למה נפלה מניית מגדל? ומדוע המנכ"ל אופטימי לגבי העתיד?
הפניקס ומנורה זינקו בעקבות הדוחות; כלל ומגדל ירדו בעקבות הדוחות; מה ההסבר וראיון עם רונן אגסי מנכ"ל מגדל ביטוח בהמשך לתוצאות הטובות ב-2024 - מה עמד מאחורי השיפור במרבית הפרמטרים ומהם מנועי הצמיחה העתידיים של החברה
חברת הביטוח מגדל מגדל ביטוח -0.59% סיימה את הרבעון הרביעי של השנה עם צמיחה במרבית הפרמטרים המשמעותיים כולל גידול של כ-14% בפרמיות לצד עליה של כ-8.5% ברווח הכולל. עם זאת המשקיעים לא אהבו את הדוחות ושלחו את המניה לירידה של 7% במהלך המסחר. בשיחה עם רונן אגסי, מנכ"ל החברה, ניסינו להבין מה עומד מאחורי הירידה וכיצד הוא רואה את התוצאות ומנועי הצמיחה קדימה.
"אנחנו מסכמים שנה מוצלחת עם רווח של 1 מיליארד שקל, הכפלה ביחס לשנה קודמת. הגידול ברווח הגיע מהשפעות חיצוניות ורווחים חד-פעמיים, אבל בעיקר משיפור משמעותי בעסקי הליבה שלנו, ולכן אנחנו מאד מרוצים. לפני שנה פרסמנו תוכנית רב שנתית, ואנחנו מודדים את עצמנו ביחס אליה, ונמצאים מעל המקומות שרצינו להיות בהם בנקודת הזמן, ומשוכנעים שגם הדיבידנד יגיע בזמן הנכון", מספר אגסי.
ממה בכל זאת המשקיעים התאכזבו?
"אני לא יודע להגיד. גם הרווחיות השוטפת גבוהה מהמצופה, והרווח החיתומי עלה. פרסמנו שורה של פרמטרים חזקים. ההצגה החדשה נותנת מושג לגבי הרווחיות העתידית שלנו שתהיה גבוהה גם בעתיד".
ההסבר נמצא בתשואה להון שיחסית נמוכה לעומת הפניקס ומנורה, ובתמחור הגבוה אחרי העליות האחרונות. זה גם מה שקרה לכלל אתמול, כשמנגד הפניקס וממנורה זינקו אחרי הדוחות בשל תשואה להון טובה ותשואה עתידית גבוה. בסוף השוק מתמחר שני דברים - מכפיל רווח עתידי וצמיחה ברווח. אם חברות הביטוח נסחרות במכפילי רווח דומים, אבל לפי התחזית הרווחים של הפניקס ומנורה יעלו בשיעור גבוה יותר לעומת מגדל וכלל, הוא מתמחר אותן באופן יחסי יקר יותר וזה מה שקרה בימים האחרונים.
- מגדל: ״עברנו בדיקה מלאה במשרד האוצר - לא נדרשנו לשנות תעריפים״
- מגדל: הרווח כולל קפץ ב-47% ל-535 מיליון שקל, התשואה להון ב-23.8%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ממה נבע השיפור ברווח החיתומי?
"השיפור הגיע בעיקר מהחיסכון ארוך טווח והביטוח כללי. בחיסכון ארוך טווח אנחנו רואים חזרה לנורמה, אחרי שבשנה שעברה היו לנו כמה השפעות שליליות. סבלנו מתביעות בגלל הנרצחים וההרוגים במלחמה, והיה לנו חשיפה גדולה לסיכון אובדן כושר עבודה שהשפיע עלינו מאד לא טוב בשנה שעברה. אנחנו חוזרים למקום טבעי יותר עבורנו. בביטוח כללי, אנחנו רואים את המגמה של השיפור בכל הענף ומשקיעים בזה המון זמן ומחשבה. בנוסף, ההשקעות השפיעו עלינו לטובה, שנה שעברה הייתה קשה מבחינה זו והשנה גם חזרנו לגבות דמי ניהול".
אגסי מתייחס לכך שברבעון הרביעי החלה מגדל לגבות דמי ניהול משתנים שהסתכמו לכ-135 מיליון שקל, לאחר שמסוף שנת 2021 החברה לא גבתה דמי ניהול משתנים. "אנחנו גובים דמי ניהול משתנים על הרווחים בתיק הפוליסות הישן שלנו. מותר לנו לגבות רק כשיש לנו במצטבר רווח אז לא גבינו הרבה מאד זמן דמי ניהול משתנים כי היו כמה שנים עם הפסדים גדולים שלקח זמן לכסות אותם על מנת לחזור לגבייה שוטפת", הואא מסביר.
אם מסתכלים קדימה מהם מנועי הצמיחה? יש מחשבות לגוון את הרווח באמצעות רכישות?
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
"בתוכנית האסטרטגית שלנו יש פירוט מה עוד אנחנו רוצים לעשות. אני חושב שבתחום הביטוח כללי יש הרבה דרך ורווחיות גולמית שאנחנו יכולים ליהנות ממנה מתוך התיק. בנוסף, אנחנו משקיעים הרבה במוצרים הפיננסים. יש לנו מערך הפצה וסוכנויות בית שתרמו יפה מאד השנה, אבל אפשר להגדיל את זה במיקוד עסקי ואסטרטגיה נכונה. אנחנו משקיעים הרבה מאד בתשתיות שלנו, גם לתת לקוח ועבודה עם מגדל לכל השותפים והלקוחות שלנו. אנחנו בהחלט חושבים שאפשר להגיע למקומות טובים יותר."
- 3.אנונימי 29/03/2025 09:29הגב לתגובה זוההכנסות גדלו וגם הרווח לא מובנת הירידה במניה
- 2.למה במגדל יש הסברים ותירוצים ואין רווחים (ל"ת)עושה חשבון 20/03/2025 07:44הגב לתגובה זו
- כגן 25/03/2025 18:32הגב לתגובה זויש להם קרנות נאמנות טובות ורווחיות.לא מטעם רק לקוח.
- 1.זה היה די צפוי (ל"ת)שלי 19/03/2025 22:36הגב לתגובה זו

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
