחת מבחינת החברה - קשה למצוא מוכרים באזור ה 86. מי שרוצה למכור מוזמן לשים בהיצע והחברה תבלע. בשמחה אפילו. אני את האגח שלי לא מוכן למכור בשער הזה ומבחינתי שער מינימלי כדי שאתחיל בכלל לשקול למכור זה אזור ה 89. סביב הפארי. גם אז לדעתי זו תהיה עיסקה טובה מצד החברה הקונה, כי היא תחסוך לעצמה לשלם לי ריבית עד הפידיון בשנה הבאה, לכן גם אז אני לא בטוח אם אסכים למכור אבל בשערים הנוכחיים, מתחת לפארי? אין מצב. קניה עכשיו זו עיסקה נהדרת לחברה. מחזיק ולא ממליץ
  • 3.
    סביר שימשיכו 08/09/2020 11:22
    הגב לתגובה זו
    זה אג"ח לפירעון בסוף 2021 בתשואה שנתית דולרית של 7.5%. אחרי שיש להם שקט ממקורות המימון בחו"ל עם האג"חים הארוכות החדשות, שווה להם להשתמש בעודפים כדי לצמצם את ההתחייבויות שלהם ולרשום רווחי הון על הדרך.
  • 2.
    דלק קידוחים 08/09/2020 11:20
    הגב לתגובה זו
    את האג"ח במילא צריך לפרוע ,אם אפשר מתחת לשווי ונכנס לשותפות כסף גדול בגלל הביקוש לחשמל אז למה לא להשתמש בו כדי להקטין את החוב בזול?
  • 1.
    פדיון של כל אגח א - זאת תוכנית ידועה שפורסמה (ל"ת)
    שמוליק 08/09/2020 11:02
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל: