נתן אלתרמן
צילום: לע"מ

בעקבות הקמפיין של 'מקור ראשון': יורשי אלתרמן תובעים 600 אלף שקלים

לאחר שהנסיונות להגיע להסדר לא צלחו, הוגשה תביעה נגד מקור ראשון, ישראל היום ודרורי-ארועטי-ברמן, על כך שהפרסום "הוזיל את מורשתו המפוארת ואת ערכו של אלתרמן"
משה בנימין |

לאחר שאיימו לתבוע את עיתון מקור ראשון בעקבות שימוש ללא אישור בתמונתו של נתן אלתרמן לצורך קמפיין, יורשיו של המשורר המנוח עוברים לשלב הבא ומממשים את האיום בפועל. אמש (יום ג') הוגשה תביעה על סך 600 אלף שקל בשם משפחת אלתרמן לאחר שהנסיונות להגיע להסדר עם העיתון לא צלחו. 

כזכור, לפני כחודשיים גילתה משפחתו של אלתרמן, כי העיתון מקור ראשון השתמש בשמו ובדמותו של אלתרמן לטובת קמפיין פרסום, ללא ידיעתם ואישורם. המשפחה שיגרה להנהלת העיתון, כמו גם להנהלת ישראל היום ולמשרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן התראה לפני נקיטה בהליכיים משפטיים, בה דרשו בין היתר הפסקת הפרסומים לאלתר ופיצוי של 600,000 שקל. 

 

'מקור ראשון' ו'ישראל היום' השיבו למכתב ההתראה ובתגובה הכחישו את טענות המשפחה ודחו את הדרישות. לדברי עורך הדין של המשפחה דרור דוד נחום,  משרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן הציע להפסיק את השימוש בשמו ובדמותו של אלתרמן בתנאי שהתובעים יחזרו בהם מדרישתם לפיצוי. הצעה זו נדחתה על הסף.

 

על פי כתב התביעה שהוגש כנגד העיתונים ומשרד הפרסום: "למיטב ידיעת התובעים הפסיקו הנתבעות מייד את הפרסומים המפרים והסירו אותם מהקמפיין,  פעולה המדברת בעד עצמה ומהווה למעשה הודאת בעל דין. בנסיבות אלה, בשל סירובם הגורף של הנתבעות לפיצוי בגין הפרסומים המפירים, לא הותירו הנתבעות לתובעים כל ברירה כי אם להגיש תביעה זו".

 

התובעים, נתן סלור ויעל סלור מרזוק הם ילדיה של המשוררת המנוחה תרצה אתר ונכדיו ויורשיו של המשורר נתן אלתרמן. לטענתם "בפרסומים המפרים, גרמו הנתבעות לתובעים לעוגמת נפש ניכרת, אשר משך עשרות שנים שומרים באופן קפדני על שמו, דמותו ומורשתו של המנוח. הנתבעות פגעו בתדמית המנוח, הוזילו את מורשתו המפוארת ואת ערכו כאשר קשרו את שמו בתודעה הציבורית בהקשר שהתובעים לא היו מעוניינים בו בהקשר מסחרי פרסומי והכל - לשם קידום עסקיהם והשבחת מוניטיהם".

ממקור ראשון נמסר בתגובה: "נלמד את התביעה ונגיב במידת הצורך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.