קת'י ווד חוזרת לקנות טסלה
קרן ההשקעות Ark invest, המנוהלת ע"י קת'י ווד, רכשה כ-51,960 מניות טסלה TESLA INC לקרן הסל שלה ARK INNOVATION ETF וכ-17,369 מניות לקרן הסל Ark Next Generation ETF. הרכישה היא הראשונה מאז ינואר ומגיעה לאחר שטסלה ירדה כ-15% מהשיא אליו הגיע בפברואר. הקרן רוכשת מניות טסלה די בהתמדה, לאחר שבדצמבר וינואר האחרונים רכשה הקרן 1.3 מיליון מניות טסלה. כש1.1 מיליון מהן נועדו לקרן הסל Innovation ETF. הרכישות הללו מתוזמנות היטב, כשבממוצע כל מניה עולה לקרן כ-124 דולר.
נראה שמניית טסלה TESLA INC כרגע חזרה לירידות, כשהמניה ירדה כבר 13% מאז אירוע המשקיעים שלה ב1 במרץ. באירוע זה התרכזה טסלה בעיקר בנושאים הקשורים לניהול החברה והכריזה על מפעל חדש שיוקם במקסיקו, במקום לדבר על מודל טסלה המוזל החדש שלה. דבר שציבור המשקיעים פחות אהב. מניית טסלה עלתה יותר מ-45% מתחילת השנה כשבשנה כולה איבדה כ-34%.
בתחילת חודש נובמבר 2021 החלה להיסחר קרן השורט SARK או בשמה הרשמי AXS Short Innovation Daily, בניהולו של מאט טאטל (Matt Tuttle), מנכ"ל חברת טאטל קפיטל, אשר מטרתו המוצהרת היא פשוט להמר נגדה. בזמנו הוא אמר כי "בפשטות - מכיוון ש-ARKK מייצגת חשיפה גדולה לסל של מניות טכנולוגיה לא רווחיות, חשבנו שלמשקיעים צריכה להיות גישה גם לצד השני - כלומר לשורט".
ביום שבו קרן השורט החלה להיסחר היא פרסמה הודעה עם הנוסח הבא: "החשיפה הייחודית שלנו מאפשרת למשקיעים להרוויח פוטנציאלית מירידה בפורטפוליו של חברות המעורבות בתעשיות משבשות כמו רכבים חשמליים, אינטרנט מהדור הבא ופינטק.
- אחרי הכישלון בקרן הסל, קתי ווד רוכשת 3 מניות ומגדילה אחזקה בקריספר
- הביג טק אחראיות לרוב העליות בינתיים - מתי הקרנות של קת'י ווד יפסיקו ליפול?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעקיצה ישירה לקת'י ווד כתבו מנהלי הקרן: "הקרן מנסה להשיג את ההחזר (1x-) של התשואה של תעודת הסל ARK Innovation ETF (NYSE Arca: ARKK). מאט טאטל עצמו אמר באותו יום. "בין אם אתה מאמין שהתזה השורית הנוכחית עבור תעשיות טרנספורמציה מתוחה מדי למעלה, או שאתה מחפש לספק הגנה לפורטפוליו קיים של מניות בצמיחה גבוהה, SARK היא הזדמנות אטרקטיבית פוטנציאלית ששווה לחקור"
מאז הראלי שהשיגה קת'י ווד בשנת 2020, כשרשמה תשואה של 150%, הפכה לסוג של גורו בוול-סטריט. אבל דווקא מאז, הקרן שלה נמצאת במסלול התרסקות. קרן Ark נפלה כ-75% משיא כל הזמנים שלה כשקרן הסל שלה עצמה נפלה כ-67% ב-2022.
- 1.לרון 10/03/2023 13:20הגב לתגובה זולא המלצה,בזהירות!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטר"טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה אמר את הדברים אחרי פגישה עם טראמפ; ממה הוא חושש ומה זאת התקפה בשוק המט"ח?
ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הפתיע עם הצהרה דרמטית לאחר פגישתו עם דונלד טראמפ בבית הלבן: לדבריו, הנשיא האמריקאי הבטיח להגן על הונגריה מפני מתקפות ספקולטיביות, כולל התקפות על המטבע המקומי או הורדת דירוג אשראי.
מה זה בעצם התקפה או ספקולציה בשוק המט"ח? מדובר בפעילות של הזרמת כספים, השקעה גדולה בשוק המט"ח שבה משקיעים, בעיקר קרנות גידור גדולות או בנקים בינלאומיים, מהמרים על תנודות מחירים קצרות טווח בשווקים הפיננסיים, במטרה להשיג רווחים מהירים. בניגוד להשקעה ארוכת טווח, הספקולציה כוללת לעיתים קרובות מכירות בחסר (שורט) של נכסים כמו מטבעות, אג"ח או מניות, כאשר הספקולנטים מצפים לירידת ערך.
בהקשר של מדינה, "מתקפת ספקולציה" או "התקפה פיננסית" מתייחסת למצב שבו קבוצת משקיעים גדולה תוקפת את המטבע או את חוב המדינה באמצעות מכירה המונית, מה שיוצר לחץ על הבנק המרכזי להגן עליו. זה עלול להוביל למשבר מטבע, כמו שחוותה תאילנד ב-1997 או בריטניה ב-1992 ("יום חמישי השחור"), שבו סוחרים כמו ג'ורג' סורוס הרוויחו מיליארדים על ידי הימור נגד הלירה סטרלינג, והכריחו את בריטניה לצאת ממנגנון שער החליפין האירופי. במקרה כזה, הבנק המרכזי נאלץ למכור את רזרבות המט"ח שלו כדי לתמוך במטבע, או להעלות ריבית דרמטית - מה שפוגע בכלכלה, מגביר אבטלה, מפחית השקעות ומעלה מחירים.
אורבן חושש כבר שנים רבות מסורוס ומאשים אותו בפעילות בשוק המט"ח המקומי. סורוס הוא אחד ממתנגדיו הגדולים של אורבן. בהצהרה, סיפר אורבן כי סיכם עם טראמפ על הקמת "חומת מגן פיננסית" שתספק תמיכה אמריקאית במקרה שמערכת הכספים של הונגריה תיקלע לסכנה חיצונית. לדבריו, "אם מישהו ינסה לתקוף את המטבע ההונגרי או לחנוק את הונגריה מהצד הפיננסי, יש לנו פתרון - האמריקאים הבטיחו להגן על היציבות שלנו".
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרקע הפוליטי: בידול מהאיחוד האירופי לקראת בחירות
האמירה של אורבן מגיעה בתקופה רגישה במיוחד עבורו. באפריל הקרוב יתקיימו בחירות פרלמנטריות בהונגריה, והוא שואף לחזק את מעמדו על רקע ביקורת פנימית הולכת וגוברת. בתוך כך, האיחוד האירופי הקפיא מימון של למעלה מ-20 מיליארד דולר למדינה, בטענה להפרות עקרונות של שלטון החוק ושחיתות שלטונית.
