פרסום אשדיר. "מתים לקבר ישראל"
צילום: יח"צ

"הדר ואורון מתים לקבר ישראל": קמפיין התנדבות למען החזרת החללים

דובר מטה המאבק נחמן שפירא: "החלטנו שאנחנו נרתמים לעזור למשפחות ולהעיר את הציבור שילחץ על הממשלה שתתחיל סוף סוף לאחר 3 שנים לפעול על מנת להחזיר את חללי צה״ל הדר ואורון לקבר ישראל"
משה בנימין | (4)

עם מלאות 3 שנים למבצע "צוק איתן", משרד הפרסום אשדיר יוצא בקמפיין פרו-בונו (התנדבותי) למען החזרת חללי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול תחת הכותרת "מתים לקבר ישראל". הקמפיין אותו מנהל חגי אורן יעלה בסוף השבוע הקרוב בעיתונות הדתית לאומית. 

לדברי נחמן שפירא דובר מטה המאבק, "המצב בו חיילי צה״ל נמצאים בשבי החמאס וממשלת ישראל מתעלמת מכך וממשיכה להכניס לרצועת עזה סחורות של מוצרי מותרות מקטאר, וכן חומרי בנייה המשמשים את החמאס לבניית מנהרות טרור, ללא קבלת החללים בחזרה, הוא בושה לאומית. אנו מבקשים להחזיר את החללים לקבר ישראל". עוד הוא מוסיף, כי "ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן לא פועלים על מנת להפוך את המשוואה ולהפעיל לחץ על החמאס, אלא ממשיכים לתת פרס לטרור. החלטנו שאנחנו נרתמים לעזור למשפחות ולהעיר את הציבור שילחץ על הממשלה שתתחיל סוף סוף לאחר 3 שנים לפעול על מנת להחזיר את חללי צה״ל הדר ואורון לקבר ישראל".

שפירא אף מפנה חיצים לציבור הדתי ורבניו, כשלדבריו "הציבור הדתי מוותר על המצווה החשובה ביותר של הבאה לקבר ישראל. הרבנים שחינכו את הדר בישיבות ושולחים כל שנה עוד ועוד אלפי לוחמים לצה״ל, ממלאים פיהם מים ועוסקים בכל מיני דברים חוץ מהדבר החשוב ביותר, בהבאתם לקבורה של גיבורי ישראל הדר ואורון".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מקרה אבוד 01/12/2017 09:31
    הגב לתגובה זו
    בה׳ הנושא חשוב מאד והתהליך קריטי וחובה להחזיר את הגיבורים לקבר באדמת ארץ ישראל אז מדוע נדחף חגי אורן שהרי ידוע שהוא ברברן חסר כישרון, ללא כישורים וללא ניסיון. נראה שחגי אורן רק מחפש לעשות לעצמו שם על חשבון כאב המשפחות והעם.
  • יצחק אליעזר 16/01/2018 07:46
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שהקנאה פורצת מגרונך, ומצאת לנכון בכתבה זו לפגוע ברבים באחר.
  • 2.
    ריקי 13/08/2017 15:26
    הגב לתגובה זו
    ממשלת ישראל חייבת לעשות מיד את כול המאמצים המתבקשים על מנת להחזיר את אורון הדר הביתה הגיע הזמן שמשפחות היקרות לא יצטרכו להתמודד עם המציאות המיוסרת שנכפתה עליהם
  • 1.
    יצחק 30/07/2017 18:46
    הגב לתגובה זו
    אכן נושא כואב ומעיק, אשר מטיל צל גדול עלינו. יפה עשה משרד הפרסום "אשדיר", ומנהל הקמפיין חגי אורן, שנרתמו לעשייה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.