שבאבניקים של HOT
צילום: יח"צ
TV

הקמפיין שאמור להפחיד אתכם כדי שתפסיקו לצפות בתוכן פיראטי

אחרי שרדפה במשך שנים את האתרים שמשדרים תוכן פיראטי, יוצאת כעת זיר"ה בקמפיין שמטרתו להפחיד את הצופים מהסכנות בתוכן כזה, כגון וירוסים וגניבת פרטי אשראי וזהות
אלכסנדר כץ |

חברת זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) תעלה היום (יום ג') קמפיין חדש בטלוויזיה, בקולנוע וברדיו נגד הצפייה בתוכן פיראטי. הקמפיין שהופק באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, יציג את הסכנות לצופים הטמונות באתרים ובצפייה הפיראטית. הקמפיין ילווה בקולו של השחקן אורי גבריאל.

למעשה זיר"ה היא חברה שהוקמה לפני כעשור על ידי גופי מדיה שונים, במטרה להילחם בתופעת הפרת זכויות היוצרים. בין בעלי החברה, נמצאים קשת, רשת, HOT, yes וחברת הפצת הסרטים יונייטד קינג. גופי שידור רבים רוכשים ממנה שירותי אכיפה נגד גניבת תוכן ושידור פיראטי. 

עלות הקמפיין אינו גבוה, משום שהפקתו לא יקר, ואת המדיה – החלק הארי בקמפיינים מסחריים, יעניקו החברות המחזיקות בזיר"ה, בחינם.

לפי סקר שנערך על ידי זיר"ה, פחות ממחצית מהצופים מבינים את ההשלכות שיש לצפייה הפיראטית הן עבור היוצרים הישראלים והבינלאומיים, והן עבור ביטחונם האישי. במקביל, מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על ידי גופים מובילים, ביניהם האיחוד האירופי, לשכת המסחר האמריקאית, ארגוני זכויות יוצרים בריטיים ואמריקאים, ואוניברסיטאות שונות, בחנו את השלכות הצפייה הפיראטית ומצאו כי לצד הפגיעה המוכרת יותר של הצפייה הפיראטית בזכויות יוצרים, ישנה פגיעה ידועה הרבה פחות של פגיעה בצופים עצמם.

במשך שנים נאבקה זיר"ה באתרים לשידור תוכן פיראטי, ונחלה הצלחה לא קטנה בזירה זאת. נראה שכעת היא פונה לאפיק נוסף - הפחדת הצופים. בזיר"ה בחרו למקד את הקמפיין הנוכחי בפגיעה שחווה הצופה בבית משידורים פיראטיים. לפי המחקרים, האתרים הפיראטיים מכילים קישורים שמקורם לא ידוע והם "נגועים" בתוכנות זדוניות שגורמות לווירוסים, גניבת פרטי אשראי, גניבת כסף, גניבת פרטי זהות וחשיפת כל המידע שהוקלד על המחשב, וחשיפה לתכנים לא הולמים שעשויים לפגוע בילדים. בזיר"ה אומרים שהדבר נכון שבעתיים בישראל, מדינה המהווה גם כך יעד אטרקטיבי עבור האקרים.

"במהלך השנה האחרונה אנו פועלים רבות כדי להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בצפייה פיראטית", אומרת מיכל פליישר, יו"ר זיר"ה. "ההשלכות של צפייה פיראטית מגיעות גם אל הצופה בבית ומסכנות את פרטיותו. זאת לצד הפגיעה בתעשיית התוכן - בזכויות הקנייניות של גופי השידור, בהיקף היצירה הישראלית ובצופים עצמם, ובפרט במקור פרנסתם של המפיקים, היוצרים, השחקנים ועל העוסקים במלאכה. נמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להגביר את המודעות ולמנוע את פעילותם של אתרים פיראטיים אשר פוגעים בזכויות היוצרים ובצופים עצמם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.