עמית גל
צילום: מארק ניימן, לעמ

שמעון גולדברג נדרשת להזרים 71 מיליון שקל לקופת סלייס

עמית בר | (2)

שמעון גולדברג נדרשת להזרים 71 מיליון שקל לסלייס - רשות שוק ההון דורשת משמעון גולדברג, הבעלים של חברת סלייס שקרסה, להעביר לקופת החברה סכום של 71 מיליון שקל תוך 14 ימים. הדרישה, שהועברה בעקבות הגירעון העצום שנוצר בסלייס, נועדה לסייע בכיסוי הכספים האבודים מכספי החוסכים.

היעלמות של מאות מיליונים

מאז קריסתה של סלייס, הפועלת בתחום קופות הגמל, פועלת רשות שוק ההון, יחד עם המנהל המורשה שמונה על ידי בית המשפט, לאיתור כ-890 מיליון שקל שנעלמו מקרנות ההשקעה של החברה. הכספים, שהועברו לקרנות לא מפוקחות בחו"ל, הותירו חור ענק בקופת ההשקעות של החוסכים וזעזעו את שוק הגמל והחיסכון.

במהלך החודשים האחרונים, נחשף גירעון משמעותי נוסף בהון העצמי של סלייס, בסכום של כ-64 מיליון שקל. על פי הדרישות הרגולטוריות, החברה הייתה אמורה להחזיק הון עצמי מוגדר כדי להבטיח את יציבותה – אך זה לא קרה, ובכך נוצר המשבר שהוביל לדרישת הזרמת ההון.

גולדברג מתנגד, הרשות מתעקשת

הדרישה הנוכחית מרשות שוק ההון באה לאחר שגולדברג התנגד לבקשה קודמת להשלמת ההון העצמי של החברה בסכום של 74 מיליון שקל. עם זאת, לאחר תהליך שימוע מנהלי, נדחתה התנגדותו, והרשות דרשה ממנו להזרים את הסכום הנדרש.

משפחת גולדברג מחזיקה 51% ממניות סלייס, בעוד 49% הנותרים מוחזקים על ידי משפחת טוקטלי. שמעון גולדברג עצמו טוען כי מדובר בדרישה "חסרת בסיס" וכי הוא עמד בכל ההתחייבויות הקודמות שלו כלפי החברה והרשות.

חוסכים רבים נשארו חסרי אונים

פרשת סלייס היא מהחמורות שידע שוק ההשקעות בישראל, כשהיא משאירה אחריה שובל של חוסכים מבולבלים וכספים שלא ברור אם יחזרו אי פעם לבעליהם. מדובר בכספים שנעלמו להשקעות מסוכנות ובלתי מפוקחות, והותירו מאות אנשים להתמודד עם משבר כלכלי עמוק.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    רשות שוק ההון עאלק 29/01/2025 08:46
    הגב לתגובה זו
    לפטר את כל רשות שוק ההון!!זה גוף מושחת שדואג רק לאינטרסים של התאגידים שהוא אמור היה לפקח עליהם.צריך לפטר שם את כולםהם גורמים נזק בלתי הפיך לציבור
  • 1.
    אבי 10/12/2024 09:38
    הגב לתגובה זו
    זה היה שוד מאורגן, לא משהו שאמור לקרות בשוק הון מפוקח ומסודר.
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה

בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"



רן קידר |


פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.

המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.

"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור

בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".

הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".

אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".

רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)

27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה

בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"



רן קידר |


פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.

המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.

"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור

בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".

הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".

אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".