"נצטרך לטפל גם בכניסת הסינים - שינסו לשבור שוק במכשירי אנדרואיד זולים"
כשהייתה קטנה, חלמה אודליה אוחיון להיות מנהלת גדולה. עכשיו היא מנהלת השיווק בחטיבת המובייל של סמסונג ישראל.
השבוע במדור UNDER40 של אייס, מספרת אוחיון כיצד פגע הרגולטור במפעילות הסלולריות הוותיקות, על המתחרים החדשים שינסו לשבור את השוק, ועל החלום שעוד יתגשם - להיות ד"ר בהיסטוריה.
1. מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
יצירת תוכן איכותי ללקוחותינו. מוצרי סמסונג זוכים למודעות ומעורכות גדולה בקרב לקוחותינו, ערך המוסף האמיתי שלנו זה ליצוק לתוך זה הרבה תוכן איכותי, לתת כלים אמיתיים לכל קהל יעד בנפרד. המשמעות היום של קמפיינים, הופכת לזניחה אם לא יוצקים תוכן אמיתי לתוכם.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
יצירת קמפיינים קטנים עם אימפקט גדול. לדעתי זה שם המשחק בשיווק נכון.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
הקמת מחלקת השיווק המובייל ב'סמסונג ישראל'. אחרי שנים שהפעילות הייתה אצל היבואן שלנו, הוחלט לרכז את הפעילות במשרד המקומי, זה נדרש להקים תשתיות שיווק מההתחלה ולהביא תוצאות מהירות, השקת Galaxy S4 בישראל הוכיחה לכולם כי זהו המותג הראשון בתחום הסלולר בישראל.
4. מה השתנה בשוק הסלולר בשנים האחרונות, ואיך זה השפיע על העבודה שלך?
שוק הסלולר הוא הדינמי ביותר במשק. הוא מושפע רבות גם מהחלטות רגולטוריות מקומיות וגם מטרנדים בינ"ל. בתחום הסלולר אתה חייב להיות דרוך כל רגע נתון עם המגמות והשינויים. הרגולטור פגע רבות במפעילות הסלולריות הוותיקות, מה שגרם להקלות ביבוא מכשירים והגדיל את השפעת חוזק המותג הבינ"ל על המקומי.
5. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
גם אם יש כזה, הוא עוד שלב בהתגברות ובלמידה שלי.
6. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
ד"ר להיסטוריה, אחד התחביבים הגדולים שלי. סביר להניח שעוד אגיע לשם.
7. מי פתח לך דלת?
ברק פלצי, מנכ"ל נוברטיס, האיש שהאמין בי והביא אותי לסמסונג, ומאיה גדעוני, מנכ"לית פאורכארד, שלימדה אותי כל כך הרבה על הנעת עובדים.
8. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה
יושרה בראש ובראשונה. חשוב שלא משנה הלחץ בסיטואציה בה אנו נמצאים, אנחנו חייבים להישאר מחוברים למי שאנחנו ולערכים הפנימיים שלנו, אחרת לא נשרוד.
9. מה האתגרים בשיווק סמסונג לישראלים מול אייפון למשל?
האתגרים שלנו משתנים מול המתחרים. בשונה מאפל, סמסונג הגדילה קודם כל את נתח המכירות שלה באופן משמעותי ורק אז החלה לטפל באהדה למותג. מתוך תובנה זו ובמטרה לשפה שיווקית תואמת בכל העולם, פתחה סמסונג נציגות שיווק בכל מדינה וכינסה אליה את הפעילויות השיווקית. אני מאמינה שבשנה הקרובה נצטרך לטפל גם במתחרים חדשים כמו כניסה של יצרניות סיניות שינסו לשבור את השוק במכשירי אנדרואיד זולים.
10. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
לנהל ארגון צעיר ואינטימי, ליצור מותג חדש מההתחלה.
11. פרגני למתחרים
פעילות השיווק של נוקיה בישראל בהשקת הלומיה, גם במדיה וגם בערוצי המכירה. אין ספק שהם מנסים לעשות כל שביכולתם להישאר במגרש. מדובר ביבואן חזק שמכיר טוב את השוק המקומי,. עצוב מה שקרה לחברה שהייתה כל כך גדולה, אך זו הדינמיות והשינויים הכל כך קיצוניים בתחום הסלולר.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
12. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
מדריכת טיולים בחברה להגנת הטבע. משם הכל התחיל, יש בי אהבה ענקית לטבע וטיולים.
13. כשהיית קטנה מה רצית לעשות?
מנהלת גדולה.
14. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה שלך?
כמות ההשקעה בין העבודה לבין החיים הפרטיים.
15. מה הדבר הבא שאת חולמת לעשות?
להקים תא משפחתי משלי.
- 13.דפנה 09/01/2014 00:33הגב לתגובה זוגדולים:(
- 12.כל הכבוד לאודליה אוחיון (ל"ת)שרון אוגרן 07/01/2014 19:37הגב לתגובה זו
- 11.מוזר מאד התגובות כאן ... (ל"ת)אחת שיודעת 06/01/2014 11:23הגב לתגובה זו
- אורלי 12/01/2014 22:45הגב לתגובה זובחורה מוכשרת בכל תחום .הופכת קש לחוטי זהב
- 10.אורי 06/01/2014 07:35הגב לתגובה זועלי והצליחי
- 9.ורד 05/01/2014 21:45הגב לתגובה זוראיון מהמם אישה מדהימה כל הכבוד גאה בך ואוהבת אותך איזו דרך עשית משו!!! והכי חשוב שהתמונה מהחתונה!!!
- 8.תותחית על (ל"ת)קפי 05/01/2014 17:04הגב לתגובה זו
- 7.קובי 05/01/2014 16:57הגב לתגובה זואין לי ספק שהיא תגיע רחוק ותגשים גם את חלומה העכשווי וגם חלום ילדות!!!
- 6.גרג 05/01/2014 16:48הגב לתגובה זואשת מקצוע מעולה ואחת המנהלות הטובות בעולם השיווק.
- 5.תהילה 05/01/2014 16:45הגב לתגובה זואודליה מקסימה ומדהימה! באחריות
- 4.שרון 05/01/2014 15:38הגב לתגובה זותפקיד מאוד מאתגר בשוק תחרותי ובינלאומי... בהצלחה!!
- 3.קנאית 05/01/2014 15:38הגב לתגובה זואולי באמת כדאי שתפתחי קצת חיים אישיים... זה מביא הרבה השראה לעבודה ולראיונות
- 2.אשת מקצוע מעולה ובחורה חמודה. בהצלחה (ל"ת)ירון 05/01/2014 14:03הגב לתגובה זו
- 1.תותחית (ל"ת)גבי 05/01/2014 13:56הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)