נתן אלתרמן
צילום: לע"מ

בעקבות הקמפיין של 'מקור ראשון': יורשי אלתרמן תובעים 600 אלף שקלים

לאחר שהנסיונות להגיע להסדר לא צלחו, הוגשה תביעה נגד מקור ראשון, ישראל היום ודרורי-ארועטי-ברמן, על כך שהפרסום "הוזיל את מורשתו המפוארת ואת ערכו של אלתרמן"
משה בנימין |

לאחר שאיימו לתבוע את עיתון מקור ראשון בעקבות שימוש ללא אישור בתמונתו של נתן אלתרמן לצורך קמפיין, יורשיו של המשורר המנוח עוברים לשלב הבא ומממשים את האיום בפועל. אמש (יום ג') הוגשה תביעה על סך 600 אלף שקל בשם משפחת אלתרמן לאחר שהנסיונות להגיע להסדר עם העיתון לא צלחו. 

כזכור, לפני כחודשיים גילתה משפחתו של אלתרמן, כי העיתון מקור ראשון השתמש בשמו ובדמותו של אלתרמן לטובת קמפיין פרסום, ללא ידיעתם ואישורם. המשפחה שיגרה להנהלת העיתון, כמו גם להנהלת ישראל היום ולמשרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן התראה לפני נקיטה בהליכיים משפטיים, בה דרשו בין היתר הפסקת הפרסומים לאלתר ופיצוי של 600,000 שקל. 

 

'מקור ראשון' ו'ישראל היום' השיבו למכתב ההתראה ובתגובה הכחישו את טענות המשפחה ודחו את הדרישות. לדברי עורך הדין של המשפחה דרור דוד נחום,  משרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן הציע להפסיק את השימוש בשמו ובדמותו של אלתרמן בתנאי שהתובעים יחזרו בהם מדרישתם לפיצוי. הצעה זו נדחתה על הסף.

 

על פי כתב התביעה שהוגש כנגד העיתונים ומשרד הפרסום: "למיטב ידיעת התובעים הפסיקו הנתבעות מייד את הפרסומים המפרים והסירו אותם מהקמפיין,  פעולה המדברת בעד עצמה ומהווה למעשה הודאת בעל דין. בנסיבות אלה, בשל סירובם הגורף של הנתבעות לפיצוי בגין הפרסומים המפירים, לא הותירו הנתבעות לתובעים כל ברירה כי אם להגיש תביעה זו".

 

התובעים, נתן סלור ויעל סלור מרזוק הם ילדיה של המשוררת המנוחה תרצה אתר ונכדיו ויורשיו של המשורר נתן אלתרמן. לטענתם "בפרסומים המפרים, גרמו הנתבעות לתובעים לעוגמת נפש ניכרת, אשר משך עשרות שנים שומרים באופן קפדני על שמו, דמותו ומורשתו של המנוח. הנתבעות פגעו בתדמית המנוח, הוזילו את מורשתו המפוארת ואת ערכו כאשר קשרו את שמו בתודעה הציבורית בהקשר שהתובעים לא היו מעוניינים בו בהקשר מסחרי פרסומי והכל - לשם קידום עסקיהם והשבחת מוניטיהם".

ממקור ראשון נמסר בתגובה: "נלמד את התביעה ונגיב במידת הצורך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.