ההתרסקות של לייבפרסון במסחר תגרור את ת"א 35 ב-0.4% למטה
חברת מערכות הצ'טים לייבפרסון (US) (סימול: LPSN) הדואלית מתרסקת בשעה זו במסחר בוול-סטריט וזאת לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים של החברה אתמול לאחר סיום יום המסחר, בה דיווחה כי הכניסה 123.8 מיליון דולר בשנה האחרונה, זאת לצד הפסד של 0.7 דולר למניה. האנליסטים ציפו להכנסות מעט גבוהות מכך, של 123.9 מיליון דולר ולהפסד נמוך בהרבה מכך, של 0.46 דולר למניה.
גם בתחזיות פיספסה החברה, כאשר חזתה שתכניס סכום של בין 544.8 ל-563.3 מיליון דולר (צמיחה של בין 16%-20%), וזאת מתחת לצפי האנליסטים שעמד על 598 מיליון דולר בשורה העליונה.
החברה צנחה 30% בטרום מסחר בוול-סטריט ובשעת כתיבת שורות אלו מאבדת 26% במסחר הפעיל. בארץ צנחה החברה אחוזים קטנים בהרבה, קרוב ל-5% אם כי זאת טרם פרסום הדוחות הרבעוניים.
כזכור, לייבפרסון היא דואלית, ועל כן צפויה להשפיע בצורה שלילית על המסחר בתל אביב כאשר יפתח ביום ראשון הקרוב, זאת כמובן בעקבות הארביטראז'. מדובר כמובן בניצול פער המחירים של הנכס, במקרה הזה מניה, בשני שווקים או יותר, לרוב למטרות רווח. בצורה הפשוטה ביותר בה ארביטראז' עובד, כל שעל אדם לעשות הוא לכלול רכישה של נכס בשוק בו מחירו זול ולמכור אותו בשוק בו מחירו יקר.
- זוז פאוור קורסת 70% מתחילת השנה - החברה חייבת טעינה מהירה
- עקפה ציפיות ב-10%: אורמת טכנו עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות דואליות רבות סבלו מפערי ארביטראז' לאחרונה כאשר דיווחו על תוצאות הרבעון והשנה בוול-סטריט ולאחר מכן פתחו את יום המסחר בתל אביב. אותו פער נוטה לא פעם להשפיע על הממדים המרכזיים בתל אביב, ובייחוד זה בו נסחרת החברה ו-"למשוך" אותו כלפי מטה.
לייבפרסון היא חלק ממדד תל אביב 35 ומתוכו היא שוקלת כ-1.5%, ועל כן צפויה להוביל את המדד לירידות בפתיחת יום המסחר הקרוב כאשר הערכות הן שתגרור את המדד קרוב ל-0.4% כלפי מטה בעקבות הפער, ממש כפי שעשו מניות רבות בימים האחרונים בארץ.
החברה החלה להיסחר בוול-סטריט בשנת 2000 במחיר של 8 דולר למניה ונסחרת כעת לפי שווי של 1.31 מיליארד דולר ושער הבסיס שלה עמד הבוקר על כ-24.34 דולר למניה. במהלך השנה החולפת צנח מחיר המניה בכ-42% לאחר שפתחה את השנה הקודמת במחיר של 62.23 דולר למניה וסיימה אותה עם מחיר של 35.72 דולר למניה. מאז פתיחת השנה הספיקה החברה לאבד קרוב ל-32% נוספים.
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 7.יעקב 25/02/2022 19:04הגב לתגובה זומנית החברה צריכה לרדת ב 75 אחוז!!!!!
- Elvis 27/02/2022 02:02הגב לתגובה זו0.4 ולא אחוז
- אלי 26/02/2022 06:52הגב לתגובה זו0.4 אחוז ירידה
- 6.1.4 למעלה הארביטרז למרות לייבפירסון הכותרת של טיפש 25/02/2022 18:38הגב לתגובה זו1.4 למעלה הארביטרז למרות לייבפירסון הכותרת של טיפש או שיכור????
- 5.מישהו מבין 25/02/2022 18:32הגב לתגובה זוהמשקל שלה 1.3% ככה שגם אם תרד ב 20% היא תשפיע ב 0.26% על המדד. עזבו שהארביטראז מעל 1% בחיי לא מבין איך אתם מוציאים כתבות מבלי לבדוק.
- 4.אנונימי 25/02/2022 18:18הגב לתגובה זותמחקו ומיד. ארביטראז 1 אחוז למעלה. מי המפגר שרושם דבר כזה
- 3.ביזפורטל לא יודע חשבון 25/02/2022 17:57הגב לתגובה זוהמניה תרד 25%משקלה במדד 1.35%לפיכך ההשפעה היא 0.34% בלבד
- 2.כרגע הארביטראז חיובי ההשפעה של לייבפרסון היא 0.3 בלבד לפי משקלה אורמת טכנולוגיות היא 12 אחוז מעל וזה מקזז את לייב פרסון מאד לא מקצועי לומר שמדד המעוף ירד אחוז בגלל לייבפרסון שהמשקל שלה 1.4. במדד כרגע הארביטראז של נירות הדואליות הוא בערך. 0 (ל"ת)אנונימי 25/02/2022 17:44הגב לתגובה זו
- 1.גל 25/02/2022 17:36הגב לתגובה זואז גם יהיה מרווח של 30% ההשפעה תהיה 0.5%
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון; מה זה בכלל השבתת הממשל בארה"ב ומדוע היא מתרחשת?
החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל - הסנאט שוקל הצעת מימון זמני לפעילות הממשל.
שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים ומונעת פרסום נתונים כלכליים חשובים. חוזי דאו ג'ונס עולים ב-0.6%, החוזים על S&P 500 מתחזקים ב-0.7% והחוזים על הנאסד"ק עולים ב-1.2%.
ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים, שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר, יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.
מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה?
השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות באופן חלקי או מלא עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.
השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות, בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- מה אמר טראמפ על הסכם נורמליזציה עם סעודיה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקרה הנוכחי, השבתת הממשל נמשכת כבר 40 ימים, אחת הארוכות ביותר בעשור האחרון. מדובר בהשלכה ישירה של כישלון בהעברת הצעת התקציב הפדרלי, מה שהביא להשבתת שירותים לא חיוניים. מלבד הפגיעה הישירה בעובדי המדינה, יש גם השפעות עקיפות על שוקי ההון, מאחר שנתונים כלכליים לא מתפרסמים והשקעות מתעכבות.
