חברת האגרוטק טראניס גייסה 40 מיליון דולר
חברת טראניס (Taranis) הפועלת בתחום החקלאות המדייקת, השלימה סבב גיוס D בסך 40 מיליון דולר וגידול שנתי של יותר מפי 2 בהכנסות. החברה מספקת פתרונות מבוססי בינה מלאכותית (AI) ורחפנים שמסייעים לאתר מחלות ומזיקים הפוגעים ביבולים בכדי למקסם את התפוקה משדות חקלאיים.
את הסבב הובילה הקרן האירופית Inven Capital, המתמחה בהשקעות אימפקט ממוקדות קליימט-טק. השלמת הגיוס בנוכחי, סך ההשקעות בחברה עומד על 100 מיליון דולר. טראניס מעסיקה כיום כ-110 עובדים, מהם 70 בישראל - במטה החברה בתל אביב, והיא מחזיקה במשרדים נוספים בברזיל ובארה"ב. החברה ממשיכה לגייס עובדים במגוון משרות כולל פיתוח תוכנה, AI, ניהול מוצר, ומכירות. בעקבות הגיוס טראניס צפויה לגדול ל-150 עובדים בשנה הקרובה.
הפלטפורמה של טראניס, אשר הוקמה ב-2015, מנתחת באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה (Machine Learning) צילומי שדות ברזולוציה גבוהה מאוד המגיעים מרחפנים, לוויינים, ומטוסים קלים, וכך יכולה לסרוק שטחי ענק של שדות חקלאיים ולאתר סיכונים ליבולים בזמן קצר. האלגוריתמים של המערכת נסמכים על מאגר התמונות הייחודי מסוגו בתחום החקלאות שנבנה על ידי החברה, עם למעלה מ-200 מיליון סימפטומים שזוהו על ידי מומחי אגרונומיה.
החברה מספקת תובנות אגרונומיות וזיהוי מוקדם של מזיקים, מחלות, עשבים ובעיות אחרות במטרה להגדיל את פוטנציאל הייבול, לטייב שימוש בדישון ולשפר את רווחיות החקלאים. החברה מתמקדת כיום בגידולים מרכזיים (תירס, סויה, קנה סוכר וכותנה) בארה"ב וברזיל, הגדלים ביותר ממיליארד וחצי דונם, ומחזיקה שותפויות עם חברות האגרוכימיה המובילות בעולם.
- פיטנגו גייסה 300 מיליון דולר לקרנות טכנולוגיה ובריאות המשקיעות בשלבים מוקדמים
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בר ויינשטיין, מנכ"ל Taranis: "כיום חקלאים בעולם מפסידים בכל עונת גידול כ- 30 עד 40 אחוז מתפוקת היבול שלהם, בהיקף המוערך ב-500 מיליארד דולר בשנה. הם צמאים לפתרונות שיאפשרו לגדל יותר מזון בפחות שטח, תוך צריכה מופחתת של משאבים. טראניס עובדת עם למעלה מ- 100 חברות המספקות מוצרי הגנה על יבולים ומשרתות כחצי מיליארד דונם ברחבי ארה"ב וברזיל. הן מסתמכות על המערכת של טראניס כמקור מרכזי לתובנות לגבי בריאות היבולים וכדי למקסם את התפוקה מהשדות. סבב הגיוס החדש יאפשר לנו להמשיך בצמיחה מהירה, בדגש על הרחבת אזורי פעילות החברה למדינות נוספות והשקעה בטכנולוגיות התומכות בהפחתת פליטת פחמן דו-חמצני כתוצאה מעיבוד שדות חקלאיים".
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים
התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס
קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit תמורת כ-100 מיליון שקל.
קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.
מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית
הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.
פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.
הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.
- סוגת בדרך לבורסה לפי שווי של 1.2-1.3 מיליארד שקל
- קבלת פנים חמה ליובל כהן: מורווח על ההשקעה בסטרטסיס כ-15 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50 חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.
