לקראת דוחות נטפליקס - האם החברה תעמוד ברף הגבוה?
ענקית הסטרימינג נטפליקס שנסחרת בכ-280 מיליארד דולר, תדווח הלילה על תוצאותיה לרבעון השני. הציפיות גבוהות בעיקר עקב ההצלחה של המסלול המוזל מבוסס הפרסומות שאותו יישמה החברה לפני יותר משנה. החברה עדכנה במהלך הרבעון כי מספר המנויים במסלול צמח מ-5 מיליון לפני שנה ו-23 מיליון בתחילת השנה ל-40 מיליון משתמשים במאי.
הצמיחה במנויים האלו גדולה מהצמיחה בכלל בהיקף המנויים כשהמנויים מבוססי פרסומות כבר מגיעים ל-40% מהיקף המנויים החדשים של החברה. ככל שהמספרים גדלים, קצב הצמיחה ייאט, כשהאנליסטים מצפים למעל 50 מיליון מנויים חודשיים במסלול הזה עד סוף השנה.
האנליסטים מצפים להכנסות של 9.53 מיליארד דולר ברבעון השני, זאת לעומת תחזית החברה ל-9.49 מיליארד דולר ו-8.19 מיליארד דולר שהכניסה ברבעון המקביל. בשורה התחתונה הצפי הוא לרווח של 4.74 דולר למניה לעומת תחזית החברה של 4.68 דולר למניה ו-3.29 דולר למניה עליהם דיווחה ברבעון המקביל. המנויים החדשים צפויים לעמוד על 4.7 מיליון לעומת 5.9 מיליון ברבעון המקביל.
הצמיחה במסלול המבוסס פרסומות צפויה להגיע בחלקה גם מהמנויים הקיימים כאשר מנויים במסלול היקר יותר עוברים למסלול המוזל הכולל פרסומות.
הכניסה לשידורי הספורט
למרות שהמניה נסחרת קרוב לרמות שיא, האנליסט בנג'מין סווינברן ממורגן סטנלי חושב שיש עוד הרבה הזדמנויות צמיחה בהסתכלות קדימה". צעד נוסף שתרם לסנטימטנט החיובי של המשקיעים סביב נטפליקס הוא הכניסה שלה לאירועי ספורט כאשר גולת הכותרת היא זכייה בזכויות שידור לשני משחקים מליגת ה-NFL בעונה באזור חג המולד.
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- לקראת דוחות מאנדיי - למה מצפים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, החברה גם הודיעה בתחילת השנה על עיסקה בשווי 5 מיליארד דולר לרכישת שידורים חיים של ליגת ההיאבקות WWE לעשר שנים החל מינואר 2025. העסקה כללה שידור שבועי חי של תוכנית הדגל RAW. כמו כן, החברה תהפוך להיות הספק של כל שידורי WWE מחוץ לארצות הברית, במה שנראה כחדירה נוספת לתחומי השליטה של חברות המדיה הוותיקות.
דאגות המשקיעים לטווח הארוך
למרות העליות במניה יש גם סימני אזהרה - הבולט שבהם הוא הצהרת החברה על כך שתפסיק לספק נתוני מנויים חדשים כחלק מהדוחות שלה החל משנה הבאה, מה שמעלה חשש בקרב המשקיעים בנוגע לאסטרטגיית הצמיחה של החברה. גם התחרות של נטפליקס גוברת הן מהמתחרות הטבעיות כמו יוטיוב TV של גוגל ופריים וידאו של אמזון, אבל גם מכיוונים אחרים כמו הרשתות החברתיות שמוכיחות שהצופים נוטים לצפות ביותר ויותר תוכן קצר.
גם הצמיחה במנויי המסלול המוזל נלקחת בעירבון מוגבל על ידי חלק מהמשקיעים והאנליסטים. האנליסטית ג'סיקה ריף מבנק אוף אמריקה ציינה כי בבנק רואים את המסלול כמרכיב משמעותי יותר לטווח הארוך כאשר הם צופים שהוא יתחיל לתרום מהותית להכנסות רק בשנת 2025.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
דאגה נוספת של המשקיעים היא ההשפעה שתהיה לבינה מלאכותית על תחום הבידור. הדאגות האלה כבר הביאו למחאה גדולה של התסריטאים והשחקנים בהוליווד שמחו על כך שחברות ההפקה הגדולות מתכוונות לרתום את הבינה המלאכותית בשביל לייצר תוכן זול יותר ולוותר על הכשרונות בתעשייה.
החששות כעת הם שגופים אחרים, כמו חברות הפקה קטנות יותר, ישתמשו בבינה מלאכותית בשביל ליצור תוכן איכותי לא פחות מזה של חברות הסטרימינג ובחלקיק מהמחיר ובכך יחסלו את חברות הסטרימינג.
בשורה התחתונה, הנתון העיקרי שאמור להעסיק את המשקיעים הוא מספר המנויים שמצטרפים כי ממנו ניתן להעריך את הצמיחה של החברה. העובדה שהחברה מתכוונת להפסיק לכלול את הנתונים האלה בדיווחים שלה מדאיגה מאחר שהיא מעלה את החשש שהחברה יודעת שצמיחת המנויים שלה צפויה להאט בעתיד.
בינתיים, נראה שהחששות האלה לא מגולמים במחיר המנייה של נטפליקס שנסחרת לפי שווי של 279 מיליארד דולר, זאת אחרי שהיא משלימה עלייה של 38% מתחילת השנה ושל 36% ב-12 החודשים האחרונים. החברה נסחרת במכפיל 29 על הרווחים הצפויים ב-2025.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
