פרופיל אישי

"נצטרך לטפל גם בכניסת הסינים - שינסו לשבור שוק במכשירי אנדרואיד זולים"

מנהלת השיווק בחטיבת המובייל של סמסונג ישראל אודליה אוחיון, היא האורחת השבוע במדור UNDER 40. לאייס היא מספרת על רגולציה, הדינמיות של תחום הסלולר, ועל אייפון - המתחרה המר של המותג שלה Galaxy
נעמה תורן | (14)

כשהייתה קטנה, חלמה אודליה אוחיון להיות מנהלת גדולה. עכשיו היא מנהלת השיווק בחטיבת המובייל של סמסונג ישראל.

השבוע במדור UNDER40 של אייס, מספרת אוחיון כיצד פגע הרגולטור במפעילות הסלולריות הוותיקות, על המתחרים החדשים שינסו לשבור את השוק, ועל החלום שעוד יתגשם - להיות ד"ר בהיסטוריה.

1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?

יצירת תוכן איכותי ללקוחותינו. מוצרי סמסונג זוכים למודעות ומעורכות גדולה בקרב לקוחותינו, ערך המוסף האמיתי שלנו זה ליצוק לתוך זה הרבה תוכן איכותי, לתת כלים אמיתיים לכל קהל יעד בנפרד. המשמעות היום של קמפיינים, הופכת לזניחה אם לא יוצקים תוכן אמיתי לתוכם.

2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?

יצירת קמפיינים קטנים עם אימפקט גדול. לדעתי זה שם המשחק בשיווק נכון.

3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?

הקמת מחלקת השיווק המובייל ב'סמסונג ישראל'. אחרי שנים שהפעילות הייתה אצל היבואן שלנו, הוחלט לרכז את הפעילות במשרד המקומי, זה נדרש להקים תשתיות שיווק מההתחלה ולהביא תוצאות מהירות, השקת Galaxy S4 בישראל הוכיחה לכולם כי זהו המותג הראשון בתחום הסלולר בישראל.

4. מה השתנה בשוק הסלולר בשנים האחרונות, ואיך זה השפיע על העבודה שלך?

שוק הסלולר הוא הדינמי ביותר במשק. הוא מושפע רבות גם מהחלטות רגולטוריות מקומיות וגם מטרנדים בינ"ל. בתחום הסלולר אתה חייב להיות דרוך כל רגע נתון עם המגמות והשינויים. הרגולטור פגע רבות במפעילות הסלולריות הוותיקות, מה שגרם להקלות ביבוא מכשירים והגדיל את השפעת חוזק המותג הבינ"ל על המקומי.

5. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?

גם אם יש כזה, הוא עוד שלב בהתגברות ובלמידה שלי.

6. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:

ד"ר להיסטוריה, אחד התחביבים הגדולים שלי. סביר להניח שעוד אגיע לשם.

7. מי פתח לך דלת?

ברק פלצי, מנכ"ל נוברטיס, האיש שהאמין בי והביא אותי לסמסונג, ומאיה גדעוני, מנכ"לית פאורכארד, שלימדה אותי כל כך הרבה על הנעת עובדים.

8. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה

יושרה בראש ובראשונה. חשוב שלא משנה הלחץ בסיטואציה בה אנו נמצאים, אנחנו חייבים להישאר מחוברים למי שאנחנו ולערכים הפנימיים שלנו, אחרת לא נשרוד.

9. מה האתגרים בשיווק סמסונג לישראלים מול אייפון למשל?

האתגרים שלנו משתנים מול המתחרים. בשונה מאפל, סמסונג הגדילה קודם כל את נתח המכירות שלה באופן משמעותי ורק אז החלה לטפל באהדה למותג. מתוך תובנה זו ובמטרה לשפה שיווקית תואמת בכל העולם, פתחה סמסונג נציגות שיווק בכל מדינה וכינסה אליה את הפעילויות השיווקית. אני מאמינה שבשנה הקרובה נצטרך לטפל גם במתחרים חדשים כמו כניסה של יצרניות סיניות שינסו לשבור את השוק במכשירי אנדרואיד זולים.

10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?

לנהל ארגון צעיר ואינטימי, ליצור מותג חדש מההתחלה.

11. פרגני למתחרים

פעילות השיווק של נוקיה בישראל בהשקת הלומיה, גם במדיה וגם בערוצי המכירה. אין ספק שהם מנסים לעשות כל שביכולתם להישאר במגרש. מדובר ביבואן חזק שמכיר טוב את השוק המקומי,. עצוב מה שקרה לחברה שהייתה כל כך גדולה, אך זו הדינמיות והשינויים הכל כך קיצוניים בתחום הסלולר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

12. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?

מדריכת טיולים בחברה להגנת הטבע. משם הכל התחיל, יש בי אהבה ענקית לטבע וטיולים.

13. כשהיית קטנה מה רצית לעשות?

מנהלת גדולה.

14. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך?

כמות ההשקעה בין העבודה לבין החיים הפרטיים.

15. מה הדבר הבא שאת חולמת לעשות?

להקים תא משפחתי משלי.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    דפנה 09/01/2014 00:33
    הגב לתגובה זו
    גדולים:(
  • 12.
    כל הכבוד לאודליה אוחיון (ל"ת)
    שרון אוגרן 07/01/2014 19:37
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מוזר מאד התגובות כאן ... (ל"ת)
    אחת שיודעת 06/01/2014 11:23
    הגב לתגובה זו
  • אורלי 12/01/2014 22:45
    הגב לתגובה זו
    בחורה מוכשרת בכל תחום .הופכת קש לחוטי זהב
  • 10.
    אורי 06/01/2014 07:35
    הגב לתגובה זו
    עלי והצליחי
  • 9.
    ורד 05/01/2014 21:45
    הגב לתגובה זו
    ראיון מהמם אישה מדהימה כל הכבוד גאה בך ואוהבת אותך איזו דרך עשית משו!!! והכי חשוב שהתמונה מהחתונה!!!
  • 8.
    תותחית על (ל"ת)
    קפי 05/01/2014 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    קובי 05/01/2014 16:57
    הגב לתגובה זו
    אין לי ספק שהיא תגיע רחוק ותגשים גם את חלומה העכשווי וגם חלום ילדות!!!
  • 6.
    גרג 05/01/2014 16:48
    הגב לתגובה זו
    אשת מקצוע מעולה ואחת המנהלות הטובות בעולם השיווק.
  • 5.
    תהילה 05/01/2014 16:45
    הגב לתגובה זו
    אודליה מקסימה ומדהימה! באחריות
  • 4.
    שרון 05/01/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
    תפקיד מאוד מאתגר בשוק תחרותי ובינלאומי... בהצלחה!!
  • 3.
    קנאית 05/01/2014 15:38
    הגב לתגובה זו
    אולי באמת כדאי שתפתחי קצת חיים אישיים... זה מביא הרבה השראה לעבודה ולראיונות
  • 2.
    אשת מקצוע מעולה ובחורה חמודה. בהצלחה (ל"ת)
    ירון 05/01/2014 14:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תותחית (ל"ת)
    גבי 05/01/2014 13:56
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.