אתר האינדיפנדנט
אתר האינדיפנדנט

עמוד הבית יתאים עצמו להעדפות הגולש, האתרים ירוויחו הקלקות

טכנולוגיה חדשה של טאבולה תאפשר לאתרי חדשות לשלב רכיב ש"יכיר" את העדפות התוכן של הגולשים. הפיילוט נוסה בין היתר על אתר האינדיפנדנט שהחליט לשלב את הטכנולוגיה אצלו. גם בישראל נערכו פיילוטים
אלכסנדר כץ | (1)

פלטפורמת המלצות התוכן טאבולה הכריזה היום (יום ד') על מהלך אסטרטגי שלטענתה עתיד להשפיע על אתרי החדשות והתוכן המובילים בארץ ובעולם במלחמה מול הפלטפורמות החברתיות. המהלך כולל טכנולוגיה חדשה המאפשרת, באמצעות AI, התאמה אישית של תכנים חדשותיים בעמוד הבית להעדפות הגולשים.

החברה ביצעה השקה שקטה עם אתרי תוכן מובילים ובהם נרשמו עליות של 30%-50% בשיעור ההקלקות באזורים בעמוד הבית שעברו התאמה אישית בעזרת טאבולה. בין אתרי התוכן שהחלו לעבוד עם הטכנולוגיה של טאבולה, אפשר למנות את אתר האינדיפנדנט הבריטי ו-McClatchy. בארץ הטכנולוגיה נבדקה כפיילוט בכמה אתרים, אולם בטאבולה מסרבים לחשוף בשלב זה במי מדובר.

אתרי חדשות ותוכן נמצאים בתחרות מתמדת על קשב הגולשים מול הרשתות החברתיות. הטכנולוגיה החדשה ששמה Homepage For You, מציידת את העורכים של אתרי התוכן בכלים טכנולוגיים לניהול וחיזוק האזור המשמעותי ביותר של האתר - עמוד הבית. הטכנולוגיה משכללת את היכולות הקיימות של טאבולה הכוללות התאמה אישית של חלקים אחרים באתר.

טאבולה משקיעה כ-100 מיליון דולר מדי שנה במחקר ופיתוח. טכנולוגיה החדשה הזו מצטרפת למגוון היכולות שמציעה טאבולה וביניהן טאבולה Newsroom, כלי מבוסס AI שהיא פיתחה ומסתמך על סט נתונים עצום שנאסף מכ-500 מיליון משתמשים פעילים ביום כדי לעזור לאתרי חדשות לייעל את החלטות העריכה שלהם, להגדיל את מספר הקוראים ולמשוך מנויים חדשים.

הטכנולוגיה החדשה מהווה רובד משלים לתפקידם של העורכים בבחירת התוכן עבור עמוד הבית של האתר, על ידי תוספת של שכבת המלצות מבוססת AI, המציעה לגולשים תוכן חדש שעשוי לעניין אותם. כך יכולים צוותי המערכות לשמור על צביון עמוד הבית, ובו-בזמן להרוויח מיתרונות הבינה המלאכותית ולמקסם את מעורבות הגולשים.

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה

"כשיותר מ-89% מהעסקים אונליין משקיעים היום בפרסונליזציה, ורשתות חברתיות כמו טיקטוק משתמשות ב-AI כדי למשוך קהלים צעירים לגלות סרטונים חדשים, ברור שאנשים רוצים חוויות מותאמות אישית עבורם", אומר מייסד ומנכ"ל טאבולה אדם סינגולדה. "כשאתה נכנס לאחת הרשתות החברתיות שלך, מיד מוצג לך תוכן שאתה באמת רוצה לראות. עבור הפאבלישרים שלנו, הקוראים הכי נאמנים הם אלו שנכנסים ישירות לעמוד הבית. הם מסתמכים על העורכים שיכוונו אותם למה שבאמת חשוב להם לדעת. טאבולה שואפת להביא את הטכנולוגיה שלה לכל עמודי הבית של כל אתרי התוכן בעולם, כדי לעזור להם לחזק את נאמנות הקוראים. אני מאמין ש-Homepage For You שמתווספת לפלטפורמה שלנו, תאפשר לשותפים שלנו  ול-Open Web לגדול מהר יותר ולהצליח".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מחיר הזדמנות שלא יחזור.. שווה להיכנס למניה (ל"ת)
    שלמה כהן 26/01/2022 17:38
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.