הממשל בארה"ב צפוי להנפיק ברבעון הקרוב אג"ח בהיקף של 3 טריליון דולר
הממשל הפדרלי צפוי להנפיק ברבעון השני של 2020 אגרות חוב בהיקף כספי ענק של 3 טריליון דולר. מדובר בסכום הגבוה פי 5 מהסכום אותו לווה הממשל בשיאו של המשבר הכלכלי הגדול של שנת 2008.
משרד האוצר האמריקאי הודיע הערב כי בסך הכל עד לחודש ספטמבר הוא צפוי לגייס בשווקים באמצעות הנפקת אגרות חוב סכום של 3.7 טריליון דולר מה שיביא את היקף הגיוסים הכולל של הממשל לרמה של 4.5 טריליון דולר ב-2020. כאשר הוא צופה כי בקופת האוצר תעמוד על 800 מיליארד דולר.
במהלך הרבעון הראשון של 2020, הממשל האמריקני גייס מהשוק כ-477 מיליארד דולר, הרבה מעל הצפי המוקדם שלו בתחילת השנה שעמד על גיוסים של 367 מיליארד דולר.
על פי הודעת משרד האוצר האמריקאי הכנסות הממשל הפדרלי ממסים צפויות לקטון בשל השבתת הכלכלה בחודש אפריל, ירידת מסים שצפוייה להכות בכמה מישורים הן במסים הנגבים מעסקים על רווחיהם והן בהכנסות ממסים הנגבים משכירים ויורדים ישירות מתלוש השכר שלהם.
העובדה שהגיוס כל-כך גדול ומתפרש על פני תקופה קצרה של מספר חודשים עלול (בסבירות גבוהה) ללחוץ את שוק המניות מטה ולהביא לעליית התשואות על אגרות החוב הקונצרניות. חשוב לציין כי הפד' כבר מימון קרוב ל-1.3 טריליון דולר מהגיוסים בתקופה האחרונה.
- הצעת חוק בארה"ב לחייב חברות לדווח על פיטורים בעקבות ה-AI
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 11.עמוס 05/05/2020 08:52הגב לתגובה זועצמאות כלכלית דבר ראשון. בנק ישראל חייב להחזיק נכסים פיזים שיגבו את השקל לדוגמה זהב, כסף, קרקעות. סיומה של האמפריה האמריקאית מתקרב. השלב הבא הוא התרסקות הכוח הצבאי ולאחר מכן הכל פתוח.
- פששש... אתה גאון!!!!! ...FW לנגיד בנק ישראל: מצאת מחליף (ל"ת)אין גבול לטמטום 05/05/2020 11:40הגב לתגובה זו
- 10.אל תיהיו נאבים הכל מתואם הפד יקנה הכל (ל"ת)סוחר זקן 05/05/2020 08:16הגב לתגובה זו
- 9.אנונימי 05/05/2020 08:03הגב לתגובה זוכמו בכל מוצר שיש בו הרבה מוכרים כדאי למכור ראשון. הן ארהב והן מדינות אירופה חייבות לגייס הרבה אגח ומהר. מי שתנפיק ראשונה תצליח לקבל מחיר זול. אלא אם בכל העולם ההנפקות של המדינות יירכשו על ידי הבנקים המרכזיים שלהם ואז חבל על תהליך הסרק שעולה כסף ועדיף שמכונות ההדפסה פשוט יעבירו כסף לממשל המקומי
- 8.קש 05/05/2020 06:56הגב לתגובה זוהחובות לסין טריליון $ אולי האשמות כלפי הממשל הסיני כדי לבטל את החוב או חלק ממנו ?
- 7.אלי 05/05/2020 02:24הגב לתגובה זוילוו ארה"ב כסף חח
- 6.אל תיהיו נאבים הכל מתואם הפד יקנה הכל (ל"ת)סוחר זקן 05/05/2020 02:09הגב לתגובה זו
- 5.במילה אחת מולטי . בשני מילים מולטי קטסטרופה (ל"ת)יובל 05/05/2020 00:40הגב לתגובה זו
- 4.בועה 05/05/2020 00:30הגב לתגובה זוהפד נותן כסף בחינם. השליט הבלעדי בעולם כרגע.
- 3.. . . והמניות ממשיכות לעלות . . . (ל"ת)רבקה 05/05/2020 00:08הגב לתגובה זו
- 2.הכלכלה האמריקאית בדרך לקריסה - החוב הלאומי וקופת המזומנים המיתדלדלת זה פשוט אסון לאומי , האגח הזה שהיא מנסה להנפיק פשוט יהיה אגח זבל בכלל שלא נשאר כסף להחזיר אותו. אלו הם צעדים נואשים שהממשל מנסה לעשות .ומציע לכם לא להעיז לקנות אגח אמריקאי , אתם פשוט תאב (ל"ת)גלעד 04/05/2020 23:45הגב לתגובה זו
- רוקי 05/05/2020 11:16הגב לתגובה זוחומד אנחנו שומעים את זה כבר 10 שנים והשווקים לא מפסיקים לעלות.נכון יום אחד יבוא פיצוץ אבל לא רואים אותו באופק
- תומר 05/05/2020 09:53הגב לתגובה זוימשיכו להדפיס ולמחזר ולגייס לא מעניין אף אחד
- 1.פחחח 04/05/2020 23:36הגב לתגובה זו3 טרליון לא יספיק לכולם שינפיקו 30 טרליון
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
