בעקבות הקמפיין של 'מקור ראשון': יורשי אלתרמן תובעים 600 אלף שקלים
לאחר שאיימו לתבוע את עיתון מקור ראשון בעקבות שימוש ללא אישור בתמונתו של נתן אלתרמן לצורך קמפיין, יורשיו של המשורר המנוח עוברים לשלב הבא ומממשים את האיום בפועל. אמש (יום ג') הוגשה תביעה על סך 600 אלף שקל בשם משפחת אלתרמן לאחר שהנסיונות להגיע להסדר עם העיתון לא צלחו.
כזכור, לפני כחודשיים גילתה משפחתו של אלתרמן, כי העיתון מקור ראשון השתמש בשמו ובדמותו של אלתרמן לטובת קמפיין פרסום, ללא ידיעתם ואישורם. המשפחה שיגרה להנהלת העיתון, כמו גם להנהלת ישראל היום ולמשרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן התראה לפני נקיטה בהליכיים משפטיים, בה דרשו בין היתר הפסקת הפרסומים לאלתר ופיצוי של 600,000 שקל.
'מקור ראשון' ו'ישראל היום' השיבו למכתב ההתראה ובתגובה הכחישו את טענות המשפחה ודחו את הדרישות. לדברי עורך הדין של המשפחה דרור דוד נחום, משרד הפרסום דרורי-ארועטי-ברמן הציע להפסיק את השימוש בשמו ובדמותו של אלתרמן בתנאי שהתובעים יחזרו בהם מדרישתם לפיצוי. הצעה זו נדחתה על הסף.
על פי כתב התביעה שהוגש כנגד העיתונים ומשרד הפרסום: "למיטב ידיעת התובעים הפסיקו הנתבעות מייד את הפרסומים המפרים והסירו אותם מהקמפיין, פעולה המדברת בעד עצמה ומהווה למעשה הודאת בעל דין. בנסיבות אלה, בשל סירובם הגורף של הנתבעות לפיצוי בגין הפרסומים המפירים, לא הותירו הנתבעות לתובעים כל ברירה כי אם להגיש תביעה זו".
התובעים, נתן סלור ויעל סלור מרזוק הם ילדיה של המשוררת המנוחה תרצה אתר ונכדיו ויורשיו של המשורר נתן אלתרמן. לטענתם "בפרסומים המפרים, גרמו הנתבעות לתובעים לעוגמת נפש ניכרת, אשר משך עשרות שנים שומרים באופן קפדני על שמו, דמותו ומורשתו של המנוח. הנתבעות פגעו בתדמית המנוח, הוזילו את מורשתו המפוארת ואת ערכו כאשר קשרו את שמו בתודעה הציבורית בהקשר שהתובעים לא היו מעוניינים בו בהקשר מסחרי פרסומי והכל - לשם קידום עסקיהם והשבחת מוניטיהם".
ממקור ראשון נמסר בתגובה: "נלמד את התביעה ונגיב במידת הצורך".

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
