דונלד טראמפ ואופרה וינפרי
צילום: באדיבות דיסקברי

לא כולם יוכלו לצפות בשירות הסטרימינג דיסקברי+ בישראל

בניגוד לנטפליקס ודיסני+ שחתומות על שת"פים עם שירותי רב-ערוציים בישראל אבל גם מאפשרות התחברות עצמאית, ההסכם בין yes לדיסקברי לא יאפשר זאת בשלב זה. האם מדובר ב"דיל ברייקר"? ספק רב
אלכסנדר כץ | (1)

אחרי שיתוף הפעולה עם דיסני+, הבוקר יוצא לדרך שת"פ נוסף של yes עם שירות סטרימינג בינלאומי. דיסקברי+ זמין החל מהיום באמצעות yes ואפליקציית STING TV, כך הודיעו לפני שעה בכירי קבוצת וורנר ברדרס דיסקברי במסיבת עיתונאים משותפת עם מנכ"ל yes אילן סיגל. לקוחות yes יהנו משלושה חודשי צפייה בחינם בשירות, ולאחריו ישלמו כ-20 שקלים לחודש עבור שירות הסטרימינג וה-VOD של ענקית הבידור והמדיה האמריקאית. 

בין התכנים הבולטים בדיסקברי פלוס אפשר למצוא את תוכנית הראיונות "אופרה ווינפרי מראיינת"; סדרת הדוקו החדשה בת שלושה הפרקים "טראמפ: גישה חסרת תקדים" המתעדת את הנשיא לשעבר ומשפחתו ועוקבת אחריהם במערכת הבחירות עד לאירוע ה-6 בינואר; סדרת הדוקו "ג'וני נגד אמבר" שעוקבת אחרי מערכת היחסים הרעילה בין ג'וני דפ ואמבר הרד; ועוד. 

חברות הסטרימינג הבינלאומית מחפשות עוד ועוד טריטוריות להיכנס אליהן, וישראל היא אחת מהן – למרות שמדובר במדינה קטנה יחסית. במקביל, חברות הטלוויזיה המקומיות מחפשות שיתופי פעולה נוספים כדי להציע ללקוחותיהן בחבילה אחת שלל שירותים ותכנים. מעבר לכך, בחברות הרב-ערוציות חוששים גם שהחדירה של השירותים הבינלאומיים לישראל, תוביל את אותם שירותים להורות לחברות המקומיות להוריד תכנים וערוצים, וזאת כדי ליצור בלעדיות בטריטוריות. כך למשל עושה דיסני, שהורידה בחודשים שלפני כניסתה ביוני לישראל, תכנים מספריות ה-VOD של החברות המקומיות, כחלק מאסטרטגיה שלה שהצרכן יצרוך את רוב תכניה אצלה בבית, ולא אצל גופים אחרים. 

ואם אתם מעוניינים להתחבר לשירות של דיסקברי+, יש גם בשורות רעות. כדי לעשות זאת יש צורך, לפחות בשלב הזה, להיות לקוח של yes, ואין אפשרות לצרוך את התכנים באמצעות הורדה של אפליקציה ותשלום ישירות לחברת הסטרימינג, כפי שקורה עם נטפליקס, דיסני+ ואחרים.  מבחינת yes, מדובר בנקודה חשובה, שעשויה להוביל מבחינתה לגיוס לקוחות חדשים שלא יכולים לצפות בתכני דיסקברי+ בדרך אחרת. מאידך, גורמים בשוק מעריכים כי לא מדובר בחבילת תוכן שהיא "מאסט" אצל הלקוח הישראלי, ולא בטוח שמדובר ב"דיל ברייקר" עבור yes.

הבוקר אמר במסיבת העיתונאים ג'יימי קוק, מנכ"ל GM, CEE  מדינות בלטיות, מזרח התיכון, הים התיכון וטורקיה בקבוצת וורנר כי "השותפות המורחבת הזו עם השותף המוערך שלנו yes והשקת דיסקברי בישראל היא אבן דרך נוספת עבורנו בחברת וורנר ברדרס דיסקברי. הפלטפורמה תכלול גם מגוון של תכנים מקוריים שיוקרנו בבכורה בלעדית". 

מנכ"ל yes אילן סיגל הציג את אסטרטגיית ה-Super Content TV: "אנו נמצאים בתהליך משמעותי של שיתופי פעולה עם ענקיות הסטרימינג העולמיות ומגיעים עם מגוון הצעות ומסלולים בטווח רחב לכל סוגי אוכלוסיות הצופים. החיבור בין ענקית התוכן, וורנר ברדרס דיסקברי ל-yes הוא חיבור מתבקש ואנו גאים ש- yes נבחרה כשותפה להשקת השירות בישראל. אנו ממשיכים לגדול במצבת המנויים בשוק מאתגר ותחרותי ואני שמח להודיע שכבר למעלה מ-300 אלף מלקוחותינו צופים בטלוויזיה על גבי רשת האינטרנט וש-yes  ממשיכה לצמוח ולבסס את מעמדה כחברת ה-IP הגדולה בישראל". 

האם המהלכים לחתימה על הסכמים עם חברות בינלאומית, עשוי להוביל את yes להפחתה בהשקעה בתוכן מקורי? סיגל שולל זאת: "לא, זה לא יקרה. השקענו כ-200 מיליון שקלים בשנה בתוכן מקורי, ונמשיך להשקיע".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כלומר,זה ערוץ רכילויות ? (ל"ת)
    מפריח 14/09/2022 18:27
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.