"נצטרך לטפל גם בכניסת הסינים - שינסו לשבור שוק במכשירי אנדרואיד זולים"
כשהייתה קטנה, חלמה אודליה אוחיון להיות מנהלת גדולה. עכשיו היא מנהלת השיווק בחטיבת המובייל של סמסונג ישראל.
השבוע במדור UNDER40 של אייס, מספרת אוחיון כיצד פגע הרגולטור במפעילות הסלולריות הוותיקות, על המתחרים החדשים שינסו לשבור את השוק, ועל החלום שעוד יתגשם - להיות ד"ר בהיסטוריה.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
יצירת תוכן איכותי ללקוחותינו. מוצרי סמסונג זוכים למודעות ומעורכות גדולה בקרב לקוחותינו, ערך המוסף האמיתי שלנו זה ליצוק לתוך זה הרבה תוכן איכותי, לתת כלים אמיתיים לכל קהל יעד בנפרד. המשמעות היום של קמפיינים, הופכת לזניחה אם לא יוצקים תוכן אמיתי לתוכם.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
יצירת קמפיינים קטנים עם אימפקט גדול. לדעתי זה שם המשחק בשיווק נכון.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
הקמת מחלקת השיווק המובייל ב'סמסונג ישראל'. אחרי שנים שהפעילות הייתה אצל היבואן שלנו, הוחלט לרכז את הפעילות במשרד המקומי, זה נדרש להקים תשתיות שיווק מההתחלה ולהביא תוצאות מהירות, השקת Galaxy S4 בישראל הוכיחה לכולם כי זהו המותג הראשון בתחום הסלולר בישראל.
4. מה השתנה בשוק הסלולר בשנים האחרונות, ואיך זה השפיע על העבודה שלך?
שוק הסלולר הוא הדינמי ביותר במשק. הוא מושפע רבות גם מהחלטות רגולטוריות מקומיות וגם מטרנדים בינ"ל. בתחום הסלולר אתה חייב להיות דרוך כל רגע נתון עם המגמות והשינויים. הרגולטור פגע רבות במפעילות הסלולריות הוותיקות, מה שגרם להקלות ביבוא מכשירים והגדיל את השפעת חוזק המותג הבינ"ל על המקומי.
5. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
גם אם יש כזה, הוא עוד שלב בהתגברות ובלמידה שלי.
6. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
ד"ר להיסטוריה, אחד התחביבים הגדולים שלי. סביר להניח שעוד אגיע לשם.
7. מי פתח לך דלת?
ברק פלצי, מנכ"ל נוברטיס, האיש שהאמין בי והביא אותי לסמסונג, ומאיה גדעוני, מנכ"לית פאורכארד, שלימדה אותי כל כך הרבה על הנעת עובדים.
8. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה
יושרה בראש ובראשונה. חשוב שלא משנה הלחץ בסיטואציה בה אנו נמצאים, אנחנו חייבים להישאר מחוברים למי שאנחנו ולערכים הפנימיים שלנו, אחרת לא נשרוד.
9. מה האתגרים בשיווק סמסונג לישראלים מול אייפון למשל?
האתגרים שלנו משתנים מול המתחרים. בשונה מאפל, סמסונג הגדילה קודם כל את נתח המכירות שלה באופן משמעותי ורק אז החלה לטפל באהדה למותג. מתוך תובנה זו ובמטרה לשפה שיווקית תואמת בכל העולם, פתחה סמסונג נציגות שיווק בכל מדינה וכינסה אליה את הפעילויות השיווקית. אני מאמינה שבשנה הקרובה נצטרך לטפל גם במתחרים חדשים כמו כניסה של יצרניות סיניות שינסו לשבור את השוק במכשירי אנדרואיד זולים.
10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לנהל ארגון צעיר ואינטימי, ליצור מותג חדש מההתחלה.
11. פרגני למתחרים
פעילות השיווק של נוקיה בישראל בהשקת הלומיה, גם במדיה וגם בערוצי המכירה. אין ספק שהם מנסים לעשות כל שביכולתם להישאר במגרש. מדובר ביבואן חזק שמכיר טוב את השוק המקומי,. עצוב מה שקרה לחברה שהייתה כל כך גדולה, אך זו הדינמיות והשינויים הכל כך קיצוניים בתחום הסלולר.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
12. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
מדריכת טיולים בחברה להגנת הטבע. משם הכל התחיל, יש בי אהבה ענקית לטבע וטיולים.
13. כשהיית קטנה מה רצית לעשות?
מנהלת גדולה.
14. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך?
כמות ההשקעה בין העבודה לבין החיים הפרטיים.
15. מה הדבר הבא שאת חולמת לעשות?
להקים תא משפחתי משלי.
- 13.דפנה 09/01/2014 00:33הגב לתגובה זוגדולים:(
- 12.כל הכבוד לאודליה אוחיון (ל"ת)שרון אוגרן 07/01/2014 19:37הגב לתגובה זו
- 11.מוזר מאד התגובות כאן ... (ל"ת)אחת שיודעת 06/01/2014 11:23הגב לתגובה זו
- אורלי 12/01/2014 22:45הגב לתגובה זובחורה מוכשרת בכל תחום .הופכת קש לחוטי זהב
- 10.אורי 06/01/2014 07:35הגב לתגובה זועלי והצליחי
- 9.ורד 05/01/2014 21:45הגב לתגובה זוראיון מהמם אישה מדהימה כל הכבוד גאה בך ואוהבת אותך איזו דרך עשית משו!!! והכי חשוב שהתמונה מהחתונה!!!
- 8.תותחית על (ל"ת)קפי 05/01/2014 17:04הגב לתגובה זו
- 7.קובי 05/01/2014 16:57הגב לתגובה זואין לי ספק שהיא תגיע רחוק ותגשים גם את חלומה העכשווי וגם חלום ילדות!!!
- 6.גרג 05/01/2014 16:48הגב לתגובה זואשת מקצוע מעולה ואחת המנהלות הטובות בעולם השיווק.
- 5.תהילה 05/01/2014 16:45הגב לתגובה זואודליה מקסימה ומדהימה! באחריות
- 4.שרון 05/01/2014 15:38הגב לתגובה זותפקיד מאוד מאתגר בשוק תחרותי ובינלאומי... בהצלחה!!
- 3.קנאית 05/01/2014 15:38הגב לתגובה זואולי באמת כדאי שתפתחי קצת חיים אישיים... זה מביא הרבה השראה לעבודה ולראיונות
- 2.אשת מקצוע מעולה ובחורה חמודה. בהצלחה (ל"ת)ירון 05/01/2014 14:03הגב לתגובה זו
- 1.תותחית (ל"ת)גבי 05/01/2014 13:56הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
