חברת האגרוטק טראניס גייסה 40 מיליון דולר
חברת טראניס (Taranis) הפועלת בתחום החקלאות המדייקת, השלימה סבב גיוס D בסך 40 מיליון דולר וגידול שנתי של יותר מפי 2 בהכנסות. החברה מספקת פתרונות מבוססי בינה מלאכותית (AI) ורחפנים שמסייעים לאתר מחלות ומזיקים הפוגעים ביבולים בכדי למקסם את התפוקה משדות חקלאיים.
את הסבב הובילה הקרן האירופית Inven Capital, המתמחה בהשקעות אימפקט ממוקדות קליימט-טק. השלמת הגיוס בנוכחי, סך ההשקעות בחברה עומד על 100 מיליון דולר. טראניס מעסיקה כיום כ-110 עובדים, מהם 70 בישראל - במטה החברה בתל אביב, והיא מחזיקה במשרדים נוספים בברזיל ובארה"ב. החברה ממשיכה לגייס עובדים במגוון משרות כולל פיתוח תוכנה, AI, ניהול מוצר, ומכירות. בעקבות הגיוס טראניס צפויה לגדול ל-150 עובדים בשנה הקרובה.
הפלטפורמה של טראניס, אשר הוקמה ב-2015, מנתחת באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה (Machine Learning) צילומי שדות ברזולוציה גבוהה מאוד המגיעים מרחפנים, לוויינים, ומטוסים קלים, וכך יכולה לסרוק שטחי ענק של שדות חקלאיים ולאתר סיכונים ליבולים בזמן קצר. האלגוריתמים של המערכת נסמכים על מאגר התמונות הייחודי מסוגו בתחום החקלאות שנבנה על ידי החברה, עם למעלה מ-200 מיליון סימפטומים שזוהו על ידי מומחי אגרונומיה.
החברה מספקת תובנות אגרונומיות וזיהוי מוקדם של מזיקים, מחלות, עשבים ובעיות אחרות במטרה להגדיל את פוטנציאל הייבול, לטייב שימוש בדישון ולשפר את רווחיות החקלאים. החברה מתמקדת כיום בגידולים מרכזיים (תירס, סויה, קנה סוכר וכותנה) בארה"ב וברזיל, הגדלים ביותר ממיליארד וחצי דונם, ומחזיקה שותפויות עם חברות האגרוכימיה המובילות בעולם.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בר ויינשטיין, מנכ"ל Taranis: "כיום חקלאים בעולם מפסידים בכל עונת גידול כ- 30 עד 40 אחוז מתפוקת היבול שלהם, בהיקף המוערך ב-500 מיליארד דולר בשנה. הם צמאים לפתרונות שיאפשרו לגדל יותר מזון בפחות שטח, תוך צריכה מופחתת של משאבים. טראניס עובדת עם למעלה מ- 100 חברות המספקות מוצרי הגנה על יבולים ומשרתות כחצי מיליארד דונם ברחבי ארה"ב וברזיל. הן מסתמכות על המערכת של טראניס כמקור מרכזי לתובנות לגבי בריאות היבולים וכדי למקסם את התפוקה מהשדות. סבב הגיוס החדש יאפשר לנו להמשיך בצמיחה מהירה, בדגש על הרחבת אזורי פעילות החברה למדינות נוספות והשקעה בטכנולוגיות התומכות בהפחתת פליטת פחמן דו-חמצני כתוצאה מעיבוד שדות חקלאיים".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
בינה מלאכותית ארצות הבריתקוקטיילים על יאכטות וחרדה בחדרים הסגורים: מה באמת חושבים המומחים שבונים את ה-AI?
המרוץ לסופר-בינה
"קוד אדום" וחשש מריגול זר
השפעת הכסף הגדול ניכרת גם בשינוי פני כוח האדם. חוקרים באוניברסיטאות מתלוננים שהעולם העסקי "בלע" את האקדמיה. חברות מסחר בוול סטריט הפכו לנותנות חסות מרכזיות בכנסים, במטרה לצוד מוחות שיעניקו להן יתרון בשוק ההון. חוקרים צעירים ומבריקים עומדים בפני פיתויים של חבילות שכר דמיוניות, מה שמעלה את השאלה: האם בעתיד יישאר מחקר מדעי שאינו מונע רק משיקולי רווח מהירים?
