
דוניץ־אלעד: לצד עלייה ברווח הגולמי, המכירות נחתכו בחצי
הכנסות החברה צמחו ברבעון השני בכ-7.9%, עם שיעור רווח גולמי של 29%; עם זאת, החברה מכרה 36 דירות בלבד במחצית הראשונה, ולא סיפקה נתונים לגבי הרבעון; בנוסף החברה מציגה התקדמות תכנונית,גיוס חוב מוצלח והון עצמי של מעל מיליארד שקל
קבוצת דוניץ־אלעד דוניץ -0.98% פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2025, כשהיא מציגה שיפור ברבעון לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך עם נתוני מחצית חלשים יותר, בעיקר בשל קצב מכירות איטי והיעדר פרויקטים בשלים למסירה. הכנסות המחצית הראשונה הסתכמו בכ-75 מיליון שקל, ירידה חדה של כ-31% לעומת 109 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2024. החברה מייחסת את הפער למעבר בין פרויקטים שנמצאים בשלבי סיום (כמו גבעת שמואל ואשדוד בשנה שעברה) לבין פרויקטים ראשוניים בביצוע, שלא מניבים עדיין הכנסות משמעותיות.
לעומת זאת, ההכנסות ברמה רבעונית דווקא עלו, כ-41 מיליון שקל ברבעון השני, גידול של 7.9% לעומת 38 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. את העלייה מייחסת החברה להתקדמות בפרויקטים חדשים, ובראשם שלב א' של "נווה מגן החדשה" ברמת השרון, פרויקט "יפו תל אביב"
ובניין 7 בקריית האומנים בראשון לציון. שיעור הרווח הגולמי ברבעון עמד על כ-29%, נתון גבוה יחסית לענף, שמעיד על ניהול יעיל ומיקוד בפרויקטים בעלי שולי רווח טובים.
הון החברה ממשיך להציג יציבות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, ההון העצמי הסתכם בכ-1.02 מיליארד
שקל, כ-48.5% מהמאזן. במהלך הרבעון, גייסה החברה 100 מיליון שקל נוספים בהרחבת סדרת אג"ח ג’, בריבית שנתית של 5.13%. הגיוס התקבל בריבית סבירה בשוק תנודתי ומהווה חיזוק לנזילות ולמימון הפעילות היזמית.
בגזרת התכנון והיתרי הבנייה, דוניץ מדווחת על התקדמות
במספר פרויקטים מרכזיים, בהם קבלת היתר בתנאים ל-401 יח"ד בפרויקט "פארק בית הכרם" בירושלים ו-250 יח"ד בפרויקט "ההסתדרות" בגבעתיים. בנוסף דווח על הסכמי ליווי פיננסיים נוספים בקריית האומנים, רמת השרון, פתח תקווה וחיפה, עדות להמשך קידום מואץ של הפייפליין.
- ארכימדס ומנורה יממנו כ-1.2 מיליארד שקל לדוניץ-אלעד
- מהנדל"ן למגרש: דוניץ-אלעד ועופר השקעות בחסות על קבוצת הנשים של הפועל לב ירושלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הדוח, צבר הפרויקטים של החברה כולל כיום כ-13,400 יחידות דיור מתוכננות, מתוכן כ-7,600 יחידות משויכות ישירות לדוניץ. מרבית הפעילות מתרכזת בכ-23 מתחמי פינוי־בינוי, באזורים כמו תל אביב, רמת השרון, ירושלים, פתח תקווה וגבעתיים, עם התמקדות ברורה בהתחדשות עירונית עתירת פוטנציאל.
מבחינת מכירות בפועל, דוניץ דיווחה על מכירת 36 דירות במחצית הראשונה של השנה (כולל חלקם של שותפים), בהיקף כולל של כ-92 מיליון שקל כולל מע"מ. לאחר תום תקופת הדוח נמכרו עוד חמש יחידות בכ-16 מיליון שקל, ובמקביל נחתמו 21 בקשות רכישה חדשות בהיקף של כ-73 מיליון שקל. עם זאת, החברה לא פירטה כמה דירות מתוך הסך הכולל נמכרו במהלך הרבעון השני בלבד, נתון שיכול להעיד על האטה נוספת בפעילות המסחרית בתקופה האחרונה.
אם נסתכל על מכירות החברה מתחילת 2024 ועד היום נוכל לראות שלעומת 200 יח"ד שמכרה החברה ב-2024 (מתוכם 101 יח"ד ברבעון הרביעי), נוכל לראות מגמה מובהקת של ירידה והאטה, לאור העובדה כי החברה הצהירה על מכירה של 36 יח"ד במחצית הראשונה, וברבעון הראשון של 2025 הצהירה על 24 יח"ד, חשבון פשוט מראה לנו שמכירות יחידות הדיור נחתכו בחצי, לשיעור של 12 דירות ברבעון.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
רונן יפו, מנכ״ל דוניץ אלעד, מסר: ״המחצית הראשונה של 2025 מתאפיינת בצמיחה ובקידום היתרי בניה בהיקף של כ-2000 יח"ד. גיוסי ההון שביצענו, יחד עם שיעור רווחיות גבוה ואיתנות פיננסית חזקה, מאפשרים לנו להמשיך ולהתפתח תוך שמירה על יחסים פיננסיים מצוינים. אנו רואים עצמנו כחלק בלתי נפרד מהובלת תחום המגורים בישראל ופועלים לקידום מתחמי מגורים חדשים באיכות גבוהה ובסטנדרטים המתקדמים ביותר.״
מניית דוניץ נסחרת על פי שווק שוק של 1.94 מיליארד שקל. במהלך 2025 ירדה כ-21.1% ואילו ב-12 החודשים האחרונים עלתה בכ-6.1%. מדד הייחוס של החברה, מדד ת״א נדל״ן, עלה במהלך 2025 בכ-11.7% ואילו ב-12 חודשים האחרונים עלה בכ-36.5%.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
