סטרטסיס רוצה להגיע הכנסות של מיליארד דולר בשנת 2026, מעלה תחזית לשנה הנוכחית ועולה בטרום ב-5%
חברת מדפסות התלת מימד סטרטסיס סטרטסיס בהנהלת יואב זייף שנאבקת בהשתלטות העוינת מצד ננו דיימנשן ננו דיימנשן מפרסמת תוצאות טובות ומעלה את תחזית ההכנסות לשנה כולה. החברה צופה הכנסות של 630-670 מיליון דולר (אמצע טווח של 650 מיליון), מעל קונצנזוס האנליסטים ל-637.7 מיליון דולר. החברה גם צופה רווח מתואם שנתי של 18 סנט למניה, מעל צפי האנליסטים ל-16 סנט. בחברה גם מעריכים שהיא תשמור על "צמיחה רציפה בין הרבעונים - גבוהה משמעותית במחצית השנייה".
בשנת 2026 החברה צופה הכנסות אורגניות של יותר ממיליארד דולר, כלומר גידול של 15% לשנה, עם שיעור EBITDA גדול מ-15%. עבור שנת 2024 סטרטסיס צופה שיעור רווחיות גולמית של יותר מ-50%, עם תזרים מזומנים חופשי חיובי, וזאת כאשר השנה היא צופה שיעור רווח גולמי של 48.5% ולעומת 47.3% "כאשר מרבית השיפור בין השנים יושג במחצית השנייה של שנת 2023".
עוד צופה החברה רווחיות תפעולית מתואמת (Non-GAAP) של 2.5% עד 3.5% - כשעיקר השיפור יגיע במחצית הבאה. היא גם צופה שה-EBITDA המתואם יסתכם ב- 35 מיליון דולר עד 50 מיליון דולר.
תוצאות הרבעון הראשון של החברה היו טובות גם הן. החברה רשמה רווח מתואם של 12 סנט למניה על הכנסות של 149 מיליון דולר, בעוד האנליסטים ציפו הפסד מתואם של 6 סנט על הכנסות של 145 מיליון דולר. מדובר אמנם בירידה של 2.6% לעומת הרבעון הקודם אבל במצב של השוק העולמי - זה לא רע, וכאמור טוב מצפי האנליסטים.
- נובה נופלת - תחזית פושרת לרבעון הבא; רבעון שלישי חזק
- גב-ים: עלייה של 11.5% ב-NOI ו-6.5% ב-FFO - שיעור התפוסה על 97%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד בתוצאות, תחום החומרים המתכלים רשם את "הרבעון החזק ביותר בהיסטוריה של החברה", עם גידול של 7.8% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2022 על בסיס שע"ח קבוע ובשקלול מימוש פעילויות. הרווח התפעולי Non-GAAP הסתכם ב-1.5 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 2 מיליון דולר אשתקד. ה- EBITDA המתואם הסתכם ב-7 מיליון דולר, לעומת 8.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בצד השלילי - החברה שרפה מזומנים בהיקף של 17.9 מיליון דולר מפעילות שוטפת, בעקבות "ההשקעה המתוכננת במלאי" ובהשוואה ל-16.1 מיליון דולר ששימשו לפעילות שוטפת ברבעון המקביל אשתקד.
ד"ר יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס, אמר: "סטרטסיס ממשיכה ליישם את האסטרטגיה המנצחת שלה, הנסמכת על התשתית הרחבה, הגלובלית והמגוונת של מערכות, חומרים ופתרונות תוכנה שאנו מציעים. הצמיחה העקבית בהיקף השימוש במערכות שלנו הביאה אותנו לרבעון החזק ביותר של הכנסות חוזרות, הן בתחום החומרים המתכלים והן בשירותים ללקוחות, זאת למרות צמצום תקציבי ההוצאות ההוניות של לקוחותינו. פרופיל הרווחיות שלנו נותר איתן, והצלחנו להשיג רבעון שביעי ברציפות של רווח מתואם למניה חיובי, המשקף את גמישות ויעילות המודל העסקי שלנו."
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
ד"ר זייף הוסיף: "אנו מקיימים קשר הדוק עם לקוחותינו במגוון הפלטפורמות הטכנולוגיות הקיימות והחדשות שלנו, וגאים להציג מגוון חדש ומהפכני של חומרה וחומרים בתחום רפואת השיניים, אשר ייצר צמיחה עתידית משמעותית. אנו צופים כי סגירתה לאחרונה של עסקת הרכישה של פעילות הייצור התוספי של חברת Covestro תוסיף ותחזק את המובילות שלנו בתחום החומרים המתכלים בעלי רווחיות גבוהה ותגדיל באופן משמעותי את תזרים ההכנסות החוזרות שלנו. על בסיס המאזן החזק של החברה, נמשיך לבצע השקעות שיאפשרו לנו לייצר צמיחה מוגברת ולהרחיב את נתח השוק שלנו, כאשר תושג יציבות מקרו-כלכלית ותחום הייצור התוספי ישוב להתרחב."
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
