שבאבניקים של HOT
צילום: יח"צ
TV

הקמפיין שאמור להפחיד אתכם כדי שתפסיקו לצפות בתוכן פיראטי

אחרי שרדפה במשך שנים את האתרים שמשדרים תוכן פיראטי, יוצאת כעת זיר"ה בקמפיין שמטרתו להפחיד את הצופים מהסכנות בתוכן כזה, כגון וירוסים וגניבת פרטי אשראי וזהות
אלכסנדר כץ |

חברת זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט) תעלה היום (יום ג') קמפיין חדש בטלוויזיה, בקולנוע וברדיו נגד הצפייה בתוכן פיראטי. הקמפיין שהופק באמצעות משרד הפרסום גליקמן שמיר סמסונוב, יציג את הסכנות לצופים הטמונות באתרים ובצפייה הפיראטית. הקמפיין ילווה בקולו של השחקן אורי גבריאל.

למעשה זיר"ה היא חברה שהוקמה לפני כעשור על ידי גופי מדיה שונים, במטרה להילחם בתופעת הפרת זכויות היוצרים. בין בעלי החברה, נמצאים קשת, רשת, HOT, yes וחברת הפצת הסרטים יונייטד קינג. גופי שידור רבים רוכשים ממנה שירותי אכיפה נגד גניבת תוכן ושידור פיראטי. 

עלות הקמפיין אינו גבוה, משום שהפקתו לא יקר, ואת המדיה – החלק הארי בקמפיינים מסחריים, יעניקו החברות המחזיקות בזיר"ה, בחינם.

לפי סקר שנערך על ידי זיר"ה, פחות ממחצית מהצופים מבינים את ההשלכות שיש לצפייה הפיראטית הן עבור היוצרים הישראלים והבינלאומיים, והן עבור ביטחונם האישי. במקביל, מחקרים שנערכו בשנים האחרונות על ידי גופים מובילים, ביניהם האיחוד האירופי, לשכת המסחר האמריקאית, ארגוני זכויות יוצרים בריטיים ואמריקאים, ואוניברסיטאות שונות, בחנו את השלכות הצפייה הפיראטית ומצאו כי לצד הפגיעה המוכרת יותר של הצפייה הפיראטית בזכויות יוצרים, ישנה פגיעה ידועה הרבה פחות של פגיעה בצופים עצמם.

במשך שנים נאבקה זיר"ה באתרים לשידור תוכן פיראטי, ונחלה הצלחה לא קטנה בזירה זאת. נראה שכעת היא פונה לאפיק נוסף - הפחדת הצופים. בזיר"ה בחרו למקד את הקמפיין הנוכחי בפגיעה שחווה הצופה בבית משידורים פיראטיים. לפי המחקרים, האתרים הפיראטיים מכילים קישורים שמקורם לא ידוע והם "נגועים" בתוכנות זדוניות שגורמות לווירוסים, גניבת פרטי אשראי, גניבת כסף, גניבת פרטי זהות וחשיפת כל המידע שהוקלד על המחשב, וחשיפה לתכנים לא הולמים שעשויים לפגוע בילדים. בזיר"ה אומרים שהדבר נכון שבעתיים בישראל, מדינה המהווה גם כך יעד אטרקטיבי עבור האקרים.

"במהלך השנה האחרונה אנו פועלים רבות כדי להעלות את המודעות לסכנות הטמונות בצפייה פיראטית", אומרת מיכל פליישר, יו"ר זיר"ה. "ההשלכות של צפייה פיראטית מגיעות גם אל הצופה בבית ומסכנות את פרטיותו. זאת לצד הפגיעה בתעשיית התוכן - בזכויות הקנייניות של גופי השידור, בהיקף היצירה הישראלית ובצופים עצמם, ובפרט במקור פרנסתם של המפיקים, היוצרים, השחקנים ועל העוסקים במלאכה. נמשיך לפעול בכל האמצעים כדי להגביר את המודעות ולמנוע את פעילותם של אתרים פיראטיים אשר פוגעים בזכויות היוצרים ובצופים עצמם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.