בירידות ובדרך לשיא כל הזמנים: מנכ"ל אנבידיה ממשיך למכור מניות
מניית ענקית השבבים NVIDIA CORP נסחרה בירידות שערים חדות עד לפני שבועיים, ורשמה אז את היום הגרוע ביותר שלה מאז חודש אפריל. במשך כל הזמן הזה, גם בירידות החדות וגם כעת בדרך חזרה לשיא, מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג ממשיך למכור מניות.
מה מפחיד משקיעים יותר ממכירת מניות אגרסיבית של מנכ"ל החברה? מצד אחד, היה נראה שהם מתעייפים מטרנד הבינה המלאכותית, אבל מהצד שני - המכירות של ג'נסן הואנג, שמכר 3.36 מיליון מניות אנבידיה תמורת 424 מיליון דולר מה-13 ביוני ועד ה-24 ביולי במחיר ממוצע של 126.23 דולר, העלו עוד יותר את רף החששות. הואנג צפוי למכור 6 מיליון מניות אנבידיה עד ה-31 במרץ 2025 ונמצא כעת כבר ביותר מחצי הדרך, כאשר נותרו לו עוד באיזור ה-2 מיליון מניות.
המכירות התחילו דווקא בתקופה שבה החברה עקפה את אפל, בתחילת חודש יוני. הואנג מכר מניות ב-735 מיליון דולר. יש כאן כוכבית: חשוב לציין כי לא מדובר בהבעת אי אמון בחברה. אנבידיה חשפה לאחרונה במסמך רגולטורי שהואנג אימץ בחודש מרץ תכנית מסחר, Rule 10b5-1, שמאפשרת לו למכור במרץ 2025 כמות מניות קבועה. מטרתן של אותן תכניות היא למנוע מבעלי עניין בחברה לנצל מידע פנים שאינו ציבורי לצורך רווח אישי.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שווי של 3.06 טריליון דולר. מטה אנבידיה (החברה)
מאז שנת 2024, מחיר המניה של אנבידיה נמצא במגמת עלייה חזקה, כאשר שווי השוק של החברה חצה לאחרונה שוב את רף ה-3 טריליון דולר. אנבידיה אף עקפה לזמן קצר את מיקרוסופט ואפל, והפכה לחברה בעלת שווי השוק הגבוה ביותר בעולם.
במקביל לעלייה הכמעט רציפה בשווי השוק, המייסד והמנכ"ל, ג'נסן הואנג, המשיך למכור בקביעות מניות של החברה. לפי מסמכי ה-SEC ג'נסן הואנג מכר 120,000 מניות כמעט בכל אחד מימי המסחר החל מיוני ועד היום כשהוא מממש בין 11.98 ל-13.56 מיליון דולר בכל יום.
הואנג אינו היחיד מבין בעלי העניין בחברה שמכר מניות. במחצית הראשונה של שנת 2024, מנהלים בכירים ודירקטורים בחברה מכרו מניות בשווי של למעלה מ-700 מיליון דולר, יותר מבכל תקופה אחרת בהיסטוריה של אנבידיה.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
השקעות של מאות מיליארדים אבל הרווחים עוד רחוקים
כיום, חברות ענק רבות, ובהן מיקרוסופט ומטא, מבצעות רכישות גדולות של שבבי אנבידיה, כאשר למעלה מ-40% מההכנסות ענקית השבבים מגיעות מענקיות הטכנולוגיה - מיקרוסופט, מטא, אלפאבית ואמזון.
מטא ביצעה הזמנות בשווי של לפחות 100 מיליארד דולר, ומיקרוסופט הגדילה את היקף ההזמנות שלה ב-20% בשבועות האחרונים. מיקרוסופט מתכננת על בין 55,000 ל-65,000 שבבי GB200 עבור OpenAI עד הרבעון הראשון של 2025.
עם זאת, אנבידיה חשפה לאחרונה כי בשבב הבינה המלאכותית החדש שהיא עומדת להשיק יהיה עיכוב של שלושה חודשים או יותר, עקב ליקויי בעיצוב. הייצור בקנה מידה רחב של שבב ה-Blackwell עשוי להידחות עד הרבעון הראשון של השנה הבאה, מה שעלול להשפיע על לקוחות כמו מטא, גוגל ומיקרוסופט, שהזמינו במשותף שבבים בשווי מיליארדי דולרים.
תקוות רבות תלויות בשבב ה-Blackwell של אנבידיה, כאשר הטכנולוגיה ממשיכה להתקדם והיישומים של החברות דורשים ביצועים חזקים יותר. עיכוב במסירת השבבים עשוי להשפיע באופן משמעותי על ענקיות הטכנולוגיה ולהגביר עוד יותר את החששות בקרב המשקיעים.
החשש העיקרי הוא שחברות הענק ביצעו השקעות עצומות בתחום הבינה המלאכותית, אך התשואות עדיין רחוקות מלהגיע. כפי שאמר אחד ממנהלי הקרנות: "לוול סטריט אין הרבה סבלנות. כשהם רואים אותך משקיע מיליארדי דולרים, הם מצפים לראות עלייה בהכנסות. אם הביצועים של החברות הללו לא יעמדו בציפיות או לא יעלו עליהן משמעותית, הן ייפגעו קשות."
- 4.אזרח צופה מהצד 19/08/2024 08:11הגב לתגובה זוגם מייסד צ'ק פויינט מכר את המנייה שלו במשך חודשים בשער ממוצע של 17 דולר והיום היא שווה מעל 150 דולר אז היה לו מידע פנים? מה שווה לבעל עניין שיש לו מניות ושהוא לא מוכר ? כולם מוכרים אבל החלק הגדול נשאר שם!
- 3.לפי ההיסטוריה שאני מכיר כל מנכ״ל ובכירים בחברות כש 18/08/2024 22:06הגב לתגובה זולפי ההיסטוריה שאני מכיר כל מנכ״ל ובכירים בחברות כשהם מכרו מניות בכמויות אז הם יודעים מה שאני לא יודע כגון צים היתה כמעט 100 $ ואז הבכירים מכרו ולאחר 2 רבעונים בערך ירדה ל 17 $
- 2.מי שלא קנה ב 100$ יקנה ב 150$ 18/08/2024 20:19הגב לתגובה זומי שלא קנה ב 100$ יקנה ב 150$
- 1.כלכלן 18/08/2024 18:43הגב לתגובה זוכבר היום רוב הסטראפים שמתעסקים בai משתמשים במודלים מוכנים ולא מאמנים חדשם בעצמם וזו מגמה שרק תלך ותתעצם והמשמעות שלה שתוך כמה שנים הצורך בחומרה של אנבידיה ובענן שלה ייחתכו באיזה 80%. מה שישאר זה אולי אינפרנס שאפשר לבצע גם בלי מוצרי אנבידיה. תעשו חשבון לבד איך כל זה אמור להשפיע על מחיר המניה שלה, דמודראן חוזה שהיא לא שווה יותר מ 30 דולר.
- אז מה יהיה עם אינטל? (ל"ת)צרי 19/08/2024 06:36הגב לתגובה זו
- לאינטל יש GPU חדש, הם טוענים שהוא חזק ב-50% מאנבידיה ! (ל"ת)אבי 19/08/2024 14:15
- מי זה דמודראן ? (ל"ת)בועתי 18/08/2024 19:02הגב לתגובה זו
- אח של אחמינגאד (ל"ת)יואב 19/08/2024 05:33
- אסוואט 18/08/2024 23:21בועתי משהו...
- נוכלים 18/08/2024 22:52שאלה קטנה מה הסכום שענקי הטכנולוגיה היזמנו מאנבדיה .זו התשובה . יש את הרובטיקה בעתיד הקרוב מאוד תיתיעצו עם מאסק.כתבה של לונגיסטים חד וחלק כדי לקחת לכם את המניות.
- סווינגר 18/08/2024 21:09חפש עליו, אסוואת דמודרן...
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
