
ערוצים דיגיטליים באסיה –להכיר את השמות המרכזיים
בואו נדמיין שרוב הלקוחות שלכם חיים ומייצרים במזרח אסיה: יפן, טאוין, דרום קוריאה וכן, גם סין. תנו לי לגלות: אין מה לדמיין. זוהי מציאות של לא מעט חברות B2B טכנולוגיות יצרניות ויצואניות כאן בישראל. זהו שוק המטרה העיקרי שלהם – ו 90% מהפעילות הרווחים שלהם מרוכזים באסיה.
בשביל לסדר את האוזן: הייצוא לאסיה הולך וגובר בשנים אחרונות. מדובר בלא מעט תחומים טכנולוגיים, בין המשגשגים בעולם. למשל: תחום Semiconductors, FPD, Defense, Medical Devices, אוטומציה ורובוטיקה ועוד טכנולוגיות מתקדמות. https://www.export.gov.il/api//Media/Default/Files/Economy/export_megamot_2020.pdf
על פי מכון הייצוא, היקף יצוא הסחורות והשירותים לאסיה עמד בשנת 2020 על 22% (ארה"ב 23% ומדינות האיחוד האירופי 30%). המגמה של גידול הייצוא לסין צפוייה להמשיך גם ב2021. חברות ישראליות מהמצליחות בעולם, המייצאות לאסיה משקיעות לא מעט משאבים ומאמצים בקידום הפעילות השיווקית באסיה. ראו לדוגמא את Intel, שנתח מכובד מהמכירות שלה בשנת 2020 היה לסין.
השאלה הנשאלות –מהו התמהיל הנכון לפעילות שיווקית ופרסומית אופטימלית באסיה הגדולה והנחשקת. בעידן הפוסט קורונה, עולם המפגשים הפיסיים כגון תערוכות, סמינרים ופגישות אישיות – כבר פחות רלוונטי. אותו עולם עסקי פיסי מסורתי מפנה את מקומו לזירה וירטואלית: ערוצי דיגיטל ופלטפורמות וירטואליות אחרות תופסות את מקומו. במאמר הבא אני אפשר את מפת הערוצים הדיגיטליים באסיה: יפן, טאיוון, דרום קוראיה וסין. כדי לעזור לחברות יצואניות, נתן כאן סקירה קצרה של ערוצי דיגיטל באסיה רבתי. בטח שיערתם: באסיה הזירה הדיגיטלית נראית שונה. דומה ושונה. ובנוסף להכל, בכל מדינה, זה קצת אחרת. יאללה – בואו נצלול פנימה. יפן – Japan רשתות חברתיות האפליקציות הפופולריות ביפן הן:
- YouTube
- Line
כמה מילים על Facebook ביפן
- פייסבוק ביפן היא כמו LinkedIn במערב
- פייסבוק משמשת ביפן כרשת ל Networking
- כמובן, יכולות הטירגוט בפייסבוק מעולות – וניתן להשתמש בהן על מנת להגיע לקהל היעד הרצוי, גם ב B2B
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
לניהול פעילות מומנת בLINE מגוון פיצ'רים ואפשרויות, בדומה למה שאנחנו כבר מכירים ב Facebook למשל:
- נתונים דמוגרפיים כמו גיל, מיקום, מגדר, תחומי עניין וכו'
- יצירת אוכלוסיות וקהלים וטירגוט שלהם
- יצירת קהלי Lookalike
- רמרקטינג – שיווק מחדש
https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/japan Taiwan טאיוון, משמשת היום כשער משמעותי לסחר באסיה בכלל ולסין בפרט. רבים מהמפיצים נמצאים שם, ושיווק דיגיטלי בערוצים הנכונים בודאות יובילו לחיזוק חשוב של נוכחות בשוק. פריסת מנועי חיפוש בטאיוון ללא ספק, GOOGLE שולטת ובגדול. הנתח של GOOGLE עומד על 96% ומרבית האחוזים הנוספים הולכים ל Yahoo.
https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/taiwan אפליקציות ורשתות חברתיות כאן, המצב כבר מאפשר מגוון רחב יותר והתמהיל המדיה צריך להיות בנוי בהתאם. YouTube, Facebook וLine – חולשים על השוק. לLinkedIn – יש נוכחו לא רעה. Source. Hootsuite Digital Report 2020 דרום קוריאה – South Korea מנועי חיפוש – Search Engines 3 מנועי חיפוש נפוצים שולטים בצפון קוריאה:
- Naver
- Bing
- Baid Tieba
- לרשתות חברתיות קיימת מובחנות הרבה יותר חזקה מאשר למנועי חיפוש. ברוב המדינות Google שולטת. לזירת הרשתות החברתיות, כאמור, צביון שונה בזכות: Line, KakaoTalk, ועוד.
- שימו לב כמה YouTube חזקה ופופלרית. העובדה הזו עוד יותר מדגישה את העובדה שלתוכן וידאו יש עדיפות ברורה.
- ועוד עובדה חשובה – כל הפעילות חייבת להיות בשפת המקום – אנגלית זה מעולה, אבל ב יפנית/ קוריאנית וסינית על כל סוגיה – זה נשמע הרבה יותר טוב!